Locuitorii din Curtea de Argeş ar putea rămâne fără legătură feroviară cu Piteştiul şi Capitala

0 11

12 gara pitestiCFR Călători, companie aflată în mari dificultăți financiare și de dotare, a decis recent desființarea temporară sau permanentă a nu mai puțin de 97 de curse proprii la nivel național. Printre acestea se numără și trenurile R 9530, 9531, 9532, 9533 care circulau în regim Regio în relația Pitești-Curtea de Argeș și retur, trenuri care potrivit informațiilor apărute în spațiul public se anulează permanent. În acest fel, locuitorii din Curtea de Argeș ar putea rămâne fără legătură feroviară cu Piteștiul și Capitala, dar și cu localități de pe harta feroviară a județelor Dâmbovița, Olt sau Dolj. Reamintim că trenurile între Pitești și Curtea de Argeș au mai fost desființate în trecut, cele patru curse actuale fiind reintroduse la 1 noiembrie 2015, iar în perioada în care acestea au lipsit traseul respectiv a fost deservit de operatori privați.

Adrian Ion, șef Stație Pitești: „Ce facem, l-am îngropat pe Rege și gata, scoatem trenurile?”

Legat de această situație, șeful Stației CFR Pitești, Adrian Ion, ne-a declarat: „Deocamdată n-am primit nimic oficial deci nu pot spune încă nici că este așa, nici că nu. Știu că se vor scoate anumite trenuri pentru că s-a diminuat bugetul de subvenții cu vreo 10% dar, repet, încă nu am primit o înștiințare oficială că dispare Pitești-Curtea de Argeș. Ce să zic, bine n-ar fi, e o zonă turistică bună acolo și dacă s-ar regândi lucrurile în sensul acesta cred că s-ar găsi o soluție pentru păstrarea acestei legături, dacă se vor scoate vă dați seama că ne-au izolat de tot. Până la urmă, ce facem, l-am îngropat pe Rege și gata, scoatem trenurile?”.

Alina Predescu, director comunicare CFR Călători: „Încă nu e nimic stabilit definitiv”

Directorul de comunicare al CFR Călători, Alina Predescu, ne-a informat că „încă nu e nimic stabilit definitiv, încă mai sunt discuții pe această temă, încă se mai caută cele mai bune variante. Nu e încă nimic bătut în cuie în această privință. E adevărat că sunt luate în discuție mai multe relații printre care și Pitești-Curtea de Argeș dar încă nu s-a ajuns la o decizie definitivă. La fel de adevărat este și că vor fi afectate anumite relații pentru că avem pierderi de aproximativ 450 de milioane de lei și un deficit de material rulant – vagoane, automotoare etc – de circa 300 de unități”.
Deși am vrut să obținem și un punct de vedere al municipalității din Curtea de Argeș, oraș ai cărui locuitori sunt direct afectați de decizia CFR Călători, acest lucru nu a fost posibil dat fiind că primarul Constantin Panțurescu nu a răspuns apelurilor noastre telefonice repetate.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata