Economie (163)

# Se întreabă revoltat viceliderul Sindicatului Automobile Dacia, Ion Iordache # Propunerea legislativă a unor senatori liberali, printre care şi argeşeanul Iani Popa, de a mări ziua de lucru la 10 ore, îi face pe sindicaliştii de la Dacia să explodeze

# Edilul-şef de la Mioveni calmează spiritele privind mutarea Dacia în Maroc
La fiecare schimbare de guvern și nu numai, dinspre Mioveni se pornește un vânt tăios și rece, asemenea unui frison ce anunță o boală mortală: Renault ar putea muta oricând Dacia în Maroc. Același simptom marchează și proaspăta înscăunare a Guvernului Tudose, un executiv căruia i se amintește astfel, ca și predecesoarelor sale, că autostrada Pitești-Sibiu este condiția necesară și suficientă rămânerii Daciei la Mioveni.

În luna februarie, fondul de investiţii Globalworth Real Estate Investments, condus de omul de afaceri grec Ioannis Papalekas a cumpărat pentru 42,5 milioane euro depozitul închiriat de Dacia lângă Oarja, în aproprierea autostrăzii Bucureşti-Piteşti, dezvoltat de Grupul Elgan, controlat de omul de afaceri de origine israeliană Simon Roth.

După realizarea prototipului iARO de către studenţi şi profesori de la Facultatea de Mecanică din cadrul Universităţii Tehnice „Gh. Asachi”, după ideea cu ARO Bucovina, propusă de fostul director Mihai Mărţişor Ciobanu, după propunerea electorală ARO Go, a lui Gogu Davidescu şi după multe alte intenţii sobre sau hilare de readucere pe şosele a „Zimbrului Carpaţilor”, a apărut acum conceptul ARO Gladiator.

Oltchim a primit oferte angajante de la nouă ofertanți, pentru pachetele de active ale societății, acestea urmând să fie analizate în perioada următoare, se arată într-un anunț publicat pe site-ul Bursei de Valori București (BVB). Reamintim că de privatizarea Oltchim depinde direct soarta Diviziei Petrochimice Bradu și chiar cea a Rafinăriei Arpechim.

Fabrica de motoare electrice ANA Imep din Piteşti, controlată de familia Copos, a fost preluată în urmă cu circa un an de către japonezii de la Nidec Corporation, companie cu aproape 100.000 de salariaţi şi afaceri de peste 8 miliarde euro, care produce motoare electrice. Valoarea tranzacţiei nu a fost făcută publică, însă potrivit unor surse din piaţă ea se situează între 10 şi 15 milioane euro.

Miercuri, 12 Iulie 2017 20:07

Duster rămâne motorul Daciei

Scris de

Producţia uzinei Dacia de la Mioveni a totalizat în primele şase luni 170.430 vehicule, din care din modelul Duster au fost fabricate 106.038 de unităţi, potrivit datelor ACAROM (Asociaţia Constructorilor de Automobile din România).

La începutul acestui an cele două unități de producție ale DRÄXLMAIER din Pitești s-au aflat în centrul unor convulsii, în special în plan social, convulsii despre care Jurnalul de Argeș a relatat la vremea respectivă. Cum lucrurile par a se fi liniștit, în sensul că prima fabrică a DRÄXLMAIER din România, Lisa DRÄXLMAIER (DLR) pare a se îndrepta spre dispariție în timp ce vecina și mai tânăra ei surată, Sisteme de Producție Cablaje (SDPC), spre apogeu, am solicitat concernului german o prezentare a intențiilor sale viitoare în privința celor două fabrici piteștene dar și a celorlalte puncte de lucru din țară, pentru ca oricine să poată evalua în ce măsură piața muncii din Pitești mai reprezintă sau nu interes pentru DRÄXLMAIER și a pune astfel capăt zvonisticii legată de plecarea acestei companii din zonă. În cele ce urmează vă prezentăm liniile principale din răspunsul nemților de la „Cablaje” pentru Jurnalul de Argeș.

Săptămâna trecută, Victor Jigman, omul care a vândut „Dacia” în Canada înainte de 1989, s-a reîntors la Montreal. Răspunzând invitaţiei partenerilor de afaceri Francois Gottlieb şi Claude Dubois, Jigman a vizitat sediile unde a funcţionat firma „Terra Power”, importatorul autoturismului românesc, precum şi locaţiile Saloanelor Auto unde „Dacia” a făcut o figură frumoasă. Pe o piaţă auto extrem de competitivă, maşina constructorilor de la Colibaşi surprindea printr-un preţ atractiv şi printr-un design modern.

Pentru a doua oară în acest an, a apărut un program de guvernare 2017-2020. Primul, publicat la începutul lui ianuarie, atunci când s-a constituit Cabinetul Grindeanu, cuprindea şi unele referiri directe la Argeş, dincolo de generalităţile care, odată realizate, ar produce consecinţe şi pentru judeţul nostru.

Pagina 1 din 12