Vicele Apostoliceanu cere disperat ajutor: „Sunt prea puternici faţă de mine”

0 1.388

# Scandalul ”Podul Râul Doamnei”. Repararea lui costă 1,3 milioane Primăria Piteşti, adică o treime din costul ”modernizării” cu bani de la UE # Omul de afaceri Bobi Marinescu e sigur că Primăria Pitești n-are curaj să-l cheme în instanță: „De ce nu mă dau în judecată? Eu mă dădeam până acum de 100 de ori!”

După ce vicele Apostoliceanu a arătat cu degetul către executant – asocierea de firme Star Trading Impex și Zeus – și a dat de pământ cu omul de afaceri Bobi Marinescu, afaceristul piteștean contraatacă, arătând că amenințările cu instanța la care au recurs autoritățile locale pentru problemele apărute la podul de peste Râul Doamnei sunt doar de fațadă. Bobi Marinescu e sigur că Primăria Pitești nu-l va chema niciodată în instanță tocmai de teamă că va pierde eventualul proces pentru degradarea podului, pe motiv că n-a întreținut corespunzător podul după efectuarea lucrărilor de modernizare, finalizate în 2014.
Că autorităţile locale nu îndrăznesc să cheme în judecată executantul o confirmă şi vicele Apostoliceanu, care, într-o recentă postare pe Facebook vorbeşte despre raportul de forţe în acest scandal şi trage un semnal de alarmă faţă de situaţia scăpată parcă de sub controlul autorităţilor. Cert e că disputa Primăriei cu executantul nu mai e purtată de vicele Apostoliceanu, cel mai vocal de până acum la adresa constructorului şi primul care a îndrăznit să-l „deranjeze” pe omul de afaceri Bobi Marinescu, ci se va desfăşura la nivel ceva mai înalt. Dacă la precedentele reacții, patronul firmei Star Trading pomenea și de o vină a proiectantului (aflat acum în procedură de insolvență), de data aceasta, Bobi Marinescu arată că problemele ar fi chiar mai vechi, din faza studiului de fezabilitate realizat pentru proiectul „Modernizare pod peste Râul Doamnei – Pitești”, finanțat de UE cu 3,7 milioane lei.
Pe scurt, omul de afaceri spune că autoritățile locale n-au avut în vedere construirea fostului Euromall, actualmente Vivo, care a amplificat considerabil traficul în zonă, cum de altfel n-au avut în vedere nici amplasarea unor semafoare în același perimetru, care, din cauza miilor de mașini oprite zilnic în zonă, au avut ca efect tasarea asfaltului. Una peste alta, constructorul a răspuns notificării transmise de Primărie cu privire la efectuarea reparațiilor, dar problema rămâne în stand-by, cel puțin până în primăvară.
După ce în toamna acestui an Primăria Pitești a evaluat cheltuielile necesare pentru reparațiile de o necesitate stringentă, la doar patru ani de la modernizarea cu bani europeni a podului de peste Râul Doamnei, cheltuieli stabilite la 1,26 milioane lei, şi după ce, în cadrul ședinței ordinare a Consiliului Local Pitești din luna noiembrie a acestui an s-a votat executarea lucrărilor de reparații pentru pod, a rămas suspendată întrebarea la care se reduce, de fapt, încăierarea dintre Primărie și constructor: cine va suporta această cheltuială?
Viceprimarul Sorin Apostoliceanu anunța, într-un număr precedent al ziarului nostru, că a notificat constructorul și că, dacă acesta nu repară de bunăvoie podul, va fi acționat în instanță.
Am încercat să aflăm de la viceprimar dacă mai e rost de proces.
„Au răspuns acestei adrese, au spus că nu este vina lor, că vor să se întâlnească cu noi, să discutăm tehnic. A rămas ca domnul primar să facă o întâlnire. Tot ce a ținut de mine, ca viceprimar, am făcut”, a explicat, pentru „Jurnalul de Argeș”, viceprimarul Sorin Apostoliceanu.

Vicele Apostoliceanu: „Nici măcar nu i-a dat în judecată Primăria”

Ulterior acestei declaraţii, pe Facebook a apărut şi strigătul aproape disperat al vicelui Apostoliceanu care arată cum se tranşează problema la nivelul Primăriei Piteşti.
„Eu am făcut absolut tot ce îmi stătea în putinţă, ce atribuţii aveam, nu am cum să mi le depăşesc, că fac abuz în serviciu. Este o nenorocire aici. Am vorbit cu presa, am luat cuvântul în Consiliul Local, dar sunt prea puternici faţă de mine. Nici măcar nu i-a dat în judecată Primăria pe constructori sau proiectanţi, diriginte de șantier etc… Eu am făcut adresă către biroul juridic. Oricum, ei în primărie nu discută cu mine, pe mine a zis unul dintre patroni că mă tunde… de cap, probabil, că păr nu am. Dacă vreți să mă înjurați, vă stau la dispoziție. Ba chiar încep primul: Apostoliceanu Sorin, huooooo!”, a scris, recent, într-un grup de pe Facebook viceprimarul Sorin Apostoliceanu.

Constructorul Bobi Marinescu: „Le cer și bani, dacă fac pe măgarii cu mine”

Ce a răspuns Bobi Marinescu Primăriei e departe de a descâlci dilema imputării cheltuielilor. Cert e că, deocamdată, Primăria nu dă în judecată constructorul, așa cum amenința, și nici constructorul nu-și va asuma, cel puțin deocamdată, reparațiile de aproape 1,3 milioane de lei. Bobi Marinescu e convins că municipalitatea n-ar avea cu ce să-l forțeze.
„De ce nu mă dau în judecată? Eu mă dădeam până acum de 100 de ori! Sunt pregătit și le cer și bani dacă fac pe măgarii cu mine, pentru că eu n-am făcut altceva decât să respect proiectul. (…) L-am reparat de fiecare dată. Nu mai știu exact dacă adresa primită de la Primărie a sosit în timp ce se lucra sau ulterior… Acum nu se mai poate lucra. Hai să vedem ce o să fie la primăvară. O să vin și eu și o să le zic: «Dați-mi și mie programul de întreținere și după aia să mă dați în judecată!»”, spune omul de afaceri Bobi Marinescu.

Bobi Marinescu: „A luat din fundul șleaului, unde bineînțeles că asfaltul era mai subțire”

Patronul Star Trading îi ia la rost pe edili, arătându-le nu doar că n-au avut nicio obiecție când au recepționat lucrarea, dar și că la efectuarea studiului de fezabilitate pentru modernizarea podului nu s-ar fi ținut cont de o serie de aspecte, care, dacă ar fi fost luate în calcul, ar fi schimbat cu mult proiectul lucrării într-unul adaptat la traficul actual.
„De exemplu, când s-a făcut studiul de fezabilitate pentru refacerea acestui pod – studiu pe care nu l-am făcut eu, l-a făcut Primăria – s-a făcut la nivelul anului 2004 sau 2005. La momentul ăla exista un trafic, un oarecare trafic. Acum, traficul e mult mai mare. (…) Atunci când s-a făcut acel studiu de fezabilitate nu exista mall acolo. Ulterior, când s-a făcut acel Euromall, s-au montat niște semafoare. Știți că mașinile vin în viteză, se opresc, frânează pe acel asfalt care nu a fost prevăzut pentru această fricțiune… (…) Vara, mașinile, fiind grele, tasează asfaltul… Așa apar acele șleauri. Acel domn expert a luat probe din asfalt și a spus că nu s-a turnat grosimea asfaltului. Bineînțeles că el a luat din fundul șleaului, unde bineînțeles că asfaltul era mai subțire. Dacă lua mai din stânga sau mai din dreapta, era dublu ca și grosime. Se poate demonstra… Eu am făcut expertiza înaintea lor, dar nu spune nimeni că există și acea expertiză, făcută de mine și plătită de mine, care arată că sunt mai multe greșeli tehnice făcute din proiectare, din cauza unui studiu de fezabilitate făcut cu 12-15 ani în urmă, când erau alte condiții de trafic”, mai spune Bobi Marinescu.

Proiectantul lucrării de la pod a intrat în insolvenţă

Războiul pare să-l excludă pe proiectantul lucrării, firma Luca Way. De altfel, compania a intrat în insolvență din primăvara acestui an atât la cererea debitorului, cât și a creditorilor, din cauza unor dificultăți în efectuarea plăților. Avocatul companiei precizează că asupra proiectantului Luca Way n-a fost făcută nicio sesizare cu privire la vreo problemă legată de proiectul de modernizare a podului de peste Râul Doamnei.
„Nu știu de existența vreunei pretenții formulate la nivel oficial, nici de către constructor, nici de către autoritatea contractantă”, spune Andrei Toca, avocatul companiei Luca Way, contactat de „Jurnalul de Argeș”.

Expertul zice că grosimea stratului de asfalt e mai mică decât cere proiectul

„Modernizare pod peste Râul Doamnei – Pitești” este un proiect finanțat de UE, cu o valoare totală de 3.737.466,53 lei, din care contribuția proprie a beneficiarului (Primăria Pitești) este 101.743,02, executat de asocierea de firme Star Trading Impex și Zeus și finalizat în iunie 2014. Primăria a făcut recepția lucrării fără niciun fel de obiecție. La nici trei ani distanță au început să se vadă bubele, pe care nimeni nu și le asumă. Anul acesta, Primăria a arătat că podul are nevoie de reparații costisitoare, evaluate la peste 1,26 milioane, și-i cere constructorului să le suporte, imputându-i întreaga vină. Primăria are de partea sa o expertiză făcută, la cererea sa, de expertul tehnic Diaconu Ion Dumitru, desemnat prin licitație, care a constatat, printre altele, probleme la rosturile podului, fisuri la grinzile prefabricate, infiltrații multiple, degradarea protecției anticoroziune, segregarea betonului și porțiuni cu beton degradat. Raportul suplimentar care a urmat acestei expertize a arătat că „grosimea straturilor turnate nu respectă pe cea a straturilor din proiect”. De cealaltă parte, constructorul arată cu degetul spre Primărie, invocând aspectele enumerate anterior, și precizează că, printre altele, a atras atenția autorităților locale încă dinaintea demarării lucrării că rosturile prevăzute în proiect nu vor face față traficului rutier evaluat incorect la întocmirea studiului de fezabilitate.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata