Războiul apei. Încă un patron acuză SC Apă Canal de abuz de putere şi facturi umflate

0 588

# După ce în urmă cu aproape o lună omul de afaceri Dumitru Radu acuza că i s-a emis o factură aberantă de 660.000 lei pentru consumul pe două luni, Marian Giovlan, președintele Consumcoop Bascov, îi acuză pe cei de la Apă Canal de abuz de putere, violare de domiciliu și că au umflat nejustificat o factură estimată. # De cealaltă parte, directorul SC Apă Canal, Mihai Marinescu, se ține tare în șa și spune că doar instanța va stabili cine are dreptate

La sfârșitul lunii noiembrie, Dumitru Radu, patronul Ronera Rubber, acuza, într-un articol publicat în „Jurnalul de Argeș”, că cei de la Apă-Canal i-au facturat consum de apă cât jumătate din lacul Bascov. Concret, Dumitru Radu ne declara că a primit o factură de 660.000 de lei de la Apă Canal. „E un apometru în curtea societății. M-au anunțat cei de la Apă Canal că apometrul e defect și că citirea a fost făcută cu două luni în urmă. Am luat un apometru nou, am dat 800 lei pe el. Iar consumul estimat de cei de la Apă Canal în perioada asta, în loc să fie media consumurilor anterioare, de 270 mc/lună, înmulțite cu doi sau cu trei, cu cât vor ei, s-a ajuns la 66.000 mc”, preciza Dumitru Radu. Am luat legătura zilele trecute cu managerul Ronera Rubber pentru a ne spune dacă a reușit să ajungă la o conciliere cu cei de la Apă Canal. Iar cazului său i se alătură încă unul, semnalat de către Marian Giovlan, președintele Consumcoop Bascov.

„Îi dau în judecată pe cei de la Apă Canal”

Am stat de vorbă mai întâi cu Dumitru Radu, managerul Ronera Rubber, care ne-a declarat: „Legat de acea factură halucinantă de 660.000 lei, cei de la Apă Canal ne-au răspuns că este foarte bine făcut calculul… Normal că îi dau în judecată, am demarat deja acțiunea în instanță. Va fi realizată și o expertiză. Voi demonstra că nu pot curge 66.000 mc de apă pe o țeavă de un țol la 2 bari. Atitudinea celor de la Apă Canal nu este una corespunzătoare. Probabil că așa își mai acoperă ei pierderile și furturile de apă… Dar de aici și până la a incrimina o societate precum Ronera Rubber este deja o mare problemă, e anormal. Cei de la Apă Canal ar trebui să își facă introspecții, să își analizeze atitudinea pe care o au față de clienți”.

Marian Giovlan, președinte Consumcoop Bascov: „La Apă Canal sunt oameni fără o cultură profesională”

Un alt caz de neînțelegeri cu Apă Canal ne-a fost adus la cunoștință de către Marian Giovlan, președintele Consumcoop Bascov, care îi acuză pe cei de la Apă Canal de abuz de putere, tulburare de posesie și violare de domiciliu. Pentru a afla de unde au pornit disensiunile, am stat de vorbă cu Marian Giovlan.
„Pe 27 ianuarie 2017, două persoane ce au pretins că sunt de la Apă Canal 2000 SA au venit la Complexul Supercoop pentru a schimba un contor de apă. După ce am fost informat că au venit acele persoane, le-am cerut să se legitimeze și să îmi prezinte documente justificative, însă au refuzat și au început să aibă un comportament neadecvat și să mă amenințe. Ulterior a venit și poliția. În luna aprilie 2017, din nou s-a prezentat o altă persoană și a ridicat contorul pe care îl instalase în luna ianuarie. Toate aceste operațiuni nelegale au fost efectuate de persoane care nu au prezentat delegație conducerii Consumcoop și nu s-au legitimat. La montare, contorul de apă nu mi-a fost prezentat, pentru a putea observa starea în care se prezintă, iar procesul-verbal de montare/demontare din 26 aprilie 2017 nu s-a întocmit în prezența mea, ca administrator unic, așa cum era normal și legal. Pe procesul-verbal nu este semnătura mea. Aș vrea să mai precizez că, la ridicarea contorului, sigiliul furnizorului era intact, nu prezenta urme de violare și, conform legislației în vigoare, ridicarea sa trebuia făcută în prezența mea, ca administrator unic”, spune Marian Giovlan, care ne-a mai declarat că „la Apă Canal sunt oameni fără o cultură profesională. Au luat acel contor de apă fără să mă anunțe pe mine; este abuz de putere, plus tulburare de posesie și violare de domiciliu”.

„S-a emis o factură umflată”

Tot Marian Giovlan, președintele Consumcoop Bascov, ne-a mai declarat că în aprilie 2017 „contorul demontat trebuia introdus într-un ambalaj, în prezența mea, și cu aplicarea unui sigiliu din partea ambelor părți, lucru ce nu s-a întâmplat. Cei de la Apă Canal trebuie să procedeze la fel ca și ceilalți furnizori de utilități, respectiv CEZ Vânzare și Engie, privind modul de ridicare, constatare și verificare a aparatelor de măsură, lucru pe care nu l-au făcut. Ulterior, mi s-a emis o factură de 11.000 de lei pentru șase luni, factură calculată la paușal. Este o factură umflată, în condițiile în care înainte facturile medii lunare erau cu mult mai mici comparativ cu această factură. Dacă acel contor montat pe 27 ianuarie 2017 era bun, de ce ei calculează pe șase luni o factură? Nu e normal. Mă deranjează că nu este o factură corectă”.
Consumcoop Bascov a refuzat să plătească factura emisă de Apă Canal, iar cazul a ajuns în instanță, procesul fiind și în prezent pe rol la Judecătoria Pitești.
La rândul său, Marian Giovlan spune: „Mă gândesc să îi acționez în instanță pe cei de la Apă Canal și să le cer daune morale”.

Ce spune directorul Apă Canal: „Am calculat acel prejudiciu conform regulamentului”

Am stat de vorbă și cu Mihail Marinescu, directorul Apă Canal 2000 SA, pentru a comenta cele două sesizări, de la Ronera Rubber și Consumcoop Bascov. Legat de factura de 660.000 lei emisă celor de la Ronera Rubber, Mihail Marinescu spune că „noi suntem îndreptățiți. Am calculat acel prejudiciu, conform regulamentului, în paușal, pe 6 luni de zile. În urma unui control desfășurat, acolo s-au descoperit niște inadvertențe. La contor, sigiliul nu era fixat corespunzător, iar partea de transmitere la distanță era desprinsă de pe apometru”. Legat de faptul că Ronera Rubber va acționa în instanță Apă Canal, Mihail Marinescu precizează că „instanța va aprecia cine are dreptate, în funcție de probele aduse”.
I-am solicitat directorului Mihail Marinescu să ne precizeze și punctul său de vedere legat de acuzele aduse de către președintele Consumcoop Bascov. „Este aceeași situație și acolo, ca la Ronera. În urma unui control, s-au descoperit mai multe inadvertențe, s-a aplicat regulamentul”.
Legat de faptul că Marian Giovlan spune că angajații Apă Canal au refuzat să se legitimeze și să prezinte documente justificative când au schimbat contorul și că nu au respectat prevederile legale la înlocuirea contorului de apă, Mihail Marinescu precizează: „Fiecare spune ce vrea. Noi avem o procedură clară, oamenii se prezintă atunci când merg să schimbe un contor. Așa e la noi, la români, când clientul este pus să plătească, vine cu tot felul de argumente”.

 

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata