Economie (293)

Se apropie Crăciunul și tot angajatul român, implicit cel argeșean, privește cu jind spre seiful angajatorului în speranța unei prime de sezon cât mai consistente. Acolo unde oamenii sunt organizați în sindicate primele sunt negociate și stabilite prin contractul colectiv de muncă iar valoarea acestora depinde de puterea fiecărui sindicat în parte. Unde nu există sindicate ori acestea nu au nicio putere lucrurile sunt mai complicate, iar primele de Crăciun fie sunt simbolice, fie lipsesc. Dar să vedem cine și cât dă din industria argeșeană.

Prime de 1.500 lei brut la Rafinăria Arpechim

Ca și anul trecut, cele mai mari prime sunt cele de la Rafinăria Arpechim unde fiecare dintre cei 400 de angajați, fie din rafinărie, fie din societățile contractoare externalizate din aceasta, primesc câte 1.500 de lei brut. „Noi avem negociată cu OMV-ul o primă anuală brută de 3.500 de lei din care 2.000 de lei îi primim în perioada Paștelui, iar restul de 1.500 acum. La această primă se adaugă și un cadou consistent din partea sindicatului, dar a cărui valoare nu o dezvălui că nu vreau să stârnesc gelozii și invidii”, ne-a declarat Ionel Popescu, liderul Sindicatului Rafinorul.

1.100 lei net și tichete cadou la Dacia

Prime consistente primesc și cei de la Dacia care anul acesta primesc ceva mai mult decât în 2016, când valoarea bonificației a fost de 1.050 lei net. „Anul acesta angajații noștri primesc în 15 decembrie o primă în valoare netă de 1.100 lei, iar pe 18 decembrie tichete cadou de Crăciun în valoare de 80 de lei. Toate acestea noi le avem, negociate și bine stabilite prin contractul colectiv de muncă”, ne-a spus Ion Iordache, viceliderul Sindicatului Automobile Dacia.

Jumătate din salariul de încadrare și tichete valorice pentru cei cu copii la Petrochimie

Pentru prima oară după mulți ani și cei 115 angajați ai Diviziei Petrochimice se pot bucura de prime de Crăciun, atât din partea angajatorului, cât și a sindicatului.
„Angajații noștri, și mă refer aici la cei de la Oltchim de la Vâlcea și la cei de aici din Divizia Petrochimică, primesc 50% din salariul negociat și mă refer aici la salariul de încadrare, nu la cel brut, repet salariul de încadrare negociat, nu brut. La această sumă se adaugă pentru cei cu copii tichete cadou în valoare de 110 lei. De asemenea, și noi, sindicatul, oferim membrilor noștri tichete cadou într-o valoare importantă pe care nu doresc să o dezvălui acum”, ne-a declarat lideul sindical Marian Dumitru.

La Micromotoare - 400 de lei net

12 stanculescuDacă anul trecut la Micromotoare se încasa o primă de 300 de lei net, iar angajații o considerau nesatisfăcătoare, anul acesta patronatul japonez oferă 400 de lei net. La aceasta se adaugă și un cadou în valoare de 35 de lei din partea sindicatului. „Consider că de data asta ni se oferă prima care ni se cuvinte iar dacă rezultatele financiare ale societății vor fi peste cele estimate atunci prima va fi recalculată și ne vom primi diferențele”, a anunțat liderul Sindicatului Liber Independent „Solidaritatea”, Florian Stănculescu (foto).

Joi, 14 Decembrie 2017 10:54

Noul Duster poate fi achiziţionat de la Delta Plus

Scris de

Vineri seara, noul Duster a fost prezentat de către Delta Plus, unul dintre cei mai puternici concesionari Dacia din Argeș și din regiune. La eveniment au fost prezente zeci de personalități, printre acestea numărându-se Cornel Brezuică - președinte al Administrației Fondului pentru Mediu, senatorul Ion Popa, deputatul Nicolae Velcea, Dan Lazăr-director Com Divers Auto, Cornel Popescu-director Muzeul Județean Argeș și Marian Rădulescu-director adjunct Poliția Locală Pitești.
Evenimentul s-a realizat într-un cadru festiv, cu un show de dezvăluire a noului Duster asigurat de trupa Star Fix și NRG Events - Sound&DJ. Noul Duster, ce poate fi achiziționat la prețuri între 12.300 și 20.000 de euro, are foarte multe dotări în premieră ce vor face cu siguranță din el un model foarte vândut.
17 02Fidel identităţii mărcii sale, noul Duster propune mai multe echipamente decât predecesorul său. Iată câteva exemple de dotări: direcţie asistată electric, volan reglabil pe înălţime şi în adâncime, climatizare automată, intrare keyless + demaraj fără cheie, avertizor pentru unghiul mort, camera multiview (4 unghiuri: față, spate, laterale), asistenţă la pornirea în rampă HSA (Hill Start Assist), sistem de control la coborâre (HDC - hill descend control).
Dacia Duster a fost lansat în 2010 şi s-a dovedit a fi un mare succes, fiind comercializat în nu mai puţin de 44 ţări. Peste un milion de Dustere au fost vândute sub marca Dacia, devenind astfel un best-seller în toate cele patru colţuri ale lumii şi al treilea cel mai bine vândut SUV din Europa.

Miercuri, 13 Decembrie 2017 22:22

Noul Duster se vinde bine şi online

Scris de

În premieră odată cu cea de-a doua generaţie a SUV-ului Duster, Dacia a testat vânzările online de maşini încă de dinainte ca acestea să ajungă în showroom, după metoda utilizată de Tesla pentru a vinde maşini pe care încă nu le-au lansat.

Astfel, de marţi, 5 decembrie până vineri, 8 decembrie, când au început operaţiunile „Porţi Deschise” iar maşinile au ajuns în showroomuri, circa jumătate din maşini au fost vândute către clienţi care au plătit online 500 de euro din preţul automobilului. Cealaltă jumătate a fost aproape epuizată în următoarele două zile, timp în care maşinile au fost disponibile pentru teste realizate de către clienţi în reţeaua Dacia. În aceste condiții, luni, 12 decembrie, ora 16:37 mai erau doar 20 de maşini disponibile.
„Cu Duster Edition One am decis să marcăm lansarea în România a noului nostru SUV într-o manieră nouă şi inovantă, care vine să completeze mijloacele clasice de vânzare. Este vorba despre comerţul online, care ne permite să fim mai apropiaţi de clienţii noştri. Importanţa pe care Dacia înţelege să o acorde domeniului digital - axă majoră a strategiei sale comerciale - îţi găseşte astfel cea mai potrivită ilustrare. Sunt convins că Duster Edition One va marca începutul unei cariere de succes pentru noul SUV Dacia”, a declarat Hakim Boutéhra, Director General Renault Commercial Roumanie.
Cele 100 de exemplare ale acestei ediţii limitate au fost disponibile în culoarea Orange Atacama şi au putut fi achiziţionate exclusiv online, doar de persoanele fizice, la un preţ de 18.900 Euro.

 

Cifra de afaceri totală a companiilor din 11 judeţe din România a cunoscut cel puţin o dublare în 2016 faţă de 2008, arată o analiză a ZF pe baza datelor de la Registrul Comerţului. În acelaşi interval businessul românesc s-a majorat cu 19%, la 1.300 miliarde lei anul trecut. În Argeş, judeţ „tractat” de locomotiva Dacia şi de furnizorii săi, cifra de afaceri s-a majorat cu 242% în perioada 2008-2016 şi a ajuns anul trecut la 52 miliarde. lei. Dacia reprezintă 40% din acest rulaj, iar avansul Dacia a făcut ca Argeşul să ajungă pe primul loc în topul creşterilor în România în intervalul ultimilor ani.
Sursa foto: www.zf.ro

Adunarea Generală a Creditorilor Oltchim Râmnicu Vâlcea (OLT), organism care finalizează selecţia ofertanţilor pentru achiziţia combinatului chimic, s-a întrunit pe 11 decembrie pentru a discuta toate ofertele depuse de investitori pentru activele companiei şi pentru a supune spre aprobare vânzarea către Chimcomplex Borzeşti şi către Dynamic Selling Group, se arată într-un document publicat recent la bursă. Cei din urmă au făcut public şi preţul pe care îl vor plăti pentru Oltchim: 600 milioane lei. Printre investitorii interesaţi de achiziţia celor nouă active ale combinatului chimic Oltchim Râmnicu Vâlcea se numără Gruia Stoica, proprietarul Grupului Feroviar Român, o companie din Louisiana, respectiv Louisiana Chemical Equipment Company, dar şi o companie din New Jersey cu operaţiuni în Marea Britanie, Cehia şi India, se arată în convocatorul pentru creditori publicat ieri la bursă. Reamintim că niciunul dintre investitorii amintiți nu și-a manifestat interesul direct pentru preluarea Diviziei Petrochimice Bradu.

Ministerul Turismului a lansat în consultare publică proiectul de atestare ca stațiuni turistice de interes național a patru localități - Borșa (Maramureș), Dâmbovicioara (Argeș), orașul Năvodari cu zona Mamaia Nord (Constanța) și comuna Moroeni din zona Peștera-Padina (Dâmbovița), scrie Mediafax. Se are în vedere și aprobarea atestării că stațiuni turistice de interes local a localităților Cacica, Dorna Cândrenilor, Poiana Stampei, Solca din județul Suceava și a localității Oncești din județul Maramureș. Localitățile atestate vor putea fi promovate că stațiuni turistice de interes național sau local și vor avea șanse mai mari în atragerea de finanțări nerambursabile.

În martie anul acesta Dräxlmaier anunța prima închidere din industria componentelor auto renunțând la prima fabrică deschisă de concernul german în România, Lisa Dräxlmaier din Pitești. Astfel, Dräxlmaier, unul dintre cei mai mari investitori germani de pe piaţa locală, care avea în România în acel moment peste 15.000 de angajaţi, anunța în primăvara avestui an că va în­chide capacitatea de producţie de la Piteşti, unde pro­ducea cablaje pen­tru industria auto. Lisa Dräxlmaier Autopart era tot­odată şi prima companie a grupului german în România înfiinţată în urmă cu mai bine de 20 de ani. Tot la Piteşti gru­pul german reali­zează şi dezvoltare tehnică de produs, dezvoltare IT şi in­ginerie de testare. Reamintim că o bună parte din cei 5000 de angajați ai Lisa Dräxlmaier au fost reangajați tot de compania germană într-o altă unitate, SDPC, deschisă tot în Pitești, dar în condiții dezavantajoase față de cele de la fostul loc de muncă.

DRÄXLMAIER Pitești a organizat programul internațional Hour of Code în cadrul Școlii Gimnaziale „Matei Basarab”. Aproape 100 de elevi din clasele primare au avut ocazia, săptămâna aceasta, să învețe în joacă despre programare și algoritmi. Este a doua experiență de acest tip după prima sesiune pilot, din vara acestui an, în care au fost incluși alți 100 de elevi de gimnaziu.

Specialiștii IT de la DRÄXLMAIER Pitești sprijină copiii din școli să își dezvolte pasiunea pentru Tehnologia Informațională. În cadrul programului de educație informatică Hour of Code, ei i-au învățat pe aproape 100 de micuți din clasele zero, întâi și a treia ai Școlii Gimnaziale „Matei Basarab” despre programare. Utilizând jocuri interactive și limbaj adaptat vârstei elevilor, specialiști IT ai DRÄXLMAIER Pitești le-au oferit copiilor o privire de ansamblu a domeniului în care lucrează. Este a doua experiență de acest tip pentru angajații DRÄXLMAIER: în vară, ei au ținut cursuri la Școala „Mihai Eminescu”, alți 100 de copii din clasele a cincea și a șasea au învățat despre programare.
„Acest domeniu - programarea - este perceput de cei mai mulți ca fiind complexă, inaccesibilă. Prin intermediul programului Hour of Code dorim să demonstrăm că oricine, indiferent de vârstă, îi poate înțelege tainele. Îmi face plăcere să lucrez cu elevii, sunt receptivi și dornici să învețe cât mai multe. Împreună am învățat, am dansat și ne-am jucat Minecraft și Angrybirds, copiii înțelegând astfel cu ușurință conceptele de bază ale programării și algoritmilor”, povestește Mihai Găman, Managerul Departamentului de Software PPS la DRÄXLMAIER Pitești.
4 02Hour of Code reprezintă o introducere de o oră în știința computerului și a programării, al cărei scop este dezvăluirea semnificațiilor din spatele limbajului specific și demonstrarea că oricine poate învăța bazele acestuia. „Am participat și eu alături de elevi la Hour of Code. Din punctul meu de vedere, acest program reușește să apropie copiii de domeniul IT într-un mod unic, cei mici fiind foarte perceptivi acestui mod de învățare. Mă bucur că DRÄXLMAIER ne-a oferit această oportunitate. Astfel, elevii au avut ocazia să obțină informații interesante, într-un domeniu nou și necunoscut lor,” declară Dana Tufeanu, profesoară în cadrul Școlii Gimnaziale „Matei Basarab”.
4 03„Cel mai mult mi-a plăcut că m-am putut juca Minecraft, unul dintre jocurile mele preferate. De data asta a fost însă diferit de jocul de acasă pentru că mutările le făceam într-un limbaj de programare”, ne-a spus Ștefania, elevă în clasa a III-a a Școlii Gimnaziale „Matei Basarab”.
La sfârșitul cursului interactiv, mulți dintre micii programatori în devenire s-au arătat interesați să aprofundeze cunoștințele dobândite și să învețe mai multe despre Tehnologia Informațională.
Obiectivul campaniei Hour of Code este de a atrage toți elevii din România, de la grădiniță până la facultate, precum și profesorii, indiferent de pregătirea pe care o au, să participe la o sesiune de programare socială și distractivă.

A apărut revista Top 300 Capital pe 2017 și, implicit, argeșenii milionari în euro prezenți între coperțile sale. Sunt cinci la număr, după cum urmează, în ordinea averii lor:  Gheorghe Dolofan (locul 42), familia Badea (locul 68), Benone Lazăr (locul 87), Valentin Vișoiu (locul 110) și frații Virgil și Sorin Dumitru (locul 129). Vă prezentăm în continuare ce spun oamenii de afaceri argeșeni despre estimarea acestor averi apărute în Top 300 și cum a fost anul 2017 față de 2016, din punct de vedere al afacerilor.

„Bine ar fi să nu mai fie deloc această estimare pentru că, în România, oamenii de afaceri nu sunt văzuți bine deloc”

Gheorghe Dolofan are o lungă istorie în antreprenoriatul autohton. Primele sale afaceri din România au fost în domeniul restaurantelor, însă a încercat să se descurce şi în comerţul cu alcool, preferând apoi să investească în importul de pompe pentru carburant. Din 1995 este importatorul mărciii franceze Peugeot în România prin compania Trust Motors, firmă care are acum în portofoliu şi brandurile Citroen şi DS, aparţinând grupului PSA. De asemenea, deţine un pachet majoritar de acţiuni şi la compania Eurial Invest - dealer al mărcilor PSA. Dolofan are o avere estimată între 105 și 110 milioane de euro. „Bine ar fi să nu mai fie deloc această estimare pentru că în România oamenii de afaceri nu sunt văzuți bine deloc. Cu toate că dai locuri de muncă și plătești o căruță de bani la stat. Nu știu! Eu nu am citit pentru că nu sunt în țară! În privința anului 2017, pot spune că a fost un an mai bun din punct de vedere al afacerilor. Ceva mai bun!”, ne-a declarat Gheorghe Dolofan.

„Fugiți, domne', de aici, că nu am eu banii ăștia!”

Benone Lazăr are o avere estimată la 63-65 milioane de euro. Patronul International Lazăr Company gestionează cea mai mare flotă de transport auto din România. „Fugiți, domne', de aici, că nu am eu banii ăștia! Nu mă interesează! Eu sunt în concediu, în America”, a fost declarația acordată Jurnalului de către Benone Lazăr.

„Această estimare a celor de la Capital este supraevaluată”

Gheorghe Badea are o avere cuprinsă între 80 și 82 de milioane de euro. Patronul Grupului Industrial Componente, pe lângă afaceri în zona componentelor auto şi producţia de energie electrică, este implicat şi în afaceri din zona turismului. În 2015, compania din portofoliul lui Badea care a obţinut cel mai mare profit net a fost Subansamble Auto. „Nu știu nimic de această clasificare a lor, nu știu pe ce criterii au făcut-o pentru că această estimare este supraevaluată. În legătură cu anul 2017, pot spune că a fost unul pozitiv, un an în creștere față de 2016”, ne-a declarat Gheorghe Badea.

„Eu am avut o perioadă mai delicată a vieții mele...”

Valentin Vișoiu are o avere estimată la 50-53 de milioane de euro, este patronul cunoscutei firme de construcții Conarg și acționar la Ramada Pitești. „Eu nu am niciun comentariu față de estimarea lor. Eu acum aflu asta. Nu am citit până acum așa ceva! În privința anului 2017, îmi este greu să răspund. Eu am avut o perioadă mai delicată a vieții mele... Ca și creștere a afacerilor, se pare că 2017 a fost mai bun. S-au așezat lucrurile mai bine, s-au mișcat mai bine, piața a fost în creștere...”, ne-a declarat Valentin Vișoiu.

„Nu m-a sunat nimeni de la Capital, să le spun ceva în acest sens”

Virgil Dumitru are o avere cuprinsă între 43 și 45 de milioane de euro. Acesta deține împreună cu fratele său, Sorin Dumitru, firmele Comesad Group și Comesad Energo, iar hotelul Ramada din Piteşti este deţinut în cote egale cu Valentin Vişoiu. „Nu știu la ora aceasta absolut nimic și nu m-a sunat nimeni de la Capital, ca să le spun ceva în acest sens. Nu am nicio informație, eu sunt prins acum cu niște proiecte importante. Nu m-a sunat nici înainte cineva de la Capital, așa că nu am ce să spun. Referitor la anul 2017 față de 2016, pot spune că în privința firmelor din grupul Comesad nu a fost un an mai bun decât 2016, dar personal am dezvoltat afaceri imobiliare și a fost ok din punctul acesta de vedere”, ne-a declarat Virgil Dumitru.

Cu singuranță cea mai mare organizație socială din România, Sindicatul Automobile Dacia (SAD) este nu doar o forță sindicală de care patronatul francez ține cont mai ceva decât de mersul economiei mondiale, ci și un excelent barometru al stării de spirit a celor care produc plus valoare în țara asta și mă refer aici la muncitorii din industria privată. Sub acest ultim aspect, SAD nu s-a sfiit niciodată să atragă atenția guvernelor României, organizând mari mitinguri de protest la Mioveni sau Pitești, atunci când aceste guverne, indiferent de culoarea lor politică, dar și opoziția politică, marcau derapaje de la normele democratice sau de la drepturile angajatului român. Anul 2017 pare, din acest punct de vedere, să fi fost unul aparte pentru cei de la Sindicatul Automobile Dacia, ieșirile la rampă ale liderilor acestei organizații la adresa guvernanților fiind mult mai dese și mai ascuțite decât în anii trecuți. Astfel, dacă în primele două luni ale anului sindicaliștii au fost angrenați în negocierea contractului colectiv de mună, de la mijlocul lui 2017 aceștia și-au menținut atenția asupra celor de la guvernare pe care i-au taxat de mai multe ori pe teme precum autostrada Pitești-Sibiu sau modificările la Codul Fiscal. Cum au evoluat „ostilitățile” și „declarațiile de dragoste” dintre SAD și guvernanți aflați în cele ce urmează. Cu mențiunea că anul s-a sfârșit încă.

Iunie: Nemulțumiri legate de autostrada Pitești-Sibiu

În luna iunie pe când Guvernul Grindeanu tocmai se pregătea să-și dea obștescul sfârșit, eutanasiat fiind de propriul partid, SAD lansa o primă șarjă legată de Pitești-Sibiu: „Suntem foarte nemulțumiți, nu doar noi sindicatul, ci toți angajații Dacia, de actuala guvernare care a promis cu surle și trâmbițe că va face autostrada Pitești-Sibiu și nu se ține de cuvânt. Vedem că se vorbește de Comarnic, de Craiova foarte mult și foarte puțin despre Pitești-Sibiu. Iar ceea ce se întâmplă acum la vârful puterii politice pune și mai mult în pericol acest proiect strategic, nu doar pentru Dacia, ci pentru toată țara”, declara pentru Jurnalul de Argeș Ion Iordache, viceliderul Sindicatului Automobile Dacia.

Iulie: Opoziția taxată pentru inițiative legate de legislația muncii

Mai mulți senatori liberali, printre care și senatorul argeșean Iani Popa, propuneau printr-un proiect de lege depus la Parlament ca românii să muncească doar 4 zile pe săptămână, nu 5, cum se întâmplă în prezent, iar programul zilnic să fie de 10 ore. Propunerea legislativă este semnată de Nicoară Marius-Petre - senator PNL; Popa Ion - senator PNL de Argeș; Stângă George-Cătălin - senator PNL și Toma Cătălin Dumitru - senator PNL  „Sindicatul Automobile Dacia din care fac eu parte este foarte îngrijorat de insistența cu care este susținută inițiativa legislativă a unor parlamentari liberali cu privire la mărirea duratei zilei de lucru la zece ore și adăugarea unei zile libere la sfârșit de săptămână. Ei întinează memoria celor care au fost uciși în lupta pentru legiferarea duratei unei zile de lucru de opt ore. Propunerea aceasta este fără precedent în Europa, în lume! Acești parlamentari au ajuns senatori din cauza ignoranței politice a muncitorilor din România, a poporului român!”, își manifesta indignarea viceliderul Ion Iordache.

August: Statul era acuzat că a părăsit cu totul angajaţii de la privat

Măririle spectaculose de salarii din sistemul bugetar n-a rămas netaxată de căptre sindicaliștii de la Dacia prin vocea viceliderului Ion Iordache: „Sunt de acord cu orice mărire salarială, ca sindicalist nici n-aș putea avea o altă poziție, cred că e un gest firesc din partea mea să fiu de acord și să susțin orice mărire salarială. Există însă o problemă. Noi, de exemplu, de fiecare dată când am negociat măriri salariale, și am negociat majorări de la 200 până la 800 de lei, am avut toate datele firmei și, ca atare, nu am negociat în sensul de a specula sensibilitățile companiei, ci am făcut-o în cunoștință de cauză și în așa fel încât să obținem maximum posibil pentru oamenii noștri, însă fără a duce firma într-o situație complicată. Așa ar trebui să se procedeze și la stat, majorările salariale să se facă fără a afecta bunul mers al lucrurilor. Dar, repet, orice mărire salarială, în orice domeniu, e binevenită. Cât despre angajații din privat, de aceștia statul a uitat de mult, i-a părăsit cu totul de multă vreme, aceștia nu mai sunt decât o oaie de tuns și atât”.

Octombrie: Prefectura pichetată ca protest față de modificările la Codul Fiscal

Pe 23 octombrie, toate prefecturile din țară au fost pichetate de mii de oameni, în semn de protest față de trecerea contribuțiilor sociale de la angajator la angajat. Acțiunile au făcut parte dintr-un program al BNS. La Pitești, în fața Prefecturii Argeș au venit aproximativ 250 de membri ai Sindicatului Automobile Dacia.
„Ne-au scos în piaţă incompetenţa guvernării PSD - ALDE, ne-a scos în piaţă minciuna. Principala solicitare a noastră este să nu mai mintă. Am ieșit în piaţă să spunem că nu acceptăm să fim minţiţi. Al doilea lucru, lipsa contractului de muncă la nivel de ramură şi, nu în ultimul rând, autostrada Sibiu - Piteşti care în curând veţi vedea ce consecinţe are în numărul de locuri de muncă”, declara  preşedintele Sindicatului Automobile Dacia (SAD), Nicolae Pavelescu.

Noiembrie: Miting anti-guvernamental cu mii de oameni la Mioveni

Între 6.000 și 8.000 de oameni. La atât a fost evaluată participarea la mitingul organizat pe 7 noiembrie de Sindicatul Automobile în semn de protest față de neîncheierea Contractelor Colective de Muncă la nivel de ramură, faţă de întârzierile la demararea lucrărilor la Autostrada Piteşti-Sibiu, dar, mai ales, față de anunțata măsură a trecerii contribuţiilor sociale de la angajator la angajat. Indignare și revoltă. „Trecerea taxelor sociale de la angajator, la angajat duce la deresponsabilizarea statului. Nu putem fi de acord pentru că împingeți țara în haos, în dezastru! Sistemul de învăţământ și sistemul de sănătate sunt în suferință, cu servicii de slabă calitate din cauza guvernelor din ultimii 27 de ani. Nu suntem de acord cu scăderea salariului net al salariaților. Propunerea Guvernului de a obliga angajatul să plătească taxe de 45% din salariu față de 32,5% nu e corectă”, declara  Marin Anghel, vicelider Sindicatul Automobile Dacia.

Premierul ataca Dacia, sindicaliștii contratacau dur

12 02Premierul Mihai Tudose a atacat voalat compania Dacia pe 8 noiembrie, în cadrul ședinței de Guvern, spunând că sindicaliștii care au protestat cu o zi înainte la Mioveni cer autostrăzi, în timp ce firma la care lucrează externalizează profitul. „Am apreciat, cu ghilimelele de rigoare, un protest al unor români susținuți de conducere, care doreau autostrăzi, compania externalizând profitul - superb. Nu mai merge”, a declarat premierul Mihai Tudose.
„Ne-am săturat de acest guvern. Nu am crezut că în România anului 2017 voi spune că avem un Guvern comparabil cu al lui Ceaușescu, din care făceau parte oameni precum Dăscălescu”, a spus în acest context Nicolae Pavelescu, liderul SAD.
„Primul ministru nu știe ce vorbește, nu cunoaște trecutul nostru, dar, dacă vrea, îi stăm la dispoziție și-l ajutăm să-l afle, îl învățăm să cunoască istoria noastră de după 1990 ca să știe și domnia sa cum am muncit noi ca să aducem o multinațională de anvergura Renault să lucreze și pentru oamenii din România”, spunea legat de același subiect viceliderul Ion Iordache.

Guvernanții sunt numiți pungași de ultima speță

La finele lui noiembrie în centrul Piteștiului avea loc un protest legat de transferul contribuțiilor sociale de la angajator la angajat, protest  la care au participat și sindicaliști de la Dacia împreună cu liderii lor. „Este împotriva tuturor salariaților din privat dar în principal împotriva muncitorilor din industria privată în special. Vedeți? Și dumneavoastră folosiți acest termen, de revoluție fiscală, cuvântul revoluție îi dă așa o conotație de stânga dar toată această mișcare este una de extremă dreapta, este cea mai de dreapta măsură fiscală care se putea lua. O măsură de extremă dreapta luată de un guvern hoț. Faptul că au transferat aceste contribuții prin ordonanță de urgență ne demonstrează, de fapt, comportamentul de pungași al celor care asigură acum guvernarea, niște pungași de ultima speță. Cei care ne guvernează acum, vă rog să consemnați asta, sunt niște pungași de ultima speță! Până acum efortul fiscal al unui angajat din România era de 32% din salariul brut, după aceste modificări acest efort va crește la 45%. E o creștere importantă, nu? Dacă angajatorii vor face corect trecerea contribuțiilor de la ei la angajat, atunci în mod real salariul fiecărui muncitor din România va scădea cu minimum 12% după calculele noastre”, avertiza Iordache.

Pagina 2 din 21