Economie (414)

Dolo Trans Olimp, compania de transport con­tro­lată de omul de afaceri Cristian Dolofan, are în plan să ajun­gă la un total de 400 de camioane anul acesta, prin achi­ziţia a 80 de noi vehicule. Dolofan devine astfel unul dintre cei mai mari trans­por­tatori rutieri de pe piaţa lo­ca­lă, rivalizând deja cu nu­me grele precum Ion Lazăr, care cu Internaţional Lazăr Company, are cea mai mare flotă din zonă. Com­pania are semnate con­tracte cu companii pre­cum Gefco, Arcese, Pirelli, Michelin, dar şi LKM Walter şi Rhenus. Dolo Trans Olimp trans­portă auto­vehicule inclusiv pentru Mercedes-Benz de la Kecskemet, pe lângă maşini Dacia de la Mioveni, dar şi automobile Peugeot şi Citroën pentru Trust Motors.
„Achiziţia are la bază un volum previzionat de transport discutat cu clienţii noştri încă de la jumătatea anului trecut. Nu achiziţionam camioane doar ca să ne detaşăm de ceilalţi în „număr de camioane“, a spus Cristian Dolofan. El este nepotul lui Gheorghe Dolofan, cel care deţine Trust Motors, importatorul mărcilor Peugeot, Citroën şi DS pe piaţa locală şi dealerul Eurial Invest. Dolo Trans Olimp a realizat anul trecut o cifră de afaceri de 176,3 milioane lei (38,6 milioane euro), în creştere cu 15% faţă de anul anterior.

Automobile Dacia a încheiat cu Liceul Tehnologic Construcţii  Maşini Mioveni şi Liceul Tehnologic Astra parteneriate pentru susţinerea învăţământului profesional dual. În fiecare liceu va fi creată, în anul şcolar 2018 – 2019, câte o clasă cu 30 de locuri şi specializări diferite.
În cadrul liceului din Mioveni, elevii au şansa de a dobândi calificarea de electromecanic utilaje și mașini industriale (20 de locuri), respectiv, pe cea de mecanic echipamente hidraulice şi pneumatice (10 locuri). În egală măsură, Liceul Astra din Piteşti, cu sprijinul companiei Dacia, va pregăti viitorii operatori maşini cu comandă numerică (20 de locuri) şi electronişti aparate şi echipamente (10 locuri). Elevii din clasa a VIII-a care vor să urmeze cursurile învăţământului profesional dual se pot înscrie în  una dintre cele două clase care vor funcţiona în cele două licee. În paralel cu acestea, elevii vor face practică pe platforma industrială Mioveni, în cadrul Uzinei Vehicule şi Uzinei Mecanică şi Şasiuri.

Bursă lunară de 400 de lei și prânz gratuit

Pe timpul stagiului, elevii vor beneficia de o bursă lunară de 400 lei şi alte facilităţi (cheltuieli transport şi prânz asigurat, echipament de lucru şi protecţie, rechizite, asigurare de răspundere civilă).   Elevii care vor obţine rezultate bune pot accesa una dintre cele 5 burse suplimentare în valoare de 200 de lei fiecare. Absolvenții acestor clase vor avea prioritate la angajare în cadrul Automobile Dacia, în funcție de nevoile companiei. Pentru atragerea candidaţilor în învăţământul dual şi prezentarea ofertei educaţionale, Automobile Dacia, în parteneriat cu Camera de Comerţ şi Industrie Româno-Germană şi alte companii din domeniul auto, membre ale PAR (Parteneriatul Auto Roman), a organizat Caravana Meseriilor în mai multe oraşe din ţară, inclusiv la Mioveni şi Piteşti (23 aprilie – 25 mai). Astfel, peste 400 de elevi din judeţul Argeş s-au informat despre oferta şcolară.

JYSK România, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilă, decoraţiuni şi textile, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, a inaugurat recent cel de-al 58-lea magazin din ţară, în Curtea de Argeş, cu o suprafaţă totală de 1.000 de metri pătraţi.

„Suntem în plin proces de expansiune, iar un pas important în acest proces este inaugurarea noului magazin JYSK din Curtea de Argeş. Este cel de-al 6-lea magazin pe care îl deschidem în acest an. Vom avea o vară plină, deoarece avem în plan mai multe deschideri în oraşe în care nu suntem încă prezenţi, dar şi în oraşe în care avem deja magazine”, a declarat legat de acest eveniment Iraida Paiuc, marketing manager JYSK România, companie care a inaugurat anul trecut 15 magazine pe piaţa locală. JYSK a intrat pe piaţa din România în anul 2007, odată cu inaugurarea primului magazin, de la Oradea.
Reţeaua numără în prezent magazine în oraşele Bucureşti, Arad, Baia Mare, Craiova, Târgovişte, Constanţa, Cluj-Napoca, Deva, Dorohoi, Galaţi, Oradea, Piteşti, Mediaş, Satu Mare, Vaslui, Suceava, Târgu-Mureş, Timişoara, Alexandria, Râmnicu Vâlcea, Sibiu, Târgu Jiu, Bacău, Botoşani, Focşani, Piatra Neamţ, Hunedoara, Făgăraş şi Balş. JYSK România a realizat în anul financiar 2016/2017 (încheiat la 31 august 2017) o cifră de afaceri de 363 milioane lei (aproximativ 79 milioane euro), mai mult cu 63% faţă de anul financiar anterior.
De asemenea, compania a finalizat anul financiar 2016/2017 cu un profit de 54 milioane lei (11,7 milioane euro), în creştere cu 97% faţă de exerciţiul financiar precedent.

Comdata Service, un furnizor de servicii de call center prezent și în Pitești, care a intrat pe plan local în urmă cu zece ani, a ajuns la 3.200 de angajaţi în România.
„Seriozitatea acordată muncii, combinată cu abilităţile românilor de vorbire în numeroase limbi străine, au transformat România într-o destinaţie preferată pentru jucătorii din industria serviciilor de externalizare (business process outsourcing) în ultimii 15 ani”, a declarat în acest context Massimo Canturi, CEO-ul global al Comdata Group.
Compania, care are birouri în şapte oraşe (Bucureşti, Craiova, Constanţa, Piteşti, Buzău, Galaţi şi Brăila), a deve­nit unul dintre cei mai mari angajatori din sectorul servi­ciilor de externalizare şi are venituri anuale de aproape 150 milioane lei. Comdata a intrat pe piaţa locală în urmă cu 10 ani, când a deschis un birou în Bucureşti, care să deser­vească clienţii italieni din industriile telecom şi bancar, după care şi-a extins prezenţa în alte şase oraşe.
„Ce ne-a deter­mi­nat să investim în România în ultimii zece ani a fost faptul că am găsit candidaţi vorbitori de limbă italiană, bine edu­caţi, care ne-au ajutat să oferim acelaşi nivel al calităţii servi­ciilor pe care îl oferim în Italia“, a adăugat Massimo Canturi.

Producătorul de ciment şi beton Holcim, membru al grupului LafargeHolcim, prezent și în Argeș cu o importantă unitate de producție la Câmpulung Muscel,  are un buget de investiţii de 7,5 milioane de euro pentru 2018 în România, bani pe care grupul vrea să-i aloce pentru reducerea costurilor cu energia, prin folosirea combustibililor alternativi, dar şi pentru pregătirea profesională a oamenilor din construcţii şi dezvoltarea vânzărilor online. Legat de partea de producție proprie, Horia Adrian, CEO al Holcim, a declarat: „Dezvoltăm acum un segment de produse şi soluţii care cuprinde tot ce are legătură cu domeniul construcţiilor, pe lângă ciment, beton sau agregate. Investigăm posibilităţi de creştere dacă va exista cerere.”

Miercuri, 30 Mai 2018 19:41

Nou atelier-şcoală la DRÄXLMAIER Piteşti

Scris de

DRÄXLMAIER Pitești a inaugurat atelierul-școală destinat cursurilor de teorie aplicată pentru elevii Liceului Tehnologic Astra Pitești, care studiază în cadrul programului de educație profesională susținut de companie. În noul spațiu, elevii au posibilitatea să transpună teoria în practică, dezvoltându-și astfel abilitățile. Evenimentul a avut loc în prezența unor personalități locale precum viceprimarul Sorin Apostoliceanu, inspectorul general Dumitru Tudosoiu și inspector Gabriela Neagu din partea Inspectoratulului Școlar Județean, alături de conducerea Camerei de Comerț, Industrie și Agricultură Argeș, președinte George Caval și director Simion Zamfir. Liceul Astra a fost reprezentat de doamna director adjunct Elena Ciobanu și domnul profesor Dorel Popescu, precum și de alte cadre didactice.

Programul de educație profesională susținut de DRÄXLMAIER Pitești în cadrul Liceului Tehnologic Astra Pitești a demarat în anul 2015 pentru specializarea electronist mașini și echipamente de automatizare. Acum peste 40 de elevi studiază în cadrul acestui program, iar prima generație este la un pas de examenul final de absolvire.
”Atelierul pe care l-am inaugurat îi ajută pe elevi să își completeze studiile, aplicând teoria învățată pe aparate similare cu cele utilizate și în producție. Ca partener responsabil al comunității, considerăm că asigurarea specialiștilor de mâine este extrem de importantă. În plus, o educație profesională de bună calitate ne oferă perspectiva de a avea profesioniștii de care avem nevoie alături de compania noastră în viitor. Tinerii care participă la acest proiect au avantajul de a se dezvolta împreună cu noi și de a cunoaște în detaliu activitatea”, a declarat Bernd Schmitt, director general în cadrul DRÄXLMAIER Pitești.
5 draexlmaier01În toamnă, o nouă generație de boboci este așteptată în clasa a IX-a la Liceul Astra, specializarea electronică și automatizări.
Absolvenții clasei a VIII-a care își doresc să învețe în următorii trei ani cu îndrumarea trainerilor DRÄXLMAIER Pitești trebuie să își depună dosarul la Liceul Astra în zilele de 15, 18 sau 19 iunie 2018. Cei care vor reuși să treacă de procedura de selecție vor beneficia de o instruire practică de calitate și vor primi o bursă privată de 200 RON/lună – în plus față de cei 200 RON de la stat.

La mijlocul lunii martie vă informam despre intenția companiei sud-africane Prime Kapital (PK) de a ridica un mall în Pitești, în cartierul Tudor Vladimirescu. Mai mult decât atât, investitorii sud-africani au anunțat că vor construi și un pasaj rutier peste calea ferată. Centrul comercial ar urma să ocupe, cu tot cu anexe și parcări, o suprafață de aproximativ 130.000 de metri pătrați. Despre stadiul în care se află acest proiect, primarul Piteștiului, Cornel Ionică, ne-a declarat: „Pot să vă spun că investitorii au depus solicitare pentru obținerea certificatului de urbanism și că la nivele de administrație publică locală suntem foarte încântați de acest proiect. În primul rând, pentru că vorbim de o invetiție cu totul nouă, iar mediul de afaceri trebuie sprijinit cât se poate de mult, în condițiile legii. Apoi, este un proiect absolut spectaculos, care va însemna nu doar multe locuri de muncă noi, nu doar o parcare imensă în acea zonă, ci transformarea în bine a întregii zone Tudor Vladimirescu”.

Pasaj rutier de 9 milioane de euro în folosul orașului

12 mall02„Cel mai important aspect al acestui proiect este acela că investitorii din Tudor Vladimirescu ne-au propus și realizarea unui pasaj rutier peste calea ferată, ceea ce reprezintă un lucru extraordinar pentru acea parte a orașului. Vă spun sincer că, de-a lungul anilor, municipalitatea a încercat pe la toate ministerele și miniștrii cu vreo trei proiecte de pasaj rutier acolo și nu am reușit niciodată să obținem finanțare.
Acum vor investi ei în jur de 9 milioane de euro, din câte am înțeles, vor face ei acest pasaj, după care îl predau municipalității, cu condiția ca noi să asigurăm întreținerea lui, ceea ce este și normal. Va fi, așadar, o investiție privată într-un obiectiv de interes public, un obiectiv care va deveni și va rămâne public. Este deosebit de important acest pasaj rutier, iar realizarea lui este o oportunitate pentru oraș. Vă repet, întreg proiectul de acolo este unul spectaculos, ceva ce nu mai există acum în Pitești și suntem încântați că acești investitori au ales Piteștiul și acea zonă destul de vitregită a orașului pentru realizarea lui, este un proiect care va transforma radical zona Tudor Vladimirescu”, a mai spus, pentru Jurnalul de Argeș, primarul Cornel Ionică.

Familia Movileanu, proprietara complexului hotelier Mera Resort din Venus, a investit circa 12 milioane de euro în renovarea completă a celor două hoteluri pe care le deține în Cap Aurora, Onix şi Safir, preluate în 2016 de la Josef Goschy, pe care le va redeschide la 1 iulie sub brandul Mera Onix, un resort all-inclusive, clasificat la patru stele.

„Investiţia totală în modernizarea completă s-a ridicat la 10-12 milioane de euro şi a presupus refacerea de la zero a camerelor, clasificate acum la patru stele, construirea unei piscine de tip infinity. Resortul are  350 de spaţii de cazare”, a spus pentru ZF Mihaela Surin, directorul executiv al Mera Hotels. Hotelurile Onix şi Safir, construite înainte de Revoluţie, ajunseseră într-o stare avansată de degradare, dat fiind faptul că fostul proprietar, Josef Goschy, nu a invesit în modernizarea lor. Încă din 2008, Goschy, proprietarul Unita Turism, a scos la vânzare cele două unităţi, la acea vreme solicita 7 milioane de euro pe hotelurile din Cap Aurora. „Investiţia în renovare s-a făcut din surse proprii şi din bani de la bănci. Resortul Mera Onix din Cap Aurora se va deschide la 1 iulie. Deja avem 70% din camere vândute pentru iulie. Tarifele sunt similare cu cele de la resortul din Venus. În vârf de sezon, o cameră dublă costă 800 de lei pe noapte, cu all-inclusive. Cei mai mulţi clienţi stau cel puţin cinci nopţi”. Mera Onix din Cap Aurora va face parte din lanţul Mera Hotels, care mai include resortul Mera Venus şi hotelul Mera Brise Mangalia.

Afaceri pe Litoral din 2014

Familia Movileanu din Argeş a devenit cunoscută în sectorul turistic după ce în 2014 a preluat, prin compania Atlas Apliance Solutions din Mioveni, hotelurile Cocor şi Pajura din Venus, alături de 28 de vile de la THR Marea Neagră, şi a dezvoltat un complex modern de patru stele, Mera Resort, în urma unei investiţii de circa 12 milioane euro, porivit ultimelor date disponibile. Hotelul Cocor a fost transformat în Mera Sky, o unitate de 4 stele, cu o capacitate de 206 camere, parte din complexul Mera Resort, care mai include hotelul Mera Blue (122 de camere duble şi 18 junior suite) şi vilele Mera Villas. Mai mult, anul trecut, proprietarii Mera Resort au preluat şi modernizat hotelul de două stele Astra din Mangalia. Acesta a fost construit înainte de Revoluţie şi se află pe faleză, în apropiere de plajă. Unitatea are o capacitate de 48 de camere duble şi şase apartamente şi operează un restaurant, o terasă-bar, un centru spa, locuri de joacă pentru copii. Hotelul a preluat numele de Mera Brise Mangalia, reclasificat la patru stele, de la două, şi s-a deschis la 1 iulie anul trecut.
Fostul hotel Astra s-a aflat până în 2013 în portofoliul companiei DAL Scala 2004 (controlată de Daniela Scarlat şi Liviu Scarlat, acţionar şi la firma Mangalia SA), ulterior  fiind  scos la vânzare de Administraţia Finanţelor Publice Mangalia, la un preţ de sub jumătate de milion de euro, potrivit presei locale.

Marca cea mai căutată de europeni în primele patru luni ale acestui an a fost, ca de obicei, Volkswagen (627.633 unităţi), iar pe locurile următoare în clasamentul înmatriculărilor de autoturisme au fost Ford (383.720 unităţi) şi Renault (383.213unităţi). Marca autohtonă Dacia, parte a grupului francez Renault, a comercializat, conform ACEA, 175.880 de unităţi, nivel comparabil cu mărci precum SEAT (161.555 unităţi), KIA (174.392 unităţi), Hyundai (190.553 unităţi) sau Nissan (198.312 unităţi). Cea mai mare creştere a înmatriculărilor în perioada ianuarie – aprilie 2018, de 58%, se remarcă la brandul Jeep, parte a grupului FCA. Dacia se află pe locul secund în acest clasament, cu o creştere de 18,2%, iar pe locul trei se află SEAT (17,5%). În 2017, cifra de afaceri în lei a companiei a fost în creştere cu 11,45%, până la 23,1 miliarde lei (5,1 miliarde de euro). Tot anul trecut, profitul înainte de impozit s-a ridicat la 550,5 milioane lei (120,5 milioane de euro), în creştere cu 9% faţă de 2016.

 

Producătorul de electrocasnice Electroargeş Curtea de Argeş (ELGS) a raportat pentru primul trimestru un profit net de 3,9 milioane lei, în minus cu 10% faţă de aceeaşi perioadă din 2017, în timp ce veniturile au urcat cu 10%, la 58,5 milioane lei. La 31 martie 2018, datoriile totale ale companiei se cifrau la 49,9 milioane lei, în creştere cu aproape 10 milioane lei comparativ cu finalul anului trecut, în timp ce capitalurile proprii se ridicau la 68,7 milioane lei, plus 6% faţă de 31 decembrie 2017. Cheltuielile din exploatare au crescut cu 20% în primele trei luni ale anului, la 60 milioane lei, faţă de perioada similară a anului trecut, potrivit datelor raportate de Electroargeş. Compania, care are o capitalizare de 92 milioane lei, este deţinută în proporţie de 36,83% de Constantin Relative Investments, în vreme ce Dumitru Tudor are o participaţie de 12,84%, restul acţiunilor fiind împărţite de ceilalţi investitori de pe piaţa de capital de la Bucureşti.

Pagina 2 din 30