CNAIR a semnat, la începutul acestei săptămâni, cu asocierea italiano-română WeBuild-Tancrad un contract de 5,323 miliarde lei fără TVA, adică 99,98% din valoarea estimată pentru cei 37,40 kilometri dintre Cornetu și Tigveni. Perioada de proiectare este de 12 luni și cea de execuție 45, cu 10 ani garanție.
Este nu doar cea mai scumpă bucată de autostradă, ci și cea mai dificilă, chiar mai grea decât Secțiunea 2 Boița-Cornetu, aceasta din urmă fiind parafată cu turcii de la Mapa-Cengiz în 07.02.2022 la 4,25 miliarde lei fără TVA pentru 31,33 kilometri și intrată oficial în perioada de proiectare la 01.07.2022 cu termen 18 luni plus alte 50 de lucrări în teren.
Revenind la Secțiunea 3, cifrele sunt impresionante: aproximativ 50 de poduri și viaducte doar pe autostradă, dar și tunelul Poiana de 1,7 km, cel mai lung de pe traseul Sibiu-Pitești. Plus două noduri rutiere și un ecoduct-mamut rar întâlnit chiar la nivel european, un veritabil pod pentru animale peste DN7, calea ferată și Râul Olt la sud de Mănăstirea Cornet iar cârcotașii cred că mai devreme de 7 ani nu se va putea circula pe aici.
În schimb, pe primii 13,17 kilometri dintre Sibiu și Boița constructorii de la PORR avansează și sunt șanse să circulăm pe aici la sfârșitul acestui an. Același antreprenor austriac, PORR, tocmai a depus PAC (Proiect pentru Autorizarea lucrărilor de Construire) pe Tigveni-Curtea de Argeș (9,86 km) și putem vedea primele utilaje în teren la finalul lui 2022 dacă se emite rapid autorizația de construire. Termenul contractual de execuție este de 44 luni.
Pe Curtea de Argeș-Pitești (30,35 km) italienii de la WeBuild trebuie să rezolve situația terasamentelor și să accelereze ritmul ca să termine lotul în 2025.
Cei 122,11 kilometri ai Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești au acum constructori de la un capăt la altul, anunță, într-o analiză, cei de la Asociația Infrastructură.
0 Comentarii