Economie (293)

Noul Duster este fără îndoială cel mai așteptat automobil lansat în România în ultimii ani. Iar săptămâna trecută am avut ocazia să îl testăm în premieră în Grecia, alături de aproape 30 de jurnaliști români. Experiența a fost una cu adevărat specială și ne-a arătat că Dacia s-a schimbat din temelii odată cu noul SUV. O mașină despre care cu siguranță se va vorbi mult și care va aduce recorduri de vânzări pentru cea mai mare companie din România.

În prima zi, am avut ocazia să testez versiunea pe benzină de 1,6 litri, tracțiune 4x2 și 125 CP, pe o distanță de 150 de kilometri. Un traseu foarte bine ales, cu porțiuni prin orașe și sate, cu un scurt traseu pe autostradă și-cea mai interesantă parte-aproape 30 de kilometri de offroad, într-o zonă foarte pitorească, pe dealuri stâncoase și printre plantații de măslini, aproape de unul dintre cele mai frumoase locuri din Grecia-Cap Sounion.

Senzori pentru unghi mort și volan cu direcție asistată electric

Primele surprize plăcute au venit încă de la primul contact vizual cu noul Duster. Designul a fost mult îmbunătățit, fiind mult mai elegant. Însă marea revelație este interiorul, care arată cu adevărat impresionant. Totul, în condițiile în care noul model este produs doar la uzina de la Mioveni. Finisajele de bord sunt mult mai îngrijite față de versiunile precedente, impresia unanimă fiind că Dacia nu a mai făcut rabat de la calitate. Ca noutăți, foarte utile sunt senzorii pentru unghi mort, camerele video față/spate și pe laterale în oglinzi. Iar cireașa de pe „tortul” dotărilor este sistemul de acces cu card, fără cheie. Noul Duster se deschide prin simpla apropiere de mașină a șoferului. La capitolul confort, scaunul șoferului are cotieră integrată.
Singurul minus constatat este amplasarea un pic prea jos a sistemului de navigație, fapt ce îl obligă pe șofer să coboare privirea pentru a urmări traseul. Comparativ, la Renault Megane sistemul de navigație este la același nivel cu volanul.
După nici 30 de kilometri de condus, mai ai o surpriză. Volanul este incredibil de ușor de manevrat, asta și pentru că direcția este electrică, și nu hidraulică precum la precedentele versiuni.

La doi pași de templul preferat al Lordului Byron

18 DriveTestDuster02Noul Duster s-a comportat impecabil și pe spectaculoasa secțiune offroad, motorul de 125 CP fiind unul bine dimensionat.
Seara, după mai bine de trei ore și jumătate de condus, ne-am cazat în bungalow-urile de la Hotelul Cape Sounio, aflat într-o zonă de unde priveliștea este una de ținut minte pe termen lung. În față ai marea și o mică insulă, iar în dreapta, la 3 kilometri de hotel, așezat pe un deal, este unul dintre cele mai importante obiective din Grecia, Templul lui Poseidon, construit în secolul al V-lea î. Hr. Printre cei care au fost fermecați de acest templu, printre puținele ridicate în cinstea lui Poseidon, s-a numărat și Lordul Byron. Iar Byron a fost atât de încântat, încât și-a scrijelit numele pe una dintre coloanele templului.

Versiunea de top costă 18.750 euro

În a doua zi a drive-test-ului organizat de Dacia, am condus mai bine de 100 de kilometri versiunea 1,5 dCI de 110 CP cu cutie automată. Și din nou impresiile au fost foarte bune. Mai mult chiar, aș spune că versiunea cu cutie automată s-a comportat chiar mai bine decât cea pe benzină, deși avea mai puțini cai-putere.
Și tot în a doua zi am participat la un foarte interesant workshop la cariera de marmură Dyonisos. Iar noul Duster s-a comportat impecabil pe traseul extrem de dificil ales. Una peste alta, ca să rămânem în atmosfera Eladei, putem spune că noul Duster este o mașină ce le-ar plăcea și zeilor din Olimp.
Ca prețuri pentru noul Duster, acestea sunt unele competitive și vor atrage cu siguranță mulți clienți. Pentru motorizarea 1,6 Sce de 115 CP, prețul va fi de 12.350 euro, în timp ce versiunea de top-1,5 Dci 110 CP-va costa 18.750 euro.
De la lansarea din 2010, în România s-au vândut 50.000 de Dacii Duster, în timp ce la export s-au vândut peste 1,1 milioane unități. Mai trebuie precizat că în Europa 65% dintre vânzările de Duster au fost reprezentate de versiunea de top.
Pentru acest an, se estimează că producția de Duster de la Mioveni va depăși 200.000 de unități. Și, un detaliu important, grație marelui succes al modelului Duster și al celorlalte modele din gama Dacia, Grupul Renault ia în calcul ca în 2018 să crească capacitatea de producție de la Mioveni de la 350.000 la cel puțin 400.000 de unități anual.

Joi, 23 noiembrie, AOA Argeș, împreună cu ITM Argeș,  a organizat la casa „Dimitrie Dima” un simpozion pe teme legislative  în cadrul căruia s-au dezbătut noile prevederi din legislația muncii  și norme de securitate și sănătate în muncă.

La eveniment au participat reprezentanți de la 60 de firme importante din mediul economic argeșean și la cererea acestora  au fost analizate mai multe situații și spețe întâlnite în activitatea curentă.
Reprezentanții ITM Argeș au prezentat  agenților economici prevederile ordonanței 82/2017 adoptate de Guvernul României, pentru modificarea și completarea unor acte normative. Conform acestui act  publicat recent în Monitorul Oficial, toți angajatorii din România, indiferent că au un singur angajat sau câteva sute de angajați, sunt obligați să demareze negocieri colective cu proprii salariați în vederea majorării salariilor brute. Măsura vine în contextul trecerii contribuțiilor de pensii (CAS) și sănătate (CASS) în totalitate în sarcina angajaților. Obligația impusă de Executiv este valabilă pentru perioada 20 noiembrie - 20 decembrie 2017.

Sindicatul Liber Independent „Solidaritatea” din Nidec (IMEP) a ajuns pe cale amiabilă la o înțelegere cu administrația companiei astfel încât salariile angajaților de aici să nu fie afectate negativ de modificările aduse Codului Fiscal prin așa numita „Revoluție Fiscală”.
„Mâine (n.r. marți, 28 noiembrie) avem întâlnire cu cei din conducerea fabricii pentru a semna actul adițional la Contractul Colectiv de Muncă în baza căruia sunt trecute contribuțiile sociale de la angajator la angajat. Țin să precizez că am găsit înțelegere la patronat și această trecere va fi făcută astfel încât salariile nete ale angajaților noștri să nu scadă. Suntem o companie în creștere acum, în dezvoltare, am ajuns la aproximativ 500 de angajați și se fac recrutări de personal în continuare, se deschid noi linii de producție, și era necesar ca oamenii să știe că salariile lor nu scad. Mai mult, unele salarii chiar vor crește dar cu sume foarte mici”, a declarat pentru Jurnalul de Argeș, Florian Stănculescu, liderul Sindicatului „Solidaritatea”.

Electroargeș și-a convocat acționarii la mijlocul lui decembrie pentru lansarea unui program de răscumpărare a propriilor acțiuni. Astfel, Electroargeș Curtea de Argeș vrea să răscumpere un număr de până la 6,97 milioane de acțiuni proprii, echivalentul a 10% din capitalul social, conform unui convocator pentru desfășurarea unei Adunări Generale Extraordinare a Acționarilor în data de 12 decembrie publicat recent pe portalul Bursei de Valori București. Conform convocatorului, răscumpărările se vor face la prețul de piață și la un nivel de minimum 0,5000 lei/acțiune și maximum 2,5000 lei/acțiune. Un număr de 4,53 milioane de titluri, reprezentând 65,00% din acțiunile răscumpărate vor fi anulate în vederea reducerii capitalului social, iar 2,44 milioane titluri, respectiv 34,99% din răscumpărări, vor fi destinate recompensării conducerii și angajaților. Profitul net semestrial al Electroargeș a scăzut cu 22,32% față de perioada similară a anului trecut, la 7,10 milioane lei, de la 9,14 milioane lei, pe fondul unor afaceri care în același interval au avansat marginal, cu 0,58%, la 107,65 milioane lei, de la 105,61 milioane lei.

Compania Leoni Wiring Systems Arad, sub­sidiara locală a concernului german Leoni, va începe producţia într-o fabrică din par­cul industrial Bumbeşti-Jiu din judeţul Gorj. Leoni va prelua spaţiul în care a func­ţio­nat Pirelli, producătorul italian de an­ve­lo­pe. Fabrica din Gorj va fi cea de-a şasea uni­tate de producţie de pe piaţa locală, pe lân­gă cele din Bistriţa, Arad, Piteşti, Luduş şi Beiuş. „Este vorba de preluarea fabricii Pirelli de către producătorul de cabluri pentru in­dus­tria auto Leoni. Reloca­rea Leoni a început deja, au recrutat 250 de per­soa­ne pe care le pre­gătesc în centrul lor din Piteşti. Cel mai pro­ba­bil în perioada ianuarie-februarie vor începe pro­duc­ţia“, a spus în acest context Constantin Bobaru, primarul oraşului Bumbeşti-Jiu.

Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Argeș a organizat, marți, 28 noiembrie, conferința cu tema „Arbitrajul în relații comerciale” având ca invitați avocați, magistrații și reprezentanți ai conducerile instanțelor argeșene. Lucrările conferinței au fost deschise de președintele CCIA,  George Caval și președinta Curții de Arbitraj, Florinița Ciorăscu, iar președintele Curții de Arbitaj Internațional de pe lângă Camera de Comerț și Industrie a României, prof. univ. dr.  Ștefan Deaconu a prezentat noile reguli de procedură arbitrală. De asemenea, decanul Baroului Argeș, avocatul Luminița Ioana a susținut un material privind clauza compromisorie în contractele comerciale iar juristul Nichita Sandu a vorbit despre avantajele abitrajului în comparație cu instanțele clasice. Această modalitate de soluționare alternativă a litigiilor se adresează cu precădere mediului de afaceri pentru că este o soluționare mai rapidă și poate fi o alternativă agreată în cazul în care se dorește stingerea unei relații conflictuale între părți, pe cale amiabilă.

În cadrul strategiei  industriale a Grupului Industrial Componente-GIC  Pitești, subiectul dezvoltării  activităților la nivel internațional a constituit o prioritate încă de la jumătatea anilor 90. În 2008 a fost creată de la zero o primă fabrică de producție a masticurilor în Turcia, la Bursa, pentru a deservi  uzinele Renault Oyak și, în perspectivă, uzinele Ford Turcia. Concepția liniilor de producție și proiectarea lor a fost produsul exclusiv al specialiștilor GIC la acel moment. Cinci ani mai târziu, în 2012, Subansamble Auto, membră a grupului GIC, pune bazele unui parteneriat în Maroc, în vederea producției de piese auto destinate uzinelor Renault din Tanger și Casablanca. Fabrica, localizată în Casablanca, a fost deschisă în toamna lui 2013. Am discutat cu Silviu Badea, director general adjunct Subansamble Auto, despre evoluția fabricii din Maroc și despre perspectivele acesteia. Trebuie spus că Subansamble Auto este singura firmă din Argeș ce are o fabrică în Maroc și este prezentă acolo ca furnizor Renault. „Avem 50 de angajați la fabrica din Casablanca, fabrică ce a fost dimensionată din 2013 la nivelul volumelor viitoare. Producem componente pentru 200.000 de vehicule anual. Producem conducte de planșă bord pentru aer condiționat și elemente de injectate de interior: viziere, console. Pentru acest an preconizăm o creștere a producției la componente pentru 220.000 de vehicule. Creșterea este așteptată pentru Logan facelift.  Cea mai mare parte a producției noastre este pentru uzina din Tanger, iar pentru uzina din Casablanca volumele sunt mai mici, pentru aproximativ 40.000 de vehicule”, ne-a declarat Silviu Badea.
Subansamble Auto nu a apelat la niciun fel de subvenții sau facilități din partea autorităților marocane pentru fabrica din Casablanca. „Am investit până acum peste 3 milioane de euro în fabrica din Maroc. Suntem singura firmă din Argeș prezentă în Maroc ca furnizor Renault”, spune Silviu Badea.

Miercuri, 22 Noiembrie 2017 23:22

Dacia caută peste 100 de specialişti

Scris de

Automobile Dacia, cea mai mare companie din România după cifra de afaceri, cu aproximativ 14.000 de angajaţi pe platforma de la Mioveni, are disponibile în prezent 113 locuri de muncă pentru manageri proiect (45), şefi proiect (30), conceptori (20), responsabili afacere (10) şi analişti cumpărări (8), potrivit site-ului Agenţiei Judeţene Pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Argeş.
Compania caută persoane cu studii superioare, care să cunoască limba engleză la un nivel avansat, oferind pentru un program de opt ore de lucru pe zi, pe o perioadă nedeterminată, un salariu de 3.300 de lei, conform AJOFM Argeş.

Primăria municipiului Pitești continuă demersurile pentru înființarea unui Parc Industrial pe vechea platformă a CET Sud. Este vorba despre amenajarea a circa 50 ha de teren pentru a putea fi pus la dispoziția întreprinzătorilor privați contra unor chirii modice. În schimb, se urmărește crearea unor numeroase și importante locuri de muncă și dezvoltarea economică a zonei. În acest moment există un interes ridicat în vederea soluționării în instanță a unor probleme de suprapuneri cadastrale de terenuri cu primăria Bradu și persoane juridice sau fizice. După ce va fi emisă o hotărâre definitivă și irevocabilă, amenajarea parcului industrial va intra în linie dreaptă cu realizarea infrastructurii.

Din 17 noiembrie, SC Servicii Edilitare pentru Comunitate Mioveni SRL oferă servicii de inspecție tehnică periodică, verificare tahograf și limitatoare de viteză, iar în scurt timp va deschide, în aceeași locație, un service auto.
Stația ITP este amplasată pe DN 73D, la intrarea în cartierul Colibași, în punctul „pod Colibași peste râul Doamnei” și este dotată cu aparatură de ultimă generație care va putea verifica orice autovehicul de clasa II și III, inclusiv cele dotate cu instalație GPL.
„Având în vedere că flota noastră conține un număr de peste 60 de autoturisme și utilaje, societatea vede în această investiție o posibilitate de optimizare a costurilor generate de parcul auto, dar și crearea unei noi surse de venit pentru societate”, a precizat dl. Viorel Ciobanu, director general al S.Ed.C. Mioveni.
Programările se fac la punctul de lucru sau la telefon 0722.535.013 (Ing. Tudora Laurențiu - inspector ITP). Programul de funcționare este următorul: luni - vineri: 09.00 - 17.00 (13.00 - 14.00 pauză), sâmbătă: 09.00 - 12.00.

Pagina 3 din 21