Economie (293)

Fabricile de cabluri pentru industria auto Leoni din Argeş, Arad şi Bistriţa-Năsăud, controlate de grupul german Leoni, cu vânzări globale de peste 4,4 mld. euro şi 79.000 de angajaţi în 2016, au disponibile în prezent 923 de locuri de muncă, potrivit calculelor ZF pe baza informaţiilor existente pe site-urile Agenţiilor Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM).

Cea mai aşteptată autostradă din România, prima care ar urma să traverseze munţii, a devenit prohibitivă ca preţ. Valoarea totală a investiţiei în Autostrada Sibiu-Piteşti va fi de 3,34 miliarde de euro (15 miliarde de lei), se arată într-un proiect de act normativ postat pe site-ul Ministerului Transpor­turilor.

Administraţia doljeană a anunţat, marţi, 18 iulie, printr-un comunicat de presă, eliberarea, la solicitarea Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), certificatului de urbanism pentru proiectarea şi construirea primului tronson al drumului expres Craiova – Piteşti. Pe raza judetului Dolj, drumul va avea 18 kilometri, potrivit preşedintelui Consiliului Judeţean Dolj, Ion Prioteasa.

Dacia nu intenționează să extindă gama de modele spre alte segmente și consideră că are un potențial uriaș pentru a crește vânzările, întrucât cei mai mulți clienți sunt foști proprietari de mașini second-hand. Dacia a înregistrat recent cel mai bun semestru din întreaga sa istorie, după ce a comercializat aproape 332.000 de unități la nivel global în perioada ianuarie - iunie, dintre care peste 245.000 de unități au fost vândute pe continentul european.

# Se întreabă revoltat viceliderul Sindicatului Automobile Dacia, Ion Iordache # Propunerea legislativă a unor senatori liberali, printre care şi argeşeanul Iani Popa, de a mări ziua de lucru la 10 ore, îi face pe sindicaliştii de la Dacia să explodeze

# Edilul-şef de la Mioveni calmează spiritele privind mutarea Dacia în Maroc
La fiecare schimbare de guvern și nu numai, dinspre Mioveni se pornește un vânt tăios și rece, asemenea unui frison ce anunță o boală mortală: Renault ar putea muta oricând Dacia în Maroc. Același simptom marchează și proaspăta înscăunare a Guvernului Tudose, un executiv căruia i se amintește astfel, ca și predecesoarelor sale, că autostrada Pitești-Sibiu este condiția necesară și suficientă rămânerii Daciei la Mioveni.

În luna februarie, fondul de investiţii Globalworth Real Estate Investments, condus de omul de afaceri grec Ioannis Papalekas a cumpărat pentru 42,5 milioane euro depozitul închiriat de Dacia lângă Oarja, în aproprierea autostrăzii Bucureşti-Piteşti, dezvoltat de Grupul Elgan, controlat de omul de afaceri de origine israeliană Simon Roth.

După realizarea prototipului iARO de către studenţi şi profesori de la Facultatea de Mecanică din cadrul Universităţii Tehnice „Gh. Asachi”, după ideea cu ARO Bucovina, propusă de fostul director Mihai Mărţişor Ciobanu, după propunerea electorală ARO Go, a lui Gogu Davidescu şi după multe alte intenţii sobre sau hilare de readucere pe şosele a „Zimbrului Carpaţilor”, a apărut acum conceptul ARO Gladiator.

Oltchim a primit oferte angajante de la nouă ofertanți, pentru pachetele de active ale societății, acestea urmând să fie analizate în perioada următoare, se arată într-un anunț publicat pe site-ul Bursei de Valori București (BVB). Reamintim că de privatizarea Oltchim depinde direct soarta Diviziei Petrochimice Bradu și chiar cea a Rafinăriei Arpechim.

Fabrica de motoare electrice ANA Imep din Piteşti, controlată de familia Copos, a fost preluată în urmă cu circa un an de către japonezii de la Nidec Corporation, companie cu aproape 100.000 de salariaţi şi afaceri de peste 8 miliarde euro, care produce motoare electrice. Valoarea tranzacţiei nu a fost făcută publică, însă potrivit unor surse din piaţă ea se situează între 10 şi 15 milioane euro.

Pagina 10 din 21