ACTUALITATE (1612)

La scurt timp după ultima sa vizită, cu ocazia alegerilor de la organizația femeilor liberale Argeș, Ludovic Orban, președintele PNL, va fi din nou prezent vineri, 13 aprilie, în județul nostru. Acesta va participa la slujba pentru Izvorul Tămăduirii de la Mănăstirea Robaia din Mușătești. După slujbă, Ludovic Orban va avea o întâlnire cu primarii PNL din județul Argeș pentru a discuta strategia partidului și alte probleme de natură politică, gazda întâlnirii fiind primarul de la Valea Iașului, Nicolae Barbu.

Un tânăr de 20 ani a fost reținut de polițiștii Biroului Investigații Criminale Pitești. Tânărul este bănuit de săvârșirea infracțiunii de tâlhărie.

În data de 11 aprilie a.c., polițiștii din cadrul Biroului Investigații Criminale Pitești au identificat și depistat un tânăr de 20 de ani, din comuna Popești, județul Argeș, bănuit de săvârșirea infracțiunii de tâlhărie.

Tânărul este bănuit că, în seara zilei de 23 martie a.c., prin acte de violență, ar fi deposedat un minor de 15 ani, din Pitești de un telefon mobil. Prejudiciul, în valoare de 1500 de lei a fost recuperat și returnat părții vătămate.

Tânărul a fost reținut pe bază de ordonanță pentru 24 de ore urmând să fie prezentat Parchetului de pe lângă Judecătoria Pitești cu propunere de luare a unei măsuri preventive.

M.I.

Un bărbat din comuna Corbu, sat Crucișoara a decedat săptămâna trecută în urma unor lovituri cauzate de o cunoștință. În noaptea dinaintea Floriilor, bărbatul în vârstă de 39 de ani a fost la un local împreună cu agresorul, un coleg de serviciu. După o ceartă, pe fondul consumului de băuturi alcoolice, s-a iscat bătaia dintre cei doi „prieteni”. Deși au existat martori, nimeni nu a sesizat poliția.
Bărbatul s-a prezentat de mai multe ori la spital pentru îngrijiri medicale, dar cum nu a acuzat o stare accentuată de rău, acesta nu a fost verificat amănunțit. Surse neoficiale susțin că abia miercuri seara, după 3 zile de la producerea evenimentului, bărbatul a fost investigat amănunțit. Joi, acesta a intrat în operație, apoi în comă. Mai târziu, bărbatul a murit. Cauza morții acestuia a fost dezvăluită: hemoragie internă.
Agresorului i s-a întocmit dosar penal pentru vătămare corporală, ulterior, în data de 8, ca urmare a decesului victimei, s-a întocmit dosar pentru lovituri cauzatoare de moarte.

În perioada 2-6 aprilie, Ministerul Educației Naționale și Inspectoratul Școlar Județean Buzău au organizat, la Liceul Pedagogic Spiru Haret Buzău, Olimpiada Națională de Limbi Romanice-Limba Franceză.
În acest an, 291 de elevi calificați din toate județele au participat. Printre aceștia, s-au aflat și elevi argeșeni care au ocupat poziții foarte bune în cadrul concursului.
Primul loc la clasa a VII-a a fost ocupat de o elevă a Școlii Gimnaziale „Nicolae Iorga” din Pitești.

Iată rezultatele tuturor elevilor argeșeni care au participat la Olimpiada Națională de Limbi Romanice-Limba Franceză din Buzău.

Clasa a VII-a

Mara Onel, Școala Gimnazială ”Nicolae Iorga” din Pitești: premiul I (97, 75 de puncte)

Clasa a VIII-a

Ana Tudor, Școala Gimnazială ”Mihai Eminescu” din Pitești: mențiune (80 de puncte)

Clasa a IX-a

Alexandra Maria Tănase, Colegiul Național ”Alexandru Odobescu” din Pitești (filologie bilingv): premiul al III-lea (95, 50 de puncte)

Ioana Tuțu, Colegiul Național Pedagogic ”Carol I” din Câmpulung Muscel (filologie): premiul al III-lea (93, 35 de puncte)

Clasa a X-a

Bianca Bănățeanu, Colegiul Național ”Dinicu Golescu” din Câmpulung Muscel (filologie intensiv): mențiune (92 de puncte)
Horia Iorgulescu, Colegiul Național ”I.C. Brătianu” din Pitești (filologie): mențiune (97, 75 de puncte)

Clasa a XI-a

Adriana Petrescu, Colegiul Național ”Alexandru Odobescu” din Pitești (filologie intensiv): premiul al III-lea (94 de puncte)

Anda Călin, Colegiul Național ”I.C. Brătianu” din Pitești (filologie): mențiune (93, 25 de puncte)

Clasa a XII-a

Liviu Stan, Colegiul Național ”Alexandru Odobescu” din Pitești (filologie intensiv): mențiune (86, 25 de puncte).

Joi, 19 aprilie, începe Simfonia Lalelelor în Pitești. Evenimentul organizat de către Primăria Municipiului Pitești a ajuns la a 41-a ediție și include simpozioane, concerte, spectacole de lumini și sunet, focuri de artificii, parade etc.
Printre artiștii care vor urca pe scena din Piața Primăriei Pitești se numără Irina Rimes și Andra. Simfonia Lalelelor începe joi, 19 aprilie și se va încheia duminică, 22 aprilie.                                                                                         

Bugetul total prevăzut pentru ediția din acest an este de 500.000 de lei, bani care  provin din sponsorizări şi de la bugetul local.

PROGRAM SIMFONIA LALELELOR. A- 41-a Ediție

Joi, 19 aprilie
ora 11:00 Simpozion ştiinţific internaţional: „Tendinţe actuale în ştiinţele naturii“ (Universitatea din Piteşti - Facultatea de Ştiinţe).
ora 19:00 Concert extraordinar dedicat „Simfoniei Lalelelor“ (Filarmonica Piteşti)

Vineri, 20 aprilie
ora 10:00 Primirea invitaţilor (Primăria Municipiului Piteşti)
ora 10,30: Parada Tinerilor - Parada Florilor (traseu: Primărie - Complex Casa Cărţii)
ora 12:00 Deschiderea oficială a „Simfoniei Lalelelor“ (Complexul Expoziţional Casa Cărţii)
ora 19:00 Recital extraordinar de balet „Simfonia Dansului“ - susţinut de Colegiul Naţional de Coregrafie din Chişinău, Republica Moldova (Filarmonica Piteşti)
ora 21:00 Spectacol de sunet şi lumini al fîntînii muzicale (Piaţa Primăriei)

Sâmbătă, 21 aprilie
ora 10:00 Crosul Lalelelor (traseu: Parc Trivale-Piaţa Primăriei)
ora 11:00 Jocuri şi divertisment dedicat copiilor (Piaţa Primăriei)
ora 11:00 Retro Parada Primăverii - expoziţie de autoturisme de epocă, realizată în colaborare cu Retromobil Club România (Piaţa Primăriei)
ora 17.30: program folcloric susţinut de: Grupul vocal Zavaidoc, Rodica Oprican, Violeta Dinca, Ionica Stan, Niculina Stoican şi ansambluri de dansatori din Grecia.

ora 20:00 Irina Rimes
ora 21:00 Andra
ora 22:00 Foc de artificii, Piaţa Primăriei Municipiului Piteşti
ora 22:15 Spectacol de sunet şi lumini al fântânii muzicale, Piaţa Primăriei Municipiului Piteşti

Duminică, 22 aprilie
ora 11:00 Spectacol pentru copii: Recital Ella Bella. (Piaţa Primăriei)

Potrivit unui comunicat de presă transmis, astăzi, redacției noastre, de Primăria Pitești, se sistează furnizarea agentului termic către Municipiul Pitești.

SC Termo Calor Confort SA anunță utilizatorii și consumatorii de energie termică pentru încălzire că, începând de astăzi, 11 aprilie, se va sista furnizarea agentului termic pentru încălzire.

Această decizie a fost luată ca urmare a creșterii temperaturilor din timpul zilei și nopții.

Mâine, 12 aprilie, Spitalul Județean din Pitești va primi vizita unei echipe de medici elvețieni. Aceștia, împreună cu medicii Horia Trăilă și Elvis Boțu de la Laboratorul de Angiografie din cadrul Secţiei de Cardiologie a Spitalului Judeţean de Urgenţă Piteşti, vor efectua o intervenție în premieră națională, la un pacient care a suferit o intervenție chirurgicală pentru anevrism de aortă abdominală, însă a cărui endoproteză s-a trombozat.

În cadrul intervenției se va utiliza un dispozitiv de trombectomie și tromboaspirație și o sondă de repermeabilizare puse la dispoziție de echipa elvețiană. Echipa mixtă de medici va utiliza o procedură de deblocare și repermeabilizare a endoprotezei cu ajutorul angiografului din dotarea SJU.

Prezența echipei elvețiene ne onorează și ne oferă prilejul de a transmite mulțumirile noastre pentru faptul că au ales să salveze vieți aici, în Argeș, acest gest fiind garanția și aprecierea că Spitalul Județean de Urgență Pitești dispune atât de dotarea necesară, cât și de personalul medical exceptional. Prioritatea Consiliului Județean Argeș este sănătatea argeșenilor și diversificarea serviciilor medicale, în acest sens având în derulare investiții de extindere, modernizare și dotare a Spitalului Județean de Urgență Pitești” – președintele Consiliului Județean Argeș, Dan Manu.

Spitalul Județean de Urgență Pitești și-a propus să înființeze o unitate de urgenţe neurovasculare în cadrul Secţiei de Cardiologie, astfel încât, unitatea sanitară argeșeană să devină primul spital nonclinic unde se pot efectua tratamente intervenționale pentru pacienții cu accidente cardiovasculare cerebrale acute, accidente ce pot duce la deces sau invaliditate fizică şi mentală.

Miercuri, 11 Aprilie 2018 12:07

Incendii în mai multe localități din Argeș

Scris de

În ziua de 10 aprilie 2018, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Cpt. Puică Nicolae” al judeţului Argeş a fost solicitat pentru a interveni la mai multe incendii.

Astfel, două echipaje cu două autospeciale cu apă și spumă de la Detașamentul de Pompieri Bradu au intervenit în localitatea Bradu, DN 65B, pentru stingerea unui incendiu izbucnit la vegetația uscată, cu posibilitatea de propagare la o parcare unde erau mai multe autoturisme. Au ars: vegetație uscată și mărăciniș pe o suprafață de aproximativ 1500 mp.

Un echipaj cu o autospecială cu apă și spumă de la Detașamentul de Pompieri Pitești a intervenit în municipiul Pitești, strada Stejarului, pentru stingerea unui incendiu izbucnit la un autoturism parcat. Au ars: cablu electric, acumulator, furtun de cauciuc, pompă frână și s-a deteriorat vopseaua de pe capotă.

Un echipaj cu o autospecială cu apă și spumă de la Detașamentul de Pompieri Pitești a intervenit în localitatea Ștefănești, sat Enculești, pentru stingerea unui incendiu izbucnit la vegetația uscată. Au ars: vegetație uscată și mărăciniș pe o suprafață de aproximativ 20.000 mp.

Un echipaj cu o autospecială cu apă și spumă de la Detașamentul de Pompieri Câmpulung a intervenit în localitatea Rucăr, pentru stingerea unui incendiu izbucnit la mai multe construcții. La primul proprietar au ars: cele două încăperi ale grajdului și aproximativ 3 tone de fân. La al doilea proprietar a ars: anexă pe o suprafață de aproximativ 50 mp.

Un echipaj cu o autospecială cu apă și spumă și un echipaj cu ambulanța SMURD de la Detașamentul de Pompieri Câmpulung au intervenit în localitatea Câmpulung, strada Frații Săndescu, pentru stingerea unui incendiu izbucnit la o locuință. Au ars: tavanul pe o suprafață de aproximativ 10 mp și două rafturi de lemn.

M.I.

În ultimele 24 de ore, poliţiştii din cadrul Serviciului Rutier Argeş şi cei ai structurilor municipale şi orăşeneşti de poliţie rutieră au continuat acţiunile pentru prevenirea evenimentelor rutiere, precum şi pentru conştientizarea de către conducătorii auto cu privire la riscurile la care se expun şi îi expun pe ceilalţi participanţi la trafic prin nerespectarea regulilor de circulaţie.

Aceștia au intensificat controalele pe principalele artere rutiere pentru depistarea și tragerea la răspundere a conducătorilor auto care, prin nerespectarea prevederilor codului rutier, pun în pericol ceilalți participanți la trafic.

Ca urmare a abaterilor constatate, polițiștii rutieri au aplicat 145 de sancțiuni contravenționale în valoare totală de peste 30.480 de lei, au reținut în vederea suspendării dreptului de circulație 12 permise de conducere şi au retras 5 certificate de înmatriculare.

De asemenea, poliţiştii din cadrul Biroului Rutier Piteşti l-au depistat pe M.R., de 20 de ani, din comuna Vlădeşti, judeţul Argeş, care conducea un autoturism pe Bulevardul Nicolae Bălcescu din Municipiul Piteşti, fără a poseda permis de conducere. În cauză a fost întocmit dosar penal conform art. 335 din Codul Penal.

M.I.

Dănuţ Bica, deputat PNL, avertizează asupra faptului că finanţarea europeană pentru tronsonul Piteşti-Sibiu al Autostrăzii A1 este aproape pierdută, cu cinci ani înainte de termenul limită până la care pot fi accesați banii aferenți perioadei de programare 2014-2020

Deputatul PNL de Argeş Dănuţ Bica acuză în termeni foarte duri incompetenţa şi reaua-voinţă dovedite de miniştrii din Guvernele PSD-ALDE în privinţa realizării celei mai aşteptate autostrăzi din România, Piteşti-Sibiu, parte importantă a Coridorului IV Pan-European, deoarece proiectul bate pasul pe loc de ani de zile, iar studiile de fezabilitate care au fost elaborate nu respectă normativele europene referitoare la calitatea lucrărilor şi protecția mediului:

”Au trecut deja 80 de ani de când inginerul Mihail Manolescu a prezentat primul proiect ingineresc bine documentat şi profesionist elaborat, prin care demonstra necesitatea construirii unui drum modern, de mare viteză, care să traverseze Carpaţii de la Piteşti către Sibiu, să aducă Muntenia mai aproape de fluxurile comerciale din Transilvania şi, implicit, să lege România de Europa Occidentală. Oricine va compara planurile inginerului Manolescu din 1938 cu studiile elaborate de IPTANA (Institutul de Proiectări pentru Transporturi Auto, Navale şi Aeriene) în anii ’60, dar şi cu Master Planul General de Transport al României, document strategic aprobat de Guvern în luna septembrie 2016, va avea o adevărată revelaţie, constatând că nu există decât mici deosebiri, nu de fond, nu de traseu, ci de detaliu, dar şi acelea nerelevante, între variantele propuse prin respectivele documente pentru realizarea tronsonului Piteşti-Sibiu al Autostrăzii A1.

Din păcate, se pare că vor mai trece încă mulţi ani până când cea mai aşteptată autostradă din ţara noastră va fi construită. Acest lucru se întâmplă din cauza faptului că România a avut parte în ultimii ani de Miniştri ai Transporturilor care s-au întrecut în incompetență şi rea-voință, care au promis marea cu sarea, iar până astăzi nici măcar studiile de fezabilitate nu au reușit să le finalizeze.

În cadrul Guvernului Dragnea 3 ne-am pricopsit cu un Ministru al Transporturilor care se străduiește să îi întreacă pe toţi predecesorii săi în nepricepere şi aroganţă. La început de mandat se ţinea de glume proaste şi răspundea zeflemitor la întrebarea unui jurnalist, afirmând că ,,lucrările de infrastructură se vor termina .... atunci când se vor finaliza”! Tot domnia sa spunea că nu se va deranja să meargă pe şantiere ca să verifice stadiul lucrărilor, deoarece un minut din programul unui ministru este mult prea valoros pentru a fi pierdut pe teren. Zilele trecute, crezând că ne dă o veste bună, declara că vom vedea primele utilaje lucrând pe şantierul Autostrăzii Piteşti-Sibiu undeva prin anul 2020, adică peste vreo 2 ani. Cu astfel de înfăptuiri ,,mărețe”, sunt ferm convins că domnul Lucian Șova nu va avea nici cea mai mică șansă de a mai fi ministru prea mult timp, iar Guvernul din care face parte va reprezenta în anul 2020 doar o pagină de tristă amintire din istoria recentă a României.

În ceea ce privește realizarea tronsonului Piteşti-Sibiu al Autostrăzii A1, m-aş fi aşteptat ca actualul Ministru al Transporturilor, odată instalat în funcție, să clarifice de urgență problema studiilor de fezabilitate, încă neterminate, deşi au fost plătite regeşte, cu mormane de bani, în mai multe rânduri. În luna august a anului 2017, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a reziliat contractul pentru revizuirea studiului de fezabilitate, deoarece firmele câștigătoare nu furnizaseră studiile de fezabilitate decât pentru loturile 1 și 5, loturi de capete, care au fost cel mai simplu de executat. Pentru loturile 2, 3 și 4, președintele CNAIR a declarat că studiile vor fi elaborate chiar de companie, având ca suport vechile documentații întocmite de IPTANA, numai că el pare a nu şti că acest institut nu lucra la acea vreme în concordanţă cu rigorile tehnice actuale, ci la alte standarde, care astăzi nu mai sunt conforme. În acest context, se poate înțelege că Ministerul Transporturilor și CNAIR nu au luat în considerație observațiile formulate de către consultantul JASPERS, organism ce reprezintă Comisia Europeană, BEI și BERD, care a semnalat că vechile studii nu sunt bune, având deficienţe majore, din cauza forajelor geotehnice necorespunzătoare şi insuficiente, cum nu au ținut cont nici de avertismentul doamnei Comisar European Corina Crețu, referitor la necesitatea obținerii, anterior lansării procedurii de licitație pentru loturile 1 și 5, a acordului de mediu.

Această atitudine s-ar putea să determine Comisia Europeană să sisteze finanţarea proiectului. Dar credeţi că îi pasă domnului Ministru Lucian Şova de această situație, sau de faptul că lucrările de infrastructură rutieră realizate în România sunt cele mai scumpe din Uniunea Europeană, cele mai proaste calitativ, motiv pentru care unele tronsoane de autostradă se închid la scurt timp după ce se taie panglica inaugurală? Nu-i pasă, atâta vreme cât de curând l-a numit în funcţia de director al Companiei Naționale de Investiții Rutiere pe Narcis Neaga, ,,expertul” în construirea de autostrăzi cu denivelări şi crăpături”.

Deputatul Dănuţ Bica avertizează asupra faptului că, din cauza incompetenţei Miniştrilor Transporturilor din ultimii ani, finanţarea europeană pentru realizarea tronsonului Piteşti-Sibiu al Autostrăzii A1 este pe jumătate pierdută:

”Noi, românii, avem multe zicale populare înţelepte, dintre care aceea care spune că „gura păcătosului adevăr grăieşte” i se potrivește perfect actualului Ministru al Transporturilor, Lucian Şova. Fără a sta prea mult pe gânduri, acesta a promis că lucrările de execuție la tronsonul Piteşti-Sibiu al Autostrăzii A1 vor începe probabil în anul 2020. Oare să fi uitat că acest obiectiv de investiții beneficiază de finanțare nerambursabilă prin Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM) şi 2020 este ultimul an al perioadei de programare 2014-2020? Iar dacă domnul Ministru chiar s-ar ține de cuvânt şi lucrările ar demara în anul 2020, când s-ar finaliza acestea şi cum s-ar mai putea încadra în perioada respectivă pentru a se conforma condițiilor de finanțare? Luând ca exemplu realizarea lotului 4, pentru care proiectarea va dura 16 luni, iar execuția 44 de luni, chiar dacă am presupune că lucrările vor începe în anul 2020, acestea s-ar termina prin anul 2025, dacă nu vor interveni şi amânările, care la noi aproape că reprezintă o regulă. Perioada de finalizare de 60 de luni va excede în acest caz termenului maxim până la care se pot utiliza fondurile europene din actualul exerciţiu financiar, care ar putea fi 31 decembrie 2023, în condițiile în care vom beneficia de extinderea perioadei conform regulii n+3 de utilizare a fondurilor europene. Se demonstrează astfel că termenul de finalizare asumat de CNAIR pentru întreaga investiție, anul 2021, este imposibil de respectat şi, cu 5 ani înainte, am ajuns să ştim deja că vom pierde fondurile europene destinate construcției acestei autostrăzi!

În aceste condiţii, mai are dreptul moral acest Guvern să gestioneze destinele românilor, chiar şi o singură zi? Numai pentru eşecul construirii Autostrăzii Piteşti-Sibiu Guvernul Dăncilă ar trebui demis de urgență. Dar nu trebuie să uităm că toate Guvernele lui Liviu Dragnea au eşuat lamentabil, inclusiv în domeniul investițiilor publice.

Pentru viitoarea guvernare PNL, așa cum a declarat sâmbătă, 31 martie, la Pitești Președintele Ludovic Orban, realizarea tronsonului Piteşti-Sibiu al Autostrăzii A1 va reprezenta prioritatea zero din domeniul infrastructurii de transport. Noi, liberalii, ştim cât de dificil şi păgubos este pentru Automobile Dacia S.A., dar şi pentru alte societăți comerciale din sudul României, faptul că de la Piteşti la Sibiu, pe o distanţă de 155 km, produsele lor să fie transportate cu o viteză medie de sub 40 km/h. Din păcate, la fel de neperformant este şi transportul pe calea ferată.

În concluzie, pentru ca în Romania să poată fi relansată realizarea investițiilor în infrastructura mare şi în mod special în cea de transport, este absolut necesar ca actuala coaliție PSD-ALDE, care şi-a dovedit pe deplin incompetența, să părăsească guvernarea”.

M.I.

Pagina 7 din 116