Chiar dacă europenii conduc mai puţin, preţul pe care îl plătesc pentru benzină creşte pe măsură ce rafinăriile de pe continent şi-au redus producţia, dar şi-au majorat exporturile de combustibili, transmite Bloomberg.
La începutul acestei luni, diferenţa între preţul la care se tranzacţionează benzina comparativ cu ţiţeiul brut a atins cel mai ridicat nivel de după 2017. Aceasta a dus preţurile de vânzare cu amănuntul la cel mai ridicat nivel din ultimii ani în mai multe state mari consumatoare de pe continent, inclusiv în Germania, Franţa şi Italia.
Producţia de benzină în Europa este diminuată ca urmare a scoaterii din funcţiune a mai multor unităţi de cracare catalitică. De exemplu, rafinăria Miro din Germania, care în mod normal furnizează între un sfert şi o treime din benzina consumată în Germania, a trecut printr-un proces major de revizie în primăvara acestui an. De asemenea, rafinăria Pembroke din Marea Britanie se numără printr facilităţile care au redus producţia în ultimele săptămâni, scrie relitatea.net.
CITESTE SI MOL va deschide benzinărie cu stații de reîncărcare pentru mașini electrice, pe A1 București-Pitești
Întreruperile de producţie şi exporturile ridicate au susţinut piaţa europeană a benzinei chiar dacă gradul de utilizare a şoselelor de pe continent este, în medie, cu 30% sub nivelul înregistrat înaintea pandemiei.
Toţi aceşti factori influenţează preţul benzinei dar nu sunt de ajuns pentru a modifica marjele pentru alte tipuri de combustibili utilizaţi în transport. În condiţiile în care traficul aerian în Europa este în continuare cu 60% sub nivelul la care era înaintea pandemiei, rafinăriile se reorientează dinspre producţia de combustibil pentru avioane spre producţia de motorină, ceea ce conduce la majorarea ofertei şi la scăderea preţurilor.
„Pentru benzină, datele fundamentale nu arată bine. Acest lucru nu se va schimba până când cererea de combustibili pentru avioane nu se va îmbunătăţi”, crede Mark Williams.
CITESTE SI Arestat după ce a fugit ca să nu plătească benzina
0 Comentarii