Web Analytics
scris vineri, 23.10.2020

De ce sunt converșii atât de populari, deși sunt de atâta vreme pe piață?

Converse este un brand iconic nu doar pe tărâm american, acolo unde tenișii Converse au apărut pentru prima dată, ci în întreaga lume. În România încă nu e cazul, pentru că avem Converși la dispoziție doar de o generație, maximum două, dar în State acest tip de încălțăminte are deja decenii de viață. Și cu toate acestea, știut fiind că tinerii tind să respingă tot ceea ce le-a plăcut părinților, continuă să fie atrași de Converse. Multă lume se întreabă, pe bună dreptate, cărui fapt i se datorează popularitatea acestui brand? Ce-i face pe converși să fie plăcuți de toate generațiile de tineri?
Pe celebrul site de întrebări și răspunsuri Quora, această întrebare a primit printre cele mai variate răspunsuri. Dar în aceste răspunsuri stă însăși explicația cu privire la popularitatea și succesul celebrilor Converși.

De ce sunt converșii atât de populari, deși sunt de atâta vreme pe piață?

Converși EMAG, oferte

„Pentru mine, Converse AllStars au fost… tenișii. Te uiți la „teniși” în dicționar și găsești o fotografie cu o pereche de AllStars. Au definit un gen. Am crescut cu AllStars. Pentru că erau singura dintre cele trei mărci de sneakers pe care ți le permiteai. Keds și PF Flyers erau celelalte două. Nike, Puma, Adidas încă nu fuseseră inventate. De aceea, Converse sunt o amintire dintr-o vreme în care lucrurile erau mai simple.
Azi, stilul lor simplu și tonele de variante colorate merg excelent cu aproape orice vrei să îmbraci. Pentru că au o aparență fină, deloc butucănoasă a altor branduri, sunt perfecți și cu blugi skinny, care sunt foarte la modă”, scrie Mike Mahoney.

Converși – oferte emag.ro

„Converse e un brand cu care mulți dintre noi am crescut. Până și părinții și bunicii mei i-au purtat. Încă sunt la modă și populari, pentru că sunt recomandați de toată lumea. E un stil simplu, care poate fi accesorizat la orice outfit. Casual, cu un preț rezonabil, se potrivesc pe toate gusturile”, susține și Alex Tes.
„În timpul celui de-Al Doilea Război Mondial, compania, care până atunci fabrica încălțăminte pentru publicul larg, a început să producă pentru armata SUA. A fost unul dintre primii producători de încălțăminte sportivă și, pentru peste jumătate de secol, compania a dominat piața americană de pantofi. Converse se remarcă prin câteva detalii, inclusiv steaua – logo al companiei, talpa de cauciuc, limba rotunjită și șireturile lungi care pot fi legate în jurul gleznei.
Converse a fost cel mai bun brand de încălțăminte. Am atâtea perechi de converși încât dacă mai cumpăr câteva trebuie să-mi iau un dulap întreg doar pentru ei”, a povestit și Shekhar Singh.
„De ce sunt populari converșii? Pentru că au fost un pantof generațional pentru mai bine de 50 de ani. Au fost încălțările „originale” de baschet. Erau destul de ieftine și, prin comparație cu alte branduri, încă sunt. E o încălțăminte pe care o poate purta oricine. Inițial au fost doar în variantele alb-negru. Azi, sunt fabricați converși în sute de culori și modele, ba chiar și din piele”, scrie Larry Reynolds o altă explicație a popularității Converse.
Converșii au apărut prima dată în 1908, în Malde, Massachusetts. Marcus Mills Converse, administrator al unei fabrici de încălțăminte de iarnă cu talpa de cauciuc, a decis să-și deschidă propria fabrică, în care să producă încălțăminte sportivă.
În 1917, însă, odată cu introducerea pânzei în alcătuirea încălțămintei Converse, odată cu modelele Converse All-Star, acestea au început să fie folosite de jucătorii de baschet. De altfel, acest sport a adoptat „converșii” ca încălțăminte oficială. În 1923, baschetbalistul Charles H. „Chuck” Taylor și-a declarat public preferința pentru „converși”, așa că a fost angajat de companie ca reprezentant oficial. Taylor a început să promoveze „converșii” peste tot în SUA, până în 1969, anul morții sale. În 1932, Converse a inclus semnătura lui Chuck Taylor pe teneșii săi clasici, care, din acel moment s-au nuit Chuck Taylor All Star Converse.
Din 2003, Converse este o marcă subsidiară a Nike, care a cumpărat compania cu 305 milioane de dolari. Cu toate acestea, converșii continuă să fie preferații unei mari părți a tinerilor din toată lumea, chiar dacă nu mai sunt astăzi încălțămintea oficială a baschetbaliștilor.
Design-ul lor atemporal îi face în continuare plăcuți și vânați de tinerii din întreaga lume. În ciuda vechimii lor, Converse continuă să fie sinonim cu tinerețea și rebeliunea specifică adolescenței. Sunt versatili, merg cu absolut orice vestimentație, chiar și cu una mai formală, costum sau rochie, în cazul femeilor. Puterea de adaptare a converșilor la orice look este impresionantă.
Chiar dacă în prezent au parte de o concurență acerbă din partea Vans, Adidas, Puma și o mulțime de alte brand-uri, cumva, converșii rămân tenișii originali, cu putere de statement, din care oricine, indiferent câte alte mărci de încălțăminte deține, vrea să aibă măcar o pereche.
M.S.

 

Distribuie!

0 Comentarii

Articole asemănătoare

Ultimele articole

Omul săptămânii

Opinie

Din ediția tipărită