După două săptămâni de campanie electorală pentru prezidențiale și una pentru parlamentare, apar și primele cifre care demonstrează, încă o dată, cât de aprigă e bătălia, relatează Radio Europa Liberă.
În cursa pentru președinte, partidele au investit deja aproape 47 de milioane de lei, iar în cea pentru Parlament – 30 de milioane de lei.
Citește și Accident la Pitești. O tânără de 19 ani, lovită de mașină, a ajuns la spital
PSD a cheltuit până acum 37 de milioane de lei pentru promovarea candidatului Marcel Ciolacu, adică de două ori mai mult decât în toată campanie din 2019, pentru candidatul de atunci, Viorica Dăncilă.
Campania electorală este, teoretic, perioada în care partidele și candidații independenți aruncă în luptă toate forțele – financiare și umane – pentru a convinge electoratul că merită o ștampilă pe buletinul de vot.
Practic, perioada de precampanie este la fel sau poate chiar și mai efervescentă decât cea reglementată prin lege. Ce bani sunt cheltuiți înainte ca startul oficial al campaniei electorale să fie dat rămâne întotdeauna un mare semn de întrebare.
Primele informații despre sumele cheltuite în primele săptămâni de campanie au fost publicate de Autoritatea Electorală Permanentă.
Iar datele arată că Partidul Social Democrat (PSD), cel mai mare partid din România din punct de vedere al mandatelor deținute în actualul Parlament (106 deputați și 49 de senatori), conduce detașat în topul investiției în viitorul său: 70% din sumele cheltuite de toate partidele și candidații independenți până pe 7 noiembrie 2024, în ambele campanii electorale, au fost de la social democrați.
0 Comentarii