„Subvenţionăm Dacia, dar beneficiile pleacă în Franţa”

0 2.549

# Declaraţii incendiare ale primarului de la Mioveni în cel mai citit ziar francez, „Ouest-France” # Edilul dă exemplu în acest sens faptul că s-a adus autostrada până la baza uzinei

„Ouest-France”, cel mai bine vândut cotidian din Franța (fondat în 1944), cu un tiraj zilnic mediu de aproape 800.000 de exemplare, a dedicat luni, 21 ianuarie, un amplu articol uzinei Dacia și orașului Mioveni. Vă prezentăm cele mai importante fragmente.

„Orașul Mioveni înoată în aur”. Și asta datorită Daciei, cred jurnaliștii francezi

Sub titlul „Pe drumul trasat de către producătorul Dacia, orașul Mioveni înoată în aur”, jurnaliștii francezi scriu că, în sudul României, un oraș cunoaște o dezvoltare spectaculoasă: Mioveni, unde mașina low cost lansată de Renault a făcut ca uzina Dacia să renască.
„Insulițe de prosperitate coabitează cu zone rurale părăsite. Mioveni este una dintre aceste insulițe de prosperitate, grație cumpărării Dacia de către Renault în 1999. Marca Dacia asigură în prezent între 3 și 4% din PIB-ul României”, scriu ziariștii de la „Ouest-France”.
Tot cei de la „Ouest-France” mai precizează că, la prima vedere, nimic nu diferențiază Mioveni de celelalte orașe de talie medie din sudul României. Dar, spun aceiași jurnaliști, „la Mioveni este Dacia și asta schimbă tot. Constructorul național, născut în 1968 din voința dictatorului Ceaușescu, avea probleme când Renault l-a cumpărat acum 20 de ani. Succesul spectaculos al mașinii low cost a relansat uzina de la Mioveni, care are acum 17.000 de angajați în regiune”.

Ion Georgescu: „Spunem Renault, Renault! Dar, dacă nu ar fi fost legile românești, nu ne-ar fi dat niciun pahar cu apă”

Ziariștii de la „Ouest-France” au stat de vorbă și cu mai mulți locuitori, unul dintre aceștia declarând că „dacă nu era uzina, muream de foame”.
Jurnaliștii francezi notează și că „prosperitatea constructorului de automobile se vede și pe străzile de la Mioveni, în special pe bulevardul Dacia, artera principală, mărginită de hoteluri, o piscină frumoasă, două licee, Centrul Cultural și Primăria”.
Primarul Ion Georgescu a stat de vorbă cu jurnaliștii francezi și le-a spus că „suntem orașul cu cea mai mare dezvoltare din România”. Tot primarul Georgescu a vorbit și despre adevărata mândrie a sa, viitorul spital de la Mioveni, care costă 68 de milioane de euro și va fi cel mai modern din România.
Cei de la „Ouest-France” îl laudă pe primarul Georgescu, spunând că asigură 75% din suma necesară viitorului spital grație taxelor și impozitelor de la Dacia, restul fiind finanțare de la Guvern. Jurnaliștii precizează că Dacia contribuie cu 15 milioane de euro anual la bugetul orașului, adică jumătate din bugetul anual. Ion Georgescu a avut și critici: „Spunem Renault, Renault! Dar, dacă nu ar fi fost legile românești, nu ne-ar fi dat niciun pahar cu apă. Subvenționăm Dacia, aducând, de exemplu, autostrada la baza uzinei. Dar beneficiile pleacă în Franța”.

Jurnaliștii francezi, impresionați de catedrala din Mioveni

Jurnaliștii de la „Ouest-France” au fost impresionați și de Catedrala „Sfinții Petru și Pavel” din Mioveni, despre care au scris că este „bijuteria orașului” și că are peste tot mozaicuri din aur coloidal, iar la subsol are un bunker antiatomic cu 3.500 locuri.
Marian Mihai, consilierul primarului, le-a declarat jurnaliștilor francezi că este o cerere mare pentru autorizații de construcții: „Acum, că au bani, oamenii vor să se mute în vile”.
Marcel, un șofer din Pitești, le-a spus celor de la „Ouest-France” că „ne-ar trebui 10 uzine precum Dacia, căci sectorul s-a umplut de orașe-fantomă”.
În încheiere, jurnaliștii din Hexagon scriu și că orașul Câmpulung dispare încet-încet după ce uzina ARO s-a închis în 2006, „după o privatizare ratată. Orașul a pierdut 15% din populația sa”.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata