Economie (293)

Dacia Duster a fost alegerea făcută de doi dintre cei mai puternici lideri din Europa, pentru a urca în vârf de munte. Președinții francez și german, Emmanuel Macron (foto) și Frank-Walter Steinmeier, au ajuns cu Dacia Duster la ceremonia de inaugurare a unui monument închinat memoriei celor care au pierit în Primul Război Mondial. Monumentul este situat într-o zonă accidentată din Munții Vosgi, iar mașinile fabricate în România și-au dovedit încă o dată rezistența. Dacia Duster înregistrează recorduri de vânzări în Franța fiind o mașină preferată pentru raportul preț-calitate și astăzi a beneficiat de o reclamă gratuită, făcută de șefi de stat.

Miercuri, 15 Noiembrie 2017 20:09

Uzina Dacia a produs 259.492 vehicule în primele 10 luni

Scris de

În primele 10 luni ale anului 2017, producția uzinei Dacia de la Mioveni a fost de 259.492 vehicule, conform datelor furnizate de către ACAROM (Asociația Constructorilor de Automobile din România).
Pe modele, producția se prezintă astfel: Dacia Duster-161.112 unități; Dacia Sandero-36.807 unități; Dacia Logan MCV-32.037 unități; Dacia Logan-29.536 unități. La cele de mai sus, se adaugă SKD – uri (caroserii semi asamblate cu destinația Algeria) în volum de 37.564 unități.

Proiect de importanță continentală, nu doar națională, Autostrada Pitești-Sibiu va traversa o serie de localități argeșene,  Bascov, Merișani, Băiculești, Curtea de Argeș, Tigveni, Cepari, Șuici, Sălătrucu. Localități ale căror administrații locale sunt încă în faza de aflare a adevărului absolut adică a cifrelor exacte care descriu traseul și impactul acestui obiectiv rutier asupra fiecărei localități în parte. Am încercat să aflăm aceste date direct de la surse, de la primăriile localităților amintite, unde s-a putut de la primari sau, unde nu, de la subalternii acestora.  La ce se referă aceste cifre? La lungimea autostrăzii pe teritoriul localității cu pricina, la suprafața de teren care urmează să fie expropiată și la numărul persoanelor, proprietari de terenuri, afectate de expropieri. În urma cercetării noastre am aflat că toate administrațiile locale stau acceptabil la capitolul lungime și sunt varză la cel al suprafețelor? De ce? Pentru că am fost îndemnați să înmulțim noi numărul kilometrilor de autostradă aparținând fiecărei localități cu 70 de metri, lățimea totală aferentă unei astfel de șosele, și să calculăm astfel suprafața supusă expropierii. Dovadă că aflarea unei arii atunci când se cunoaște o dimensiune în metri și alta în kilometri e peste puterile aritmetice și politico-adminstrative ale edililor argeșeni. Concluzia: mai e mult până departe, că tot vorbim de Pitești-Sibiu.

Bascov - cele mai exacte informații

6 gheorghe stancu„Avem 486 de imobile, de terenuri, de expropiat ceea ce nu înseamnă și același număr de persoane pentru că sunt și unii care vor avea 2 sau 3 terenuri expropiate. Oricum și numărul persoanelor este tot peste 400. La noi autostrada ne traversează de la kilometrul 118 la kilometrul 122,5 ceea ce înseamnă 4,5 kilometri. Suprafața exactă n-o știu dar se poate afla ușor înmulțind această lungime cu 70 de metri. Nici valoarea expropierilor pentru că abia acum se fac studii pentru a se afla valoarea fiecărui teren în parte și nu cunoaștem nici rezultatul acestor evaluări, nici cât va oferi Guvernul. Drept urmare nu pot să vă spun deocamdată dacă vor fi cetățeni nemulțumiți sau care vor contesta expropiere nefiind disponibile aceste valori”, a declarat Gheorghe Stancu, primarul comunei Bascov,  pentru Jurnalul de Argeș.

Merișani: „Înmulțiți și dumneavoastră cu 70 de metri”

6 LuigiIonescuLa Merișani primarul Luigi Ionescu ne-a spus că „avem undeva între 8 și 10 kilometri de autostradă pe teritoriul nostru, numai în zona extravilană și un număr de aproximativ 800 de persoane care vor fi afectate de expropieri. Ce suprafață totală? Înmulțiți și dumneavoastră ăia 8 kilometri cu 70 de metri cât e lățimea aferentă autostrăzii, că atât se ia, 70 de metri!”

Curtea de Argeș: „Le știe domul Stan!” Dar numai în fața calculatorului

6 PanturescuConstantinPrimarul Constantin Panțurescu, ajuns pe stradă, adică pe teren, ne-a recomandat să-l sunăm pe domnul Stan la primărie că sigur ne poate da toate informațiile. Domnul Stan le știe dar doar din fața calculatorului iar noi am avut ghinionul să-l prindem tot pe teren la vreo două ridicări topo. Am obținut totuși că la Curtea de Argeș autostrada are vreo 7 kilometri și un nod descărcare, că peste 200 de persoane vor fi expropiate și promisiunea că ne va suna și ne va oferi datele exacte când se va afla la birou în fața calculatorului. Ajuns la finele programului  în fața calculatorului, domnul Stan, parolist dar grăbit, ne-a furnizat următoarele date: 23 exproprieri din domeniul public, 181 din cel privat, 38 ha nod de descărcare cu tot cu legături și 7 km de autostradă cu 50 m lățime. Felicitări PC-ului domnului Stan pentru impresionanta memorie de stocare!

Băiculești: „Pentru presă? Aaaa, nu știm!”

Cum primarul Băiculeștiului, Niculaie Dragnea, n-a răspuns la telefonul mobil, iar de la birou era puțin plecat, secretara primăriei ne-a făcut legătura cu domnul Ilie Joița despre care ne-a informat că este consilierul domnului primar și „poate să vă ajute că le știe pe toate”. Amabil, domnul Joița n-a reușit să ne furnizeze decât lungimea aproximativă a traseului, 10 kilometri, dar și-a dat toată silința să afle mai multe de la o voce suavă. O voce suavă care a fost foarte tranșantă: „Cine întreabă? Prefectura? Pentru presă? Aaaaa, nu știm!” După care a urmat și ecoul prin vocea amabilă a domnului Joița: „Nu știm!”

La Cepari, doar 50 de expropriați

Viceprimarul Aurelian Solomon (primarul Cristian Cionabu avea telefonul închis că de-aia e primar) ne-a declarat că pe teritoriul localității autostrada are puțin pestre 2 kilometri și doar aproximativ 50 de persoane vor primi decizii de expropiere a unor terenuri.

Tigveni: „Am făcut noi calcule fără să ni le ceară nimeni”

Dumitru Slătineanu, primarul din Tigveni: „Avem undeva între 5 și 6 kilometri de autostradă și aproximativ 150 de persoane care vor fi expropiate. Și să știți că astea sunt calculele nostre, făcute de noi, fără să ni le ceară nimeni, să știm și noi ce și cum.”

Șuici: „Nu știu, nu vă pot da informațiile astea”

Constantin Iatagan, primar Șuici, ne-a declarat: „Avem cam 4 kilometri la noi, preponderent extravilan. Nu știu să vă spun nimic despre situația expropierilor. Să se facă măsurători topografice și după aceea.”

Sălătrucu - cea mai mare porțiune de autostradă

„Noi avem cel mai mult, cam 15 kilometri de autostradă de la intrarea în comună până la limita cu județul Vâlcea. Despre numărul expropierilor și suprafața acestora nu știu ce să vă spun, n-am datele necesare, mai ales că sunt și zone de pădure unde sunt proprietari puțini cu suprafețe mari, și zone de izlaz, mai mult extravilan decât intravilan. Chiar nu știu și n-ar avea sens să vă dau informații care ar putea fi eronate”, ne-a declarat primarul Nicolae Langer de la Sălătrucu.

Joi, 2 noiembrie, în cadrul select de la Restaurantul Star Plaza din Budeasa, Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Argeș a organizat cea de-a XXII-a ediție a Topului Firmelor din Argeș, un eveniment de gală ce a reunit peste 400 de invitați: oameni de afaceri, secretari de stat, ambasadori, parlamentari, autorități locale și județene.

17 02George Caval, președintele CCIA Argeș a fost ca de fiecare dată un amfitrion impecabil, iar Cristina Munteanu - directorul Antena 1 Pitești - un prezentator fără cusur. Cele mai performante firme din județ au fost premiate în cadrul galei.
De la eveniment nu au lipsit președintele CJ Argeș - Dan Manu, prefectul Emilian Dragnea și primarul Piteștiului - Cornel Ionică. Au fost de asemenea prezenți patru parlamentari de Argeș, iar de la Centru au fost foarte mulți invitați de top. Este vorba de Vladimir Valky - Ambasadorul Cehiei în România, Milan Peprnik - Șeful Departamentului Economic al Ambasadei Cehiei în România, Marco Giungi - Ambasadorul Italiei, Maria Luisa Lapresa - Șeful Biroului Economic si Comercial al Ambasadei Italiei, Daniel-Filip Tandreu - Consilierul pe probleme economice al Ambasadei Germaniei, Bogdan Pandelică - Ministru Secretar de Stat, Președinte al  ANPC, Gabriela Zoană - Director ONRC, Sorin Dimitriu - Președintele Camerei de Comerț și Industrie a Municipiului București, Liviu Mușat - directorul ADR Sud Muntenia și nu în ultimul rând apreciatul actor Constantin Cotimanis.
CCIA Argeş a acordat şi trei premii speciale unor oameni de excepție din afara mediului de afaceri: medicul neurochirurg Mihai Popescu de la Spitalul Judeţean, prof univ. dr. Alexandru Puiu şi actorul Constantin Cotimanis, cel care din această toamnă joacă pe scena Teatrului „Al. Davila”.
O Diplomă de Excelență a fost acordată și săptămânalului Jurnalul de Argeș.
Trebuie spus că în Argeș activează peste 16.000 de companii. Dintre acestea, în baza rezultatelor economico-financiare din anul 2016, 1432 s-au clasat în top 3 și au fost premiate în cadrul Topului Firmelor din Argeș.

Joi, 09 Noiembrie 2017 15:37

Dacia creşte spectaculos pe piaţa germană

Scris de

Vânzările producătorului român de maşini au crescut cu peste 40% în octombrie, la 4.234 vehicule. Spre comparaţie, brandurile Volkswagen şi Mercedes au raportat creşteri ale vânzărilor de 1,8% şi, respectiv, 6,9% luna trecută, în timp ce livrările Renault şi Ford au înregistrat un avans de 2% şi, respectiv, 12,8%. BMW a raportat un declin de 9,1% în octombrie. Vânzările de autoturisme noi în Germania au crescut cu 3,9% în octombrie, la 272.855 unităţi, în timp ce Dacia a raportat un avans de 40,2%, la 4.234 vehicule, arată datele Autorităţii Federale din domeniul Transporturilor (KBA). Vânzările de autoturisme noi pe cea mai mare piaţă auto din Europa au crescut, în primele zece luni din acest an, cu 2,3%, la 2,88 milioane de unităţi, în timp ce Dacia a raportat un avans de 27,4%, la 51.925 vehicule. Volkswagen şi BMW au raportat un declin al vânzărilor de 5,4% şi, respectiv, 1%, în perioada ianuarie-octombrie 2017, în timp ce livrările Renault şi Ford au înregistrat un avans de 12,2% şi, respectiv, 1,1%. Mercedes a raportat o expansiune de 6,9% în primele zece luni din acest an.

Miercuri, 08 Noiembrie 2017 22:22

Internship plătit la DRÄXLMAIER Piteşti

Scris de

O nouă generație de studenți este așteptată în cadrul Programului de Internship 2018, lansat de DRÄXLMAIER Pitești pentru Departamentele IT şi Inginerie. Tinerii vor avea șansa să facă primii pași în carieră într-un mediu multinațional, punând în aplicare teoriile acumulate la facultate cu ajutorul specialiștilor din companie.

Este deja cunoscut faptul că DRÄXLMAIER Piteşti dezvoltă, de mai mulţi ani, o colaborare constructivă şi durabilă cu reprezentanţii Universităţii Piteşti. Apreciem contribuţia şi implicarea cadrelor didactice în proiectele iniţiate de companie, inclusiv programul de Internship.
Activitățile din programul de Internship încep în luna ianuarie 2018 şi se desfăşoară pe o perioadă de şase luni - studenţii care vor dovedi că își doresc să facă performanţă și se implică în activitate vor avea ocazia să beneficieze de o prelungire cu încă şase luni, sau vor putea obține chiar un loc de muncă pe termen nelimitat.
Promovând și dezvoltând astfel de programe, DRÄXLMAIER Piteşti contribuie la dezvoltarea comunităţii oferindu-le tinerilor şansa să aibă un punct solid de plecare în carieră şi dezvoltând baza de candidați din regiune.

„Aceste programe fac parte din strategia internă de recrutare și ne ajută să identificăm tinerele talente care vor contribui la dezvoltarea proiectelor viitoare ale companiei. Inovația și creativitatea specifice acestor generații sunt plusul de valoare necesar mai mult ca oricând pentru a păstra poziția de lider a companiei în era digitalizării”, a afirmat Gabriela Tarnă, Manager de Recrutare DRÄXLMAIER România.

Departamentul de Inginerie are locuri disponibile pentru interni în cadrul Departamentului Managementul Tehnic al Produsului şi în cadrul Departamentului pentru Dezvoltarea de Noi Tehnologii. Programul Internship Engineering se adresează studenţilor la Facultatea de Mecanică și Tehnologie şi la Facultatea de Științe, Educație Fizică și Informatică.
Alte locuri pot fi ocupate de studenţii care îşi doresc o carieră în domeniul IT. Specialiştii companiei îi vor ghida pe studenţi să dezvolte aplicaţii utilizând diferite limbaje de programare și să îşi însuşească elemente importante în administrarea bazelor de date şi a sistemelor de operare. Programul  Internship IT se adresează tinerilor care studiază la Facultatea de Științe, Educație Fizică și Informatică.

Experienţa de intern în cadrul companiei DRÄXLMAIER Piteşti s-a dovedit a fi extrem de utilă pentru tinerii participanți în program. „Am învățat mult lucrând alături de colegii de la DRÄXLMAIER, atât din punct de vedere tehnic cât și personal – m-au încurajat să îmi exprim ideile, să experimentez și mă bucur că am primit șansa să mă alătur echipei”, a spus Adrian Dumitraș, Administrator Windows Server.

Studenţii încep prin a prelua sarcini de dificultate scăzută şi, în funcţie de potenţial, sunt implicaţi şi în proiecte complexe. Cei mai buni interni ajung să fie angajaţi cu normă întreagă în DRÄXLMAIER Group.
Tinerii interesaţi să se înscrie în program trebuie să trimită CV-urile până pe 27 noiembrie 2017 la Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., cu titlul Internship IT / Engineering 2018 sau pe www.draexlmaier.de/cariere.
Ei vor fi incluși într-o procedură de selecţie care constă în evaluarea candidaților pe baza aptitudinilor tehnice și de relaționare, a dorinței lor de dezvoltare a cunoștințelor, incluzând și un test de limba engleză.
Studenţii care vor fi selectaţi vor beneficia de un program de lucru flexibil, în regim part-time, contract individual de muncă şi un pachet de compensaţii şi beneficii.

Între 8 și 10 noiembrie, Universitatea din Pitești găzduiește un eveniment de prim rang la care vor participa zeci de specialiști europeni din industria auto. Este vorba de Congresul de Autovehicule Rutiere, eveniment aflat la a XI-a ediție și inițiat în 1978 de către Universitatea din Pitești. La ediția precedentă din 2011 au fost nu mai puțin de 278 de participanți.
La festivitatea de deschidere, ce va avea loc miercuri 8 noiembrie la Universitatea din Pitești cu începere de la ora 9.15, vor fi prezente personalități de prim rang. Este vorba de Yves Caracatzanis (foto) -CEO al Dacia și Grup Renault România, Lucian Georgescu-ministrul Cercetării, Gunter Hohl-reprezentant FISITA (Federația Internațională de Inginerie Auto), Gabriel Sicoe-președinte ACAROM, Adrian Dincă-director general RAR și Dumitru Chirleșan-rectorul Universității din Pitești.

 

Între 6.000 și 8.000 de oameni. La atât a fost evaluată pariciparea la mitingul organizat, marți, de Sindicatul Automobile în semn de protest față de neîncheierea Contractelor Colective de Muncă la nivel de ramură, faţă de întârzierile la demararea lucrărilor la Autostrada Piteşti-Sibiu, dar, mai ales, față de anunțata măsură a trecerii contribuţiilor sociale de la angajator la angajat. Indignare și revoltă. Așa poate fi sintetizată mișcarea sindicală de marți, de pe platoul Casei de Cultură a Sindicatelor Dacia din Mioveni.

„A venit o fătucă de la Craiova să ne spună ea că nu știm matematică”

3 02De la balconul clădirii, liderii SAD au vorbit în numele celor câteva mii de angajați, nu doar de la Dacia, ci din aproape toată industria auto argeșeană: „A venit o fătucă de la Craiova să ne spună ea nouă că nu știm matematică. Ea, cu facultatea făcută la fără frecvență!”.
Totul, printre huiduieli și sloganuri anti-guvern scrise pe pancartele care au împânzit piața:  „Pentru viitorul nostru, jos hoții”, „Jos Guvernul trădător!”, „Dragnea, nu uita, așteptăm și cartea ta” etc.

Ion Iordache: „Scopul acestui miting este să trezească acest partid care acum e responsabil de conducerea României”

3 03Mitingul de marți a fost mai mult decât un semnal de alarmă al unor oameni care se tem pentru siguranța lor salarială. „Trecerea taxelor sociale de la angajator, la angajat duce la deresponsabilizarea statului. Nu putem fi de acord pentru că împingeți țara în haos, în dezastru! Sistemul de învăţământ și sistemul de sănătate sunt în suferință, cu servicii de slabă calitate din cauza guvernelor din ultimii 27 de ani. Nu suntem de acord cu scăderea salariului net al salariaților. Propunerea Guvernului de a obliga angajatul să plătească taxe de 45% din salariu față de 32,5% nu e corectă”, a declarat  Marin Anghel, vicelider Sindicatul Automobile Dacia.
„Roboții nu votează” au mai amenințat protestatarii la mitingul organizat de Sindicatul Automobile Dacia, la Mioveni, cu referire  directă la afirmațiile recent făcute de primarul orașului Mioveni, Ion Georgescu că procesul de robotizare este în ascensiune la Dacia.

Ion Georgescu a urmărit mitingul din fața Primăriei Mioveni

Edilul șef de la Mioveni a ieșit în fața Primăriei pentru a le arăta sindicaliștilor că susține Uzina Dacia, pe care săptămâna trecută a numit-o „unul dintre cele mai importante repere ale României și ale Europei,  motivul pentru care Mioveniul există în prezent pe harta lumii”.
Liderii Sindicatului Automobile Dacia au anunţat că la uzina de la Mioveni producţia este afectată în urma protestelor de marți, dar că pe parcursul lunii, decalajul va fi recuperat.

 

Dacia a început deja producţia şi livrările de noul Duster II, una dintre cele mai aşteptate lansări la nivel european, iar primele transporturi deja au fost surprinse în imagini. În Franța deja au apărut primele informaţii cu privire la versiunile SUV-ului. În total, noul Duster va fi disponibil în Franţa în patru versiuni de echipare – Duster, Essentiel, Confort şi Prestige. Detalii legate de preţ încă nu au apărut, însă versiunea de top nu va trece de 20.000 de euro cu TVA, cel mai probabil. Cea mai importantă surpriză este faptul că cele două din mijloc vor avea aer condiţionat în standard, iar cea de top climatizare automată. În prezent, generaţia actuală a Duster este disponibilă în Franţa trei versiuni standard plus o ediţie limitată - Black Touch Edition. De asemenea, francezii vor primi în echiparea standard 6 airbaguri, faţă de numai două standard în prezent (plus 2 opţionale), ceea ce arată că există o cerere din partea clienţilor pentru un plus de siguranţă. Momentan Dacia este printre foarte puţinele mărci care oferă numai airbaguri frontale şi laterale.

Noutăți la capitolul dotări

Potrivit datelor, echiparea de bază a Duster va veni cu mod Eco, limitator de viteză, servodirecţie, închidere centralizată, sistem electronic de stabilitate, preechipare audio şi plafonieră faţă, printre altele. Următorul nivel, Essentiel aduce în plus aer condiţionat, radio-CD cu MP3, plafonieră şi pentru locurile din spate, sistem de asitenţă la coborâre pentru versiunile 4x4 – opţional această versiune va putea avea sistem de navigaţie şi tempomat. Versiunea Confort aduce în plus pe lângă elemente de design, senzori de parcare, oglindă de curtoazie pentru pasager şi şofer. În cazul Prestige, aceasta este singura ce oferă standard jante de 17 inchi din aliaj, pachet look exterior, cameră pentru marşarier, climă automată, computer de bord cu display LCD, două tweetere pe planşa de bord – pentru frecvenţe înalte – totodată fiind primul model Dacia ce oferă un sistem audio mai performant. Opţional, versiunea Prestige va putea fi echipată cu senzor pentru unghi mort, pachet City Plus cu sistem de camere în oglinzi, faţă şi spate şi tapiţerie din piele.

Oltchim S.A. a solicitat White Tiger Wealth Management Ltd semnarea contractului de vânzare de active cu privire la pachetele de active nr. 1, 3-5, 7, 8 și parțial nr. 9, White Tiger Wealth Management Ltd. refuzând semnarea acestuia și anunțând retragerea unilaterală din tranzacție, a precizat conducerea combinatului. Astfel, pachetul de active numărul 8, Divizia Petrochimică Bradu, rămâne fără ofertant în condițiile în care niciuna dintre cele două companii rămase în cursa pentru privatizarea Oltchim nu și-a manifestat interesul pentru Petrochimia Arpechim. În aceste condiții, Oltchim a semnat cu Chimcomplex Borzeşti contractul de vânzare de active pentru pachetele 1-5 şi parţial 7. Societatea vâlceană a semnat și cu Dynamic Selling Group un contract de vânzare de active cu privire la pachetul de active nr. 6.

Pagina 4 din 21