Web Analytics
scris joi, 16.03.2017

1 milion de motoare Energy TCe 90 fabricate pe platforma de la Mioveni

1 milion energy tce 0.9

1 milion de motoare Energy TCe 90 fabricate pe platforma de la Mioveni

Uzina Mecanica şi Şasiuri Dacia a produs 1 million de motoare Energy TCe 90.

Introducerea în fabricaţie a Energy TCe 90, în urmă cu aproximativ cinci ani, s-a realizat în strânsă legatură cu activitatea de ingienerie, derulată prin Renault Technologie Roumanie. Astfel, proiectul noului motor la acea vreme a cuprins perimetre diverse de activităţi (turnătoria aluminiu, uzinajul carterelor cilindri şi asamblarea motorului). 100 de ingineri au contribuit în toate fazele proiectului (pre-proiect, industrializare şi demaraj serie), la componenta esenţială de inginerie a acestui motor, aproximativ 90% din ceea ce presupune ingineria mecanică fiind realizată în România. La ora actuală, motorul Energy TCe 90 se mai fabrică și la uzina Renault din Valladolid, Spania.
Propulsorul TCe 90 cântărește cu 15 kg mai puțin decât un motor de putere echivalentă. Asigură reprize și accelerații suple și energice, îmbinând plăcerea de a conduce cu un consum scăzut de combustibil (5,8l/100 km, în ciclu urban, şi 4,6 în ciclu extra-urban). Nivelul emisiilor de CO2 este cuprins între 112 şi 115 g/km, în funcţie de modelul vehiculului.
Simbol al expertizei Grupului Renault în domeniul mecanic, motorul cu o concepţie inovatoare, produs în România, este un adevărat concentrat de tehnologie în materie de downsizing. „Este prima uzină a Grupului Renault, la nivel mondial, care a produs acest motor, din iulie 2012. A fost un proiect important alocat României. Odată cu acesta, Uzina Mecanica şi Şasiuri a devenit furnizor pentru alte uzine ale Grupului şi Alianţei Renault-Nissan în întreaga lume. 80% din această producţie a mers la export. Este vorba de clienţi care au ales acest motor fie pentru un model Dacia – Logan Logan MCV, Sandero sau Sandero Stepway, fie pentru un model Renault – Clio IV sauTwingo. În România, anul trecut, peste 2.300 de clienţi l-au ales, în echiparea unuia dintre modelele Dacia”, a declarat Yves Caracatzanis, preşedinte director general Dacia şi director general Grup Renault România.
„Mare parte dintre piesele care îl compun (carterul de distribuţie, semela, capacul chiulasă, carterul cilindri, capacul palier, volanta şi arborele cotit) sunt fabricate în această uzină, graţie competenţelor şi profesionalismului celor 3.700 de angajaţi. Ţin să mulţumesc tuturor pentru contribuţia la această cifră rotundă şi pentru rezultatele obţinute. Grupul Renault are încredere în noi. Facem progrese în fiecare zi şi trebuie să continuăm în acelaşi ritm pentru a ne situa la cel mai bun nivel de performanţă. Contez pe fiecare angajat pentru a reuşi”, a adăugat Philippe Nottez, director al Uzinei Mecanica şi Şasiuri Dacia.
Cea mai complexă uzină a Grupului Renault, la nivel mondial, în ceea ce priveşte procesele şi activităţile, Uzina Mecanica şi Şasiuri Dacia înglobează o diversitate de tehnologii de fabricaţie. În cele patru departamente ale uzinei sunt produse piesele brute din aluminiu, se asamblează motoarele şi cutiile de viteze, se montează punţile faţă şi spate, osiile şi cadrele GMP (grup moto propulsor) pentru vehiculele din gama Dacia, Renault şi Nissan, asamblate la Mioveni şi în alte uzine din lume. Uzina folosește sistemul de producţie comun uzinelor din cadrul Alianţei Renault – Nissan, Alliance Production Way (APW). În 2016, uzina a produs în total 448.586 motoare (inclusiv K7), 530.493 de cutii de viteze şi 859.000 de şasiuri.

Distribuie!

0 Comentarii