Economie (209)

Construcţia autostrăzii Piteşti-Sibiu este crucială pentru economia României, iar de existenţa acesteia depind multe dintre investiţiile viitoare pe care piaţa locală le poate atrage, este de părere Yves Caracatzanis, preşedintele şi directorul general al Automobile Dacia.

Compania germană Karcher, principalul partener de afaceri al firmei locale Electroargeş, susţine schimbarea directorului general al producătorului român de electrocasnice, Ion Gavrilă, pe care îl acuză într-o scrisoare de un comportament „ce nu poate fi acceptat într-o relaţie de afaceri de lungă durată”.

De patru ani, Vlăsia se luptă în instanță cu două bănci: OTP si EximBank (bancă a statului).  Asta după ce a luat un credit de 5 milioane de euro de la OTP Bank pentru realizarea a două fabrici finanțate prin fonduri europene, creditul fiind garantat de statul român prin EximBank. Au urmat însă, în cei doi ani de creditare, perioade foarte lungi de blocaje și de  confuzii, voite sau nu, după care OTP a  hotărât să nu mai crediteze și a încasat, printr-o simplă trăsătură de condei a unor funcționari, garanția statului. Iar statul, prin EximBank s-a îndreptat împotriva Vlăsiei, punând sub sechestru tot, iar firma a fost nevoită să își declare insolvența.

# Florentina Grigoraş, consultant pentru fonduri europene, despre dezastrul din România

Florentina Grigoraș, unul dintre cei mai apreciați consultanți pentru fonduri europene din România, a scris recent pe Facebook despre situaţia dramatică în care se află România. Iată mai jos ce a scris Florentina Grigoraș în postarea sa ce a strâns mii de vizualizări și like-uri.

Abia peste aproape un an şi jumătate, după ce se termină cele 18 luni de proiectare, spun specialiștii, ar putea începe efectiv construcţia autostrăzii Piteşti-Sibiu, adică abia spre anul 2019-2020. Astfel, când foştii miniştri ai transporturilor şi şefi ai companiei de drumuri spuneau că va fi gata cel mai complex proiect de infrastructură din România, abia atunci ar putea demara efectiv construcţia. Acest lucru însă demonstrează slaba pregătire a celor care promit proiecte fără a avea cunoştinţe în domeniu sau detalii despre cum se realizează un astfel de proiect.

E vorba de patru persoane din conducerea Sindicatului Cablaje printre care și liderul acestuia, Sergiu Lincă, persoane care sunt încă protejate de contractul colectiv de muncă și de legislația muncii în vigoare.

Grupul turc Yildiz Entegre, care derulează o investiţie de 150 milioane euro într-o fabrică de MDF în comuna Oarja, unde a angajat deja 280 de oameni intenționează extinderea investițiilor și către alte zone ale țării. Astfel, turcii investesc încă 45 milioane lei (10 milioane euro) în companiile Yildiz Logistică, care va facilita exportul propriei producţii, şi Yildiz Chem, care va fabrica produse chimice destinate industriei lemnului, produse care sunt folosite în procesul tehnologic de realizare a plăcilor de lemn MDF.

După o grevă de avertisment desfășurată în 5 septembrie și o serie de negocieri dure între sindicat și conducerea companiei, angajații companiei au primit în plus majorări salariale totale de 526 de lei brut, majorări care prin comparație cu era Copos pot fi considerate istorice.

Lipsa şoferilor profesionişti de pe piaţa locală devine o problemă tot mai des întâlnită de companiile de transport din România, iar fără aceştia transportatorii nu pot extinde flota.

Miercuri, 13 Septembrie 2017 23:09

Magiunul de Topoloveni ţinteşte milionul de euro

Scris de

Sonimpex Topoloveni, producă­torul maginului de prune de Topoloveni, o companie deţinută de antreprenoarea Bibiana Stanciulov, speră la o creştere de 20% a cifrei de afaceri în 2017, ajungând astfel la vânzări de 4,6 milioane lei (1 milion de euro) anul acesta. Cu toate acestea, Sonimpex Topoloveni este departe de vânzările din 2008, ultimul an de boom economic, când cifra de afaceri depăşea 12,5 milioane lei (2,7 milioane euro).

Pagina 1 din 15