Economie (410)

Vinalcool Argeș SA este un nume de referință în mediul economic al județului Argeș și nu numai. Se știe că firma argeșeană produce cunoscutul oțet de Topoloveni, dar și produse cum ar fi băutura spirtoasă Romanța, țuica de Pitești, bitter, coniacul Argeș, vin pelin și alcool sanitar. Mai nou, patronul societății, dr. Marian Drăgușin ne-a spus că pe lângă brand-urile deținute și menționate mai sus, compania domniei sale a achiziționat și cunoscutul brand „Spicul”. Acesta datează din 1848 și este marcă înregistrată. Alături de acesta, omul de afaceri argeșean a cumpărat mai multe mărci sub acest brand.
Trebuie reținut însă că vestea cea mare a venit luna trecută, când Tribunalul Specializat Argeș a dispus închiderea procedurii de insolvență și reinserția în activitatea economică normală a acestei societăți. Procedura de insolvență fusese declarată în anul 2011. Iată așadar că pe lângă această ieșire din insolvență, Vinalcool Argeș se extinde ducând mai departe brand-uri de referință din județul nostru.

Marian Drăgușin a reușit imposibilul: ieșirea din insolvență

Deși majoritatea firmelor care intră în insolvență nu mai reușesc să și iasă îndreptându-se vertiginos către faliment, iată că societatea condusă de omul de afaceri Marian Drăgușin a reușit aproape imposibilul. Vinalcool intrase în insolvență în anul 2011, iar lista creditorilor era una „cu greutate”. La masa credală așezându-se așadar Finanțele Publice Argeș, Primăria Pitești, Direcția Națională de Drumuri, Autoritatea Națională a Vămilor și importante firme de leasing. După numeroase termene de judecată care s-au întins pe durata a mai bine de 6 ani, instanța a decis: „În temeiul art. 132, alin. 1 din Legea nr. 85/2006, admite cererea lichidatorului judiciar și dispune închiderea procedurii de insolvență și reinserția în activitatea economică a debitoarei SC Vinalcool Argeș SA”.

Tradiție și continuitate în fabricarea de alcool și oțet

SC Vinalcool Argeş SA a fost înfințată în anul 1954 printr-o decizie a Consiliului Regional Pitești cu scopul valorificării producției viti-pomicole de la gospodăriile populației prin prelucrarea fructelor și strugurilor, fabricația acestora și îmbutelierea de produse finite cum sunt țuica și vinul. După reorganizarea administrativă din 1968 prin înfințarea județului Argeș, Vinalcool Argeș avea sediul central la Pitești și avea în subordine 5 secții de producție la Curtea de Argeș, Câmpulung, Vedea, Clucereasa și Sămara. În orașele Costești și Topoloveni erau centrele de preluare și vinificare a strugurilor de la gospodăriile populației și C.A.P. La Pitești, în anul 1969 s-a dat în folosință combinatul de condiționare și îmbuteliere care avea un depozit de 400 vagoane vin, un depozit de 50-60 vagoane coniac și un depozit de țuică în pasajul Victoria din Pitești de 50 vagoane. În Pitești se îmbutelia întreaga gamă de produse începând cu vinul, vermutul, coniacul, băuturile spirtoase și țuica. În anul 1972 s-a preluat, de la fosta întreprindere de industrie locală, fabrica de oțet de la Topoloveni care producea oțet, esențe alimentare și muștar.  În anul 2004, SIF Oltenia, acționarul majoritar, a vândut pachetul de acțiuni de 52% la D.G.M. Internațional Pitești. Prin cumpărarea de noi acțiuni de pe piață, D.G.M. deținea în anul 2008 aproape 90% dintre acțiuni, restul acțiunilor fiind deținut de persoane fizice. D.G.M. Internațional Pitești este firma condusă și patronată de omul de afaceri Marian Drăgușin.

 

# „Noul proprietar, atunci când a intrat în posesia imobilului, a promis că nu-i va schimba destinația”, spune vânzătorul

Inclusă pe lista monumentelor istorice din România, dar şi pe cea a obiectivelor turistice, casa memorială a lui Ion Mihalache, din Dobreşti- Argeş, a fost scoasă la vânzare de către moștenitori, inițial la 50.000 de euro dar, dată fiind starea de degradare în care a ajuns monumentul istoric, obținându-se în final cu mult mai puțin decât prețul unui apartament din Topoloveni. Cumpărător este familia Simionescu, o familie care deține mai multe terenuri la Dobrești și care a donat sume importante și pentru renovarea bisericii din localitate.
4 03Construită în anul 1880, casa a fost confiscată de comunişti în 1947, după condamnarea fruntașului țărănist la temniţă grea pe viaţă şi confiscarea totală a averii. Ion Mihalache a murit la 5 februarie 1963 în închisoarea de la Rm. Sărat așa cum se constată și pe un document de arhivă semnat de comandantul închisorii de la acea vreme, torționarul Alexandru Vișinescu.
Casa care a aparţinut omului politic Ion Mihalache a fost restituită în baza Legii 10/2001, modificată prin Legea 247/2005, iar cei care au câştigat-o în instanţă, moştenitorii surorii Vasilicăi Neaţă, descendentă a familiei fostului ministru al României, au încercat mult timp să vândă drepturile litigioase, fără succes însă. Ministerul Culturii a refuzat să-și exercite dreptul de preemțiune în cazul monumentului Casa memorială Ion Mihalache din Argeș, clasat în grupa B a Patrimoniului Național. Oferta refuzată a avut valoarea de 50.000 euro, deși monumentul istoric clasat în grupa B a patrimoniului național a avut un preț inițial estimat inițial la 70.000-80.000 de euro de către Casa de licitații Artmark. 

Fiul Niculinei Mihalache: „Suma este confidenţială”

4 01Luni 5 februarie, cu prilejul comemorării a 55 de ani de la moartea fruntașului țărănist născut în Goleștii Badii, pe site-urile de socializare vânzătorul  a oferit și câteva informații despre viitorul monumentulului istoric, răspunzând curiozității unor argeșeni care întrebau ce se va alege de casa lui Mihalache.
„Noul proprietar, atunci când a intrat în posesia imobilului, a promis că nu-i va schimba destinația. Cât privește aspectul exterior, Legea 422/2001 obligă proprietarul să repare imobilul care trebuie să ramână cu aspectul inițial. Eu ridic o rugăminte către locuitorii comunei în privința bunurilor care se găseau în imobil. Din câte am aflat de la mama mea, Niculina Mihalache, văzând cum evoluează lucrurile în țară, a dat multe din lucrurile proprii către cunoscuți din comună, să aibă grijă de ele și, când lucrurile se vor aranja, să-i fie aduse înapoi. Însă, la întoarcerea acesteia din Bărăgan - comuniștii lăsându-i o cameră în care să locuiască -  degeaba a insistat să-i fie aduse lucrurile înapoi, unele de mare valoare... Am să postez aici un film cu starea clădirilor la vremea retrocedării ca să vadă toți "patrioții" din Dobresti cum au avut grijă de bunuri care aduceau aminte de omul care a scos satul din anonimat. Că, fără Ion Mihalache, de Dobresti și Topoloveni, n-ar fi auzit nimeni”, a fost replica dată de către unul dintre moștenitori, Dumitru Marina (foto), celor care și-au exprimat suspiciunea vizavi de buna credință a noilor proprietari.
Cât despre întrebarea noastră privind contractul de vânzare cumpărare, Dumitru Marina ne-a declarat: „În acte figurează fiica domnului Simionescu din Dobrești. Suma este confidențială, muult mai mică decât spuneți dumneavoastră iar obligațiile proprietarului nu sunt prinse în contract pentru că sunt stabilite prin lege.”

# Exclusiv. Interviu cu Yves Caracatzanis, director general Dacia

Director general al Dacia şi al Grupului Renault România din aprilie 2016, Yves Caracatzanis a acordat un interviu în exclusivitate pentru Jurnalul de Argeş, interviu în care vorbeşte despre vânzările-record ale Dacia, despre prezentul şi viitorul companiei, ca şi legat de amintirile sale speciale privind Argeşul.

# Dacia a vândut pe pieţele internaţionale 611.973 vehicule în 2017, cu 12% mai mult comparativ cu 2016. Ar putea deveni Dacia marca preferată a Uniunii Europene?
- Dacia are deja o cotă de piaţă de aproximativ 3% pe piaţa auto europeană, ceea ce este un rezultat foarte bun deoarece prin aceste trei procente ne plasăm deja înaintea unor mărci cunoscute. Dacia este comercializată în 44 de ţări şi în multe dintre aceste ţări înregistrează recorduri de vânzări. În ceea ce priveşte vânzările către persoane fizice, Sandero este modelul cel mai vândut în Europa dintre toate mărcile. Pentru marcă este important să rămână fidelă ADN-ului mărcii. Dacia înseamnă maşini de calitate, atractive şi la cel mai bun preţ.
# Ar putea productivitatea în creştere puternică a uzinei din Tanger-Maroc să afecteze mult productivitatea uzinei de la Mioveni?
- Suntem într-o foarte puternică competiţie, atât internă, cât şi externă. Competiţia internă este cu celelalte uzine ale Grupului Renault, iar competiţia externă este cu celelalte mărci. Performanţele noastre de astăzi în ceea ce priveşte calitatea şi competitivitatea pregătesc şi ne permit să avem activităţi mâine şi drept urmare să avem locuri de muncă mâine.
# Câte persoane a angajat Dacia în 2017? Va face Dacia angajări în acest an?
- Am angajat aproximativ 1.000 de persoane anul trecut. Cât despre recrutările pentru 2018, vă pot spune că vom continua să recrutăm personal. Iar numărul de recrutări va depinde de nivelul de activităţi pe care îl vom avea. Pentru persoanele care vor fi angajate vor fi multiple posibilităţi, atât în România, cât şi în cadrul Grupului Renault. Continuăm să recrutăm şi să ne formăm echipele. De la începutul anilor 2000 am investit aproximativ 40 de milioane de euro în formarea personalului.

„De fiecare dată când plec prin România cu familia trebuie să calculez dinainte cât timp vom face pe drum”

# Construcţia autostrăzii Piteşti-Sibiu nu a început nici acum, deşi a fost cerută de numeroase companii, în frunte cu Dacia.
- Dacă luăm în calcul tot traficul de pe traseul Piteşti-Sibiu, Dacia reprezintă un procent mic din acest trafic. Autostrada nu este pentru Dacia, este pentru români şi pentru România. Ca toţi românii, sperăm şi noi că lucrările la autostrada Piteşti-Sibiu vor începe în acest an. Infrastructura rutieră este foarte importantă pentru dezvoltarea economică a României, pentru dezvoltarea turismului. Eu locuiesc în România cu familia. Şi de fiecare dată când plecăm prin ţară într-un anume loc, trebuie să calculez dinainte cât timp vom face pe drum. Şi asta înseamnă că pentru români e important să aibă o infrastructură rutieră în viaţa lor de zi de zi.
# Cum au afectat Dacia măsurile fiscale luate de autorităţile române în ultimele luni?
- Pentru Dacia, ca şi pentru celelalte companii, e importantă predictibilitatea legat de ceea ce se va întâmpla. După publicarea OUG din 13 noiembrie 2017 i-am anunţat pe toţi angajaţii că vom căuta cele mai bune soluţii pentru a le proteja salariile. Când au fost apoi Ordonanţele 79 şi 82 legate de transferul contribuţiilor sociale am negociat şi semnat un acord cu sindicatul, un acord pentru a avea o creştere compensatorie de 20% pentru ca salariile nete ale angajaţilor să rămână la acelaşi nivel. Şi această creştere compensatorie s-a aplicat din ianuarie a.c.

„Am început să învăț româna”

# Când vom vedea un „nou născut” în familia Dacia?
- „Noul născut” este noul Duster. Prioritatea noastră este creşterea producţiei la noul Duster. În ceea ce priveşte noi modele, nu putem comunica date deocamdată. Dar când va fi cazul veţi fi informat aşa cum a fost şi cu noul Duster. România a fost prima ţară în care a început să fie comercializat noul Duster acum câteva săptămâni şi încet-încet este comercializat şi în celelalte ţări. Tot legat de noul Duster, suntem mândri că a fost conceput, testat, dezvoltat şi fabricat în România. Cred că România trebuie să fie mândră că un asemenea produs e apreciat în ţară şi peste hotare. Desigur, ne gândim şi la viitor. Dar proiectele viitoare le vom câştiga dacă vom fi competitivi şi performanţi.
# Care este amintirea dumneavoastră cea mai specială legată de România sau de judeţul Argeş?
- La scurt timp după ce am venit în România în 2016 am fost la Goleşti să văd prima şcoală din România şi mi s-a părut foarte interesant să văd evoluţia limbii şi a culturii. România are o mare bogăţie culturală. Am fost în multe oraşe şi regiuni din România şi toate au un farmec special, inclusiv arhitecturile diferite. Aveţi peisaje minunate. România are o mare diversitate a naturii. Am început să învăţ româna, o înţeleg foarte bine, încă nu o vorbesc bine, e mai dificil.



CFR Călători, companie aflată în mari dificultăți financiare și de dotare, a decis recent desființarea temporară sau permanentă a nu mai puțin de 97 de curse proprii la nivel național. Printre acestea se numără și trenurile R 9530, 9531, 9532, 9533 care circulau în regim Regio în relația Pitești-Curtea de Argeș și retur, trenuri care potrivit informațiilor apărute în spațiul public se anulează permanent. În acest fel, locuitorii din Curtea de Argeș ar putea rămâne fără legătură feroviară cu Piteștiul și Capitala, dar și cu localități de pe harta feroviară a județelor Dâmbovița, Olt sau Dolj. Reamintim că trenurile între Pitești și Curtea de Argeș au mai fost desființate în trecut, cele patru curse actuale fiind reintroduse la 1 noiembrie 2015, iar în perioada în care acestea au lipsit traseul respectiv a fost deservit de operatori privați.

Adrian Ion, șef Stație Pitești: „Ce facem, l-am îngropat pe Rege și gata, scoatem trenurile?”

Legat de această situație, șeful Stației CFR Pitești, Adrian Ion, ne-a declarat: „Deocamdată n-am primit nimic oficial deci nu pot spune încă nici că este așa, nici că nu. Știu că se vor scoate anumite trenuri pentru că s-a diminuat bugetul de subvenții cu vreo 10% dar, repet, încă nu am primit o înștiințare oficială că dispare Pitești-Curtea de Argeș. Ce să zic, bine n-ar fi, e o zonă turistică bună acolo și dacă s-ar regândi lucrurile în sensul acesta cred că s-ar găsi o soluție pentru păstrarea acestei legături, dacă se vor scoate vă dați seama că ne-au izolat de tot. Până la urmă, ce facem, l-am îngropat pe Rege și gata, scoatem trenurile?”.

Alina Predescu, director comunicare CFR Călători: „Încă nu e nimic stabilit definitiv”

Directorul de comunicare al CFR Călători, Alina Predescu, ne-a informat că „încă nu e nimic stabilit definitiv, încă mai sunt discuții pe această temă, încă se mai caută cele mai bune variante. Nu e încă nimic bătut în cuie în această privință. E adevărat că sunt luate în discuție mai multe relații printre care și Pitești-Curtea de Argeș dar încă nu s-a ajuns la o decizie definitivă. La fel de adevărat este și că vor fi afectate anumite relații pentru că avem pierderi de aproximativ 450 de milioane de lei și un deficit de material rulant - vagoane, automotoare etc - de circa 300 de unități”.
Deși am vrut să obținem și un punct de vedere al municipalității din Curtea de Argeș, oraș ai cărui locuitori sunt direct afectați de decizia CFR Călători, acest lucru nu a fost posibil dat fiind că primarul Constantin Panțurescu nu a răspuns apelurilor noastre telefonice repetate.

Preşedintele ALDE, Călin Popescu Tăriceanu, a declarat, săptămâna trecută, că finalizarea autostrăzii Piteşti-Sibiu va fi un criteriu de evaluare a Guvernului Dăncilă, afirmând că în Ministerul Transporturilor este „o crasă incapacitate de gestionare a marilor proiecte”.

„Unul dintre marile proiecte care mi se pare esenţial, eu l-aş numi proiect de prioritate zero (...) şi care pentru noi va fi criteriu de evaluare a acestui Guvern, este autostrada Piteşti-Sibiu. (...) Ponderea mare a economiei româneşti este situată în sudul şi în vestul ţării şi fără această autostradă economia se sufocă”, a declarat preşedintele ALDE, Călin Popescu Tăriceanu. „Cei de la Ministerul Transporturilor, dacă nu înţeleg acest lucru, că nu au niciun fel de studiu şi au şi o crasă incapacitate de gestionare a marilor proiecte şi a fondurilor europene, eu, în locul ministrului de Transporturi, aş face o curăţenie în minister, pentru că ori de câte ori te duci acolo primul răspuns pe care îl primeşti este: «nu se poate». La ei nu se poate face nimic. Vor să facă autostrada Piteşti-Sibiu cu studiile de fezabilitate din 2007. Bineînţeles că au pierdut finanţarea europeană pe unul din tronsoane (...) Lucrurile acestea vorbesc de la sine”, a mai spus Tăriceanu.

Înmatriculările de autoturisme Dacia noi, în Franţa, au înregistrat în ianuarie o creştere de 14,3% în ritm anual, la 9.888 unităţi, arată datele publicate de Comitetul Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA). Livrările principalelor grupuri franceze, PSA Peugeot Citroen şi Renault, au urcat luna trecută cu 18,5%, respectiv cu 2,9%. Vânzările grupului Daimler au crescut cu 35,9%, în timp ce Ford şi grupul Volkswagen au raportat un declin de 2,6%, respectiv 14,3%.
Franţa rămâne a treia mare piaţă auto din Uniunea Europeană (UE), în urma Germaniei şi Marii Britanii, dar înaintea Italiei şi Spaniei. Grupul Renault a raportat o creştere a livrărilor de 3,1% în 2017, în timp ce brandul Dacia a înregistrat, anul trecut, un avans al vânzărilor de 6,6%. Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

Cu siguranță lui George Copos nu-i vine să creadă ce se întâmplă în fabrica pe care a deținut-o timp de 20 de ani, căreia i-a redus numărul angajaților, de la peste 3000 la mai puțin de 200 și pe care a adus-o la un pas de colaps.

„S-au făcut și se fac în continuare angajări, la ora actuală depășindu-se binișor pragul de 500 de angajați, s-au adus linii noi care au început să producă, va crește producția fizică, va crește profitul. E drept că aceste linii noi au ajuns și au fost puse în funcțiune mai târziu decât ne așteptam și de aceea anul acesta nu vor fi produse 3,2 milioane de motoare electrice, așa cum se anticipa, ci aproximativ 2 milioane. Dar chiar și așa se lucrează din plin, sunt comenzi și, într-o lună, maxim două, se va lucra în trei schimburi. În acest ritm, în anii următori se va ajunge la 6-7, poate chiar 8 milioane de motoare produse anual la Pitești. Acesta este un lucru bun pentru că odată cu creșterea producției fizice și a profitului societății și salariile oamenilor vor crește în același ritm cu acești doi indicatori”, a declarat, pentru Jurnalul de Argeș, Florian Stănculescu, liderul Sindicatului Liber Independent „Solidaritatea” din Nidec Motor Corporation România.

Ce nu mai reușește Ministerul Educației, adică să repare ce a distrus în ultimii 28 de ani, pare să reușească industria și anume revitalizarea învățământului profesional. Astfel, producătorul de scaune auto Adient, companie desprinsă din grupul producător de componente auto Johnson Controls, va dezvolta un proiect pilot de învăţământ profesional dual pentru specializările de confecţioner asamblor articole din textile şi tapiţer.

Decizia vine pe fondul unei crize tot mai acută a forței de muncă specializată. Tinerii care aleg să înveţe aceste meserii vor beneficia, în plus faţă de programele obişnuite ale sistemului de învăţământ de stat gratuit, de pregătire tehnică direct în fabrică şi vor avea prioritate în accesarea unui loc de muncă. Aurelian Dumitru, regional HR manager în cadrul Adient, este de părere că acest sistem asigură pe de-o parte o formare profesională solidă, cu competenţe teoretice şi practice importante, iar pe de altă parte oferă absolvenţilor şanse mai mari la angajare. Adient, companie specializată în producţia de scaune auto, s-a desprins din Johnson Controls în toamna lui 2016. Astfel, la finalul lunii octombrie a anului 2016, Adient şi-a anunţat debutul ca o corporaţie independentă, fiind listată la bursa de la New York (simbol bursier ADNT), prin finalizarea separării de Johnson Controls International. Adient, fosta Johnson Controls, este o companie prezentă în România din anul 2.000 şi are un număr total de 6.000 de angajaţi în 8 unităţi de producţie: Jimbolia (armături metalice şi mecanisme), Timişoara (material textile pentru huse auto), Craiova (scaune auto pentru Ford), Poiana Lacului (spuma poliuretanica), Bradu (scaune auto pentru Dacia, respectiv  armături metalice), Ploieşti (tapiţerii) şi  Piteşti (tapiţerii).

Dacia Sandero a fost desemnată de publicația auto britanică „What Car?” drept „Cea mai bună mașină din clasa mică sub 12.000 de lire sterline” pentru al șaselea an consecutiv. Sandero a câștigat titlul acordat de „What Car?” mulțumită prețului „șocant de mic”, portbagajului încăpător și confortului sporit comparativ cu versiunea lansată înainte de 2016. „Este surprinzător de practică, cu unul dintre cele mai încăpătoare portbagaje din această clasă. Nu vei găsi un spațiu așa de mare la un preț atât de mic la nicio altă mașină nouă. În plus, Sandero se simte și mai bine la condus”, a spus Steve Huntingford, editor „What Car?”
Marca Dacia a continuat să își întărească poziția în Europa, cu 463.712 vehicule înregistrate în 2017, în creștere cu 11,7% raportat la anul precedent. Potrivit Renault, succesul mărcii românești este strâns legat de cea mai recentă versiune a modelului Sandero, lansată la finele anului 2016. Sandero și Logan au beneficiat în 2016 de primul facelift din ultimii patru ani, cele mai bine vândute modele Dacia primind un nou design în partea frontală, faruri pe LED și un interior modificat. Dacia Sandero este cel mai ieftin autoturism nou comercializat în Marea Britanie, având un preț de pornire de 5.995 lire sterline. În România, prețurile pornesc de la 7.150 euro, TVA inclus.

# Interviu cu Petre Cojocaru, o legendă a Fiscului Argeşului
Ziua de marți, 23 ianuarie, a fost ultima zi de muncă a directorului Administrației Județene a Finanțelor Publice Argeș, Petre Cojocaru. Acesta a împlinit în această lună vârsta de pensionare și a decis să se retragă din activitatea de finanțist, postul său de șef de administrație urmând să fie ocupat, pentru următoarele șase luni, de Ioan Lucrețiu Tudor, inspector la Antifraudă și fiul lui Sevastian Tudor, fost director al Teatrului „Al. Davila”. Petre Cojocaru a acceptat cu amabilitate să ne ofere un interviu în care ne-a vorbit, printre altele, despre reușitele și dezamăgirile din lunga sa carieră de 35 de ani în cadrul Fiscului argeșean.

# Domnule Cojocaru, sunteți proaspăt pensionar. Ce veți face de acum înainte?
- Ce voi face după pensionare? Abia aștept să fiu liber, să zburd. Nu știu ce voi face. Deocamdată vreau o lună, două de relache, de odihnă și, dacă mă voi simți bine, e perfect. Mai am și o nepoțică, o prințesă și o să-mi fac timp să mă duc să o iau de la cămin. Mai am un nepoțel, care e la București. Mă gândesc să mă duc să-l iau și să am și grija lui. Și uite așa, o să treacă timpul... și iarna.

„Deși nu se lucra computerizat, era ceva mai ușor înainte de Revoluție”

# Care ar fi cea mai mare reușită a carierei dvs.?
- Că am reușit să ies la pensie, după 35 de ani de Finanțe Publice și după 41 de ani de muncă, cu fruntea sus. Și că nu mi-e rușine de nimic din ce am făcut eu în această activitate.
# Dar cea mai mare dezamăgire?
- Cea mai mare dezamăgire e că n-am reușit să reduc numărul de ghișee la care se stă la coadă. Un cetățean, persoană fizică, o să stea în continuare tot la trei ghișee. Cei de la ANAF se pregătesc să introducă un program special în anul 2018, să vină cetățeanul să plătească mai repede, să stea la un singur ghișeu, nu la trei. Tragem noi nădejde că se va pune în aplicare intenția lor. Acest lucru va fi posibil dacă devin mai elastici, dacă se mișcă mai repede. Noi păstrăm modelul acesta din 1990. Și la bancă tot așa se lucra. Dar s-au modernizat și ei și ar trebui să ne modernizăm și noi.
# Aveți 35 de ani vechime în institituție. Cum era pe vremuri la Fisc? Era mai bine înainte de Revoluție? E mai bine acum?
- Cred că, deși nu se lucra computerizat, era totuși ceva mai ușor pentru că legile erau mai puține, mai clare, în sensul că nu lăsau loc de interpretare și erau mai stabile. Pe ani de zile, puteai lucra cu o lege 10, 15 ani. Ori acum, după Revoluție, mișcarea e foarte rapidă. Chiar și Codul Fiscal, chiar și Codul de procedură se modifică, e într-o continuă modificare și atunci e un pic mai dificil, găsesc eu. În același timp avem sistemele informatice care ne pot ajuta în munca noastră de finanțiști. Ne pot ajuta pentru că găsim informațiile în aplicațiile de calculator.

„Bate un vânt de modificare din nou, ca să nu mai trimitem contribuabilii la Ploiești”

# Dar în privința regionalizării instituțiilor, printre care și Finanțele Publice, e mai bine? E mai rău?
- Mie nu mi se pare mai bine, dar până la urmă asta e. S-a hotărât, noi ne-am conformat. Dar bate un vânt de modificare din nou. Adică să se revină la ce era înainte, să nu mai trimitem contribuabilii la Ploiești. Se zice că se va rezolva problema asta.
# Care au fost cele mai importante dosare trimise de Finanțele Publice Argeș la Parchet?
- Dosarele, până la urmă, nu trec pe la mine sau nu eu le țin o evidență. Anul trecut, inspecția fiscală a bătut moneda pe cei care au vândut mașini și sunt rezultate destul de bune.

Dosarul Amfora s-a repus pe rol datorită Parchetului și Finanțelor Publice

# Despre Dosarul Amfora, cu un prejudiciu de 2 milioane de euro evaziune fiscală, ce ne puteți spune?
- Dosarul Amfora s-a repus pe rol datorită Parchetului și Finanțelor Publice. Se rejudecă și e o treabă bună. Mai multe nu știu să vă zic și nici nu prea am voie pentru că e în faza de cercetare sau de judecată. Trebuie să se pronunțe instanța, nu noi. Noi am făcut ce depindea de noi.
# În timpul mandatului dvs. s-a înregistrat și o premieră: Administrația Finanțelor Publice Argeș a fost prima instituție din județ amenințată cu detonarea unei bombe. Ce ați simțit în acele momente?  
- A fost o joacă de copii. Nu am simțit nimic. Nu m-am speriat deloc. Am intuit că e o glumă. Am fost, în schimb, încântat de lucrătorii de poliție care au reușit în timp scurt să afle de unde a plecat mesajul (n.red. - email-ul de amenințare cu bomba a fost trimis de la Școala nr. 3 Pitești, de către doi elevi de clasa a IV-a, în timpul orei de Informatică). Au descoperit extrem de repede. În jurul orei 12.00 au plecat de la mine din birou, iar la ora 16.00 deja știau de unde a fost trimis mesajul. Și gândiți-vă că tocmai din SUA li s-a spus de unde a fost trimis mesajul.

„Noul director poate să se bazeze foarte bine pe adjuncți. De unul singur nu poți să dărâmi pământul”

# O ultimă întrebare. Credeți că noul șef de administrație, dl Lucrețiu Tudor, va face față provocărilor acestei funcții?
- Da, eu cred că da. De ce nu? Până la urmă, colegul meu a lucrat în sistemul de Finanțe Publice, poate să se bazeze foarte bine pe adjuncți, sunt rutinați, sunt vechi, cu experiență, cu dorință de muncă, pentru că rezultatele mele sunt obținute în special datorită lor. De unul singur nu poți să dărâmi pământul. Dacă te sprijini pe colectiv, da, poți face ceva. Dar așa, de unul singur, poți să dai cu capul în toți pereții. Adică îți trebuie neapărat colaborare și înțelegere.

 

Pagina 8 din 30