Administratie (2985)

Taxele și Impozitele la Bascov rămân neschimbate, chiar dacă este de așteptat ca modificările fiscale intrate în vigoare la începutul acestui an, privind reducerea impozitului pe venit, să provoace un dezechilibru bugetar. „O să vedem care va fi influența acestor modificări, în perioada următoare, între 10 și 12 februarie”, spune primarul Gheorghe Stancu (foto), care precizează: „Taxele și impozitele locale vor fi la fel ca și anul trecut. Consider că mai bine colectezi mai puțin de la mai mulți decât mai mult dar de la mai puțini iar oamenii au început deja să vină să plătească, sunt cozi la Serviciul Impozite”.
Pentru că totuși o oarecare influență negativă asupra bugetului local ar putea apărea, administrația comunei Bascov va lua unele măsuri privind urmărirea mai îndeaproape a colectării, trimiterea funcționarilor în teren, la datornici, pentru a recupera sumele datorate statului dar și emiterea de titluri executorii în cazul rau platnicilor.

Planul Urbanistic General (PUG) este cel mai important document din punct de vedere urbanistic pentru orice localitate, cu atât mai mult pentru un oraş.

Pentru că, în prezent se lucrează la actualizarea PUG-ului la Piteşti,  administrația locală a propus la prima ședință de consiliu din acest an, mai multe proiecte de hotărâre privind aprobarea PUD-urilor (plan urbanistic de detaliu), pentru mai multe construcții. Consilierii locali au votat o parte dintre acestea, două însă au fost amplu discutate în plen. Este vorba despre o clădire de locuințe cu spații comerciale la parter, pe strada Armand Călinescu nr 16, pe care, aleșii nu au dorit-o, după o dezbatere aprinsă căreia i-a dat tonul președintele de ședință, Cristian Gentea. În acest caz, argumentele contra devoltării proiectului imobiliar în această zonă au fost legate de apropierea de Școala Ion Pillat, faptul că strada Rahovei pe care urma să fie una dintre intrările în imobil este mult prea îngustă și aglomerată, și, în concluzie, lipsa locurilor de parcare. Aceeași lipsă a locurilor de parcare, dar și extența unor probleme legate de canalizarea care nu poate face față pânzei de apă freatică, motiv pentru care sunt și multe intervenții ale autorităților în zonă, au invocat și cetățenii de pe stada Alunului, din Găvana, nemulțumiți de perspectiva ridicării unui bloc pe strada lor. Acest proiect a fost retras de pe ordinea de zi, până la o dată ulterioară.
În orice caz, consilierii au mai votat alte câteva proiecte de aprobare a PUD-ului, iar alte asemenea planuri de detaliu sunt încă aflate în analiză la Primăria Pitești. Acest lucru a determinat Prefectura Argeș să emită  atenționări către municipalitate, care întârzie cu elaborarea Planului Urbanistic General și aprobă pe bandă rulantă  planuri de detaliu.  
În momentul de faţă, documentaţia aferentă licitaţiei pentru desemnarea firmei care va face lucrările de cadastru, necesare PUG-ului  fiind în verificare la  agenţia naţională de achiziţii publice. Licitaţia a fost încărcată în sistemul electronic naţional de achiziţii publice, suma estimată fiind de peste 100.000 lei de la bugetul local.

Joi, 18 Ianuarie 2018 14:17

Circ şi blocaj la Primăria Ştefăneşti

Scris de

# „Lavinia Năstase este consilierul  personal al primarului şi iată că nu e bine. O învaţă numai şi numai la prostii”, declară viceprimarul Ion Mihalcea, care spune despre edilul Jenica Dumitru că e trasă de sfori de consiliera personală pe care a adus-o în primărie # Rezultatul circului de la Ștefănești? Peste 165 de miliarde lei vechi au rămas necheltuite, adică 80% din suma alocată investițiilor

Situație alarmată în orașul Ștefănești în ceea ce privește investițiile din localitate. Și asta deoarece 165 de miliarde de lei vechi au rămas necheltuite din cauza neînțelegerilor dintre primar și consilieri. Primărița Jenica Dumitru aruncă pisica în curtea consilierilor locali pe care îi acuză că nu știu despre ce este vorba în localitate și că nu sunt de acord cu proiectele dumneaei, iar consilierii susțin că toate proiectele inițiate de primar au trecut de Consiliul Local. De cealaltă parte, viceprimarul Ion Mihalcea spune că la mijloc ar fi consilierul personal al primarului și anume Lavinia Năstase, cea care ar fi asmuțit-o pe primăriță asupra lor.  Am luat legătura cu toate părțile beligerante, solicitând puncte de vedere despre acest primăriței Jenica Dumitru, vicelui Ion Mihalcea și consilierilor locali Dorin Mihail Bărbuceanu (PNL) și Nicolae Voiculescu (PSD).

„Consilierii nu au viziuni și nu înțeleg despre ce e vorba în localitatea asta”

3 JenicaDumitruJenica Dumitru, primar: „Nu vreau să comentez despre asta. Aștept prima ședință de Consiliu să văd cum se comportă consilierii. Eu am foarte multe inițiative și vreau să fac foarte multe proiecte cu care ei nu sunt de acord. Asta e problema! Nu au viziuni și nu înțeleg despre ce e vorba în localitatea asta. Nu putem să dezvoltăm așa... Menționez câteva proiecte: gaze în toate satele, achiziționarea stadionului Dacia Renault din Ștefănești, Ziua Orașului, Centrul Cultural Ștefănești, asfaltările de străzi, care momentan se votează discreționar. Comisia de disciplină nu reușesc să o pun pe picioare datorită opoziției unor angajați. Site-ul primăriei a fost făcut cu greu și cu multă opoziție...”.

„Din toată gâlceava asta au de suferit cetățenii”

3 NicolaeVoiculescuNicolae Voiculescu, consilier local PSD: „Ceea ce se întâmplă nu e bine pentru dorințele cetățenilor. Din toată gâlceava asta, care nu știu de la ce a pornit neapărat, au de suferit cetățenii. Proiectele pe care le punem pe masa executivului nu au finalitate din cauza unor persoane. Nimeni nu e împotrivă, numai că în executiv, în cadrul specialiștilor din primărie, e problema. Adică acolo sunt specialiști din gașca veche... Eu încerc să fiu imparțial, dar despre cam asta este vorba”.

„Eu am vrut să o ajut pe doamna primar. Dar dacă stă de Facebook și nu stă de altele, cu ce sunt vinovat eu?”

Ion Mihalcea, viceprimar: „Totul a început pe Facebook. De fapt, a început de când a venit doamna aceea... Lavinia Năstase, care a schimbat puțin lucrurile... Dar în ceea ce privește consilierii locali PSD, vă pot spune că din 2016, de când este primar doamna Jenica Dumitru, nu a existat niciun proiect care să fie respins. Chiar am scos toate proiectele semnate de doamna, inițiate de doamna... Că nu le-a dus la îndeplinire și au rămas necheltuiți banii ăștia, nu este vina consilierilor PSD. Doamna primar este colega mea și nu mă iau eu după ce zice Lavinia Năstase... De când a venit această doamnă, s-a perturbat tot... Ce îi spune aia, cred că așa face! Nu este vina consilierilor PSD... Vrea să arunce vina pe cineva... Din 32 de hotărâri, nu s-a respins niciuna... Nu vreau să dau în nimeni. Îmi văd de treaba mea. Să facă ce o vrea. Eu am vrut să o ajut. I-am arătat tot ce e bine, ce să facă... Dar dacă stă de Facebook și nu stă de altele... Cu ce sunt vinovat eu? Lavinia Năstase este consilierul personal al primarului și iată că nu e bine pentru că o învață numai și numai la prostii. E din partea liberală... Dracu știe! Nu știu! A candidat pe la Casa de Cultură, a fost respinsă... Și, acum ea are ce are cu mine și cu consilierii PSD. Eu vă fac dovada... I-am spus direct „Doamnă, scrie Lavinia pe pagina dvs de Facebook negativ despre consilierii PSD” și ea zice că nu a dat ea. Am fost cu toți consilierii PSD la dumneaei în birou... Nu știu. Nu știu, îl tot ia pe „nu știu” în brațe. „N-am dat eu”, ne zice doamna primar. Treaba ei! Ea e primar, ea răspunde!”.

„Au rămas necheltuite 165 de miliarde, ceea ce înseamnă 80% din banii pentru investiții”

3 barbuceanuDorin Mihail Bărbuceanu, consilier local PNL: „Nu există proiect de hotărâre inițiat de primarul orașului Ștefănești care să nu fi fost votat, repet, nu există proiect neaprobat de Consiliul Local. Recunosc și că bugetul nu a fost aprobat de consilierii PNL-ului, dar asta nu avea nicio relevanță reală pentru că  ei au majoritate. Problemele sunt în interiorul PSD și din cauza asta suferă comunitatea locală. Nu este posibil să rămână 165 de miliarde necheltuiți. Primăria are două bugete: bugetul de dezvoltare și bugetul de funcționare. Bugetul de dezvoltare înseamnă investițiile care se pot face. A trecut un an și jumătate și au rămas necheltuite 165 de miliarde, ceea ce înseamnă 80% din suma de bani pe care trebuiau să o folosească pentru investiții. Motivele nu pot eu să le știu. Este păcat, pentru că sunt banii comunității. În Consiliul Local, toți consilierii au votat proiectele PSD-ului. PSD-ul înseamnă primar, viceprimar și consilierii locali. Pe Gorgoi îl trecem tot la PSD pentru că el asta a votat, deși este de la PMP. Dacă privim problemele de buget, de investiții, niciodată nu a fost proiect care să nu treacă. Restul este bucătăria PSD-ului. Poate vor să le lase și să le facă în ultimul an. Nu știu! Nu mai înțeleg! Dacă nici gruparea PSD-ului nu se înțelege, atunci... Ce vor? Au primar, viceprimar și au majoritate în Consiliu... Dacă un consilier sau toți de la PNL nu votează un anumit lucru, este pentru imagine. Eu știu că rolul opoziției este să latre, să aducă la cunoștință opiniei publice ce se întâmplă. Dacă ar putea să facă ceva, nu ar mai fi opoziție. Orice ar fi zis consilierii opoziției, ei nu au putut influența niciodată vreo problemă care se referă la investiții”.

Constantin Enoiu, un piteștean care locuiește într-un bloc din centrul municipiului, aproape de Tribunalul Argeș, îi acuză pe cei de la Termo Calor Confort de furt la căldură cu termometrul. Asta după ce i-a venit o factură foarte mare la căldură pentru luna octombrie 2017, în condițiile în care respectiva lună a fost una călduroasă și - spune Constantin Enoiu - acesta beneficia de căldură doar câteva ore pe noapte. O situație anormală. Tot Constantin Enoiu a cerut celor de la Termo Calor Confort să îi specifice comparativ temperaturile exterioare medii pentru octombrie 2016 și 2017 și a cerut - în baza Legii 544/2001 - de la Stația meteo Pitești, să îi specifice temperatura medie exterioară pentru luna octombrie 2017. Constantin Enoiu spune că între temperatura medie prezentată de Termo Calor și cei de la Stația meteo Pitești este o diferență de 5 grade Celsius.

„Pentru luna octombrie 2017 mi-a venit o factură la căldură de m-a speriat, în condițiile în care a fost o lună foarte călduroasă”

6 01Cum a început totul? După cum spune Constantin Enoiu, „Pentru luna octombrie 2017 mi-a venit o factură la căldură de m-a speriat, în condițiile în care a fost o lună foarte călduroasă. Am avut o factură de 150 lei, în condițiile în care aveam doar câteva ore de căldură noaptea. Am fost în audiență la domnul director Richițeanu legat de această anomalie. Nu mi-a răspuns, motivând că nu are timp, i-am făcut o adresă și mi-a trimis un răspuns cu temperaturile exterioare medii. Am cerut de la Stația meteo Pitești prin adresă oficială o situație cu temperatura medie pe octombrie 2017, și aceasta a ieșit de 11,1 grade Celsius, cu aproape 5 grade mai mare decât cea din adresa de la Termo Calor Confort. Nu e normal. Dacă e mai cald afară, îmi dai mai multă căldură și dacă e mai frig îmi dai mai puțină căldură? Cei de la societate mi-au spus că nu contează temperatura exterioară. Le-am spus să facem comparație. Mi-a spus domnul director Richițeanu că nu îl interesează și să îi dau în judecată, dacă vreau. Într-o a doua adresă oficială, cei de la Termo Calor mi-au spus că nu e vorba de temperatura exterioară la comparații. Se contrazic singuri. Să se ocupe Parchetul de aceste nereguli. Este o mare problemă”.

Bătaie de joc pe bani publici

Constantin Enoiu a făcut mai multe adrese pertinente. Concret, în prima adresă, Constantin Enoiu a cerut Termo Calor Confort să îi precizeze care au fost temperaturile medii exterioare pentru lunile octombrie 2016 și 2017. Iar răspunsul conducerii Termo Calor Confort fie a fost redactat de către niște oameni care habar nu au de meserie, fie a fost făcut în derâdere față de cetățenii-contribuabili. Și asta pentru că la Termo Calor Confort, acționar majoritar și covârșitor este Consiliul Local Pitești. Altfel spus, societatea este plătită din banii contribuabililor. Iată mai jos răspunsul: „Centrala termică la care este arondat blocul dumneavoastră (CT 507) produce și distribuie agent termic către consumatorul final în funcție de o diagramă de reglaj calitativ a agentului termic secundar încălzire, în funcție de variația temperaturii exterioare. Temperatura media lunară a CT 507 a fost de 8,91 grade Celsius în octombrie 2016 și 6,85 grade Celsius în octombrie 2017”. Altfel spus, cei de la Termo Calor Confort recunosc clar că furnizarea agentului termic depinde de temperatura exterioară - iar în octombrie 2017 a fost o lună călduroasă - însă în răspuns dau temperatura termică din... centrală, deși Constantin Enoiu le ceruse temperatura medie exterioară. Bătaie de joc pe bani publici. Și dacă furnizarea agentului termic depinde de temperatura exterioară iar luna octombrie 2017 a fost una călduroasă, cum să emiți facturi uriașe la căldură pentru cetățenii normali și de bun simț? Iar facturile uriașe sunt emise în condițiile în care marile firme ce au datorii de sute de miliarde la Termo Calor Confort sunt lăsate în pace, deși ar trebui să fie invers.

Facturi umflate la căldură în luni... căduroase

După primul răspuns al Termo Calor, Constantin Enoiu a făcut o adresă oficială la Stația meteo Pitești pentru a i se preciza care a fost temperatura medie lunară pe octombrie 2017, iar răspunsul a fost: 11,1 grade Celsius. Drept urmare, Constantin Enoiu a făcut o nouă adresă către Termo Calor cerând lămuriri legat de diferența de aproape 5 grade Celsius pentru aceeași lună. Iar răspunsul Termo Calor Confort a fost dat din nou în bătaie de joc: „Cele prezentate de către societatea noastră reprezintă o medie lunară a diferenței dintre temperatura de tur și retur a agentului termic în centrala CT 507”. Însă în răspunsul precedent dat lui Constantin Enoiu, Termo Calor nu preciza nicăieri de vreo diferență „între temperatura de tur și retur”.
Iar cazul lui Constantin Enoiu nu este singular, în Pitești fiind mulți oameni care primesc facturi umflate la căldură tocmai în lunile călduroase. Oameni care practic sunt furați la căldură cu termometrul.

Terenul din spatele blocului L2 din cartierul Nord s-a transformat, de ceva  vreme, într-un focar de infecție și un loc de întâlnire pentru persoane dubioase. Un motiv de îngrijorare pentru proprietarii celor câteva gospodării din vecinătatea terenului.

„E cumplit! O mizerie de nedescris! Platforma asta s-a transformat într-o groapă de gunoi a cartierului. Toată lumea aruncă la întâmplare, de la resturi alimentare, la obiecte de mobilier vechi, pungi, saci, moloz, aparatură veche. Ba, mai mult, am văzut mașini de gunoi din care, culmea, se aruncă deșeuri pe terenul ăsta. Sunt nopți în care vin aurolacii și dau foc la ce nimeresc: cauciucuri, cartoane, cârpe... Noi ne temem că ne-ar putea lua casele foc! Nu știm al cui e terenul ăsta, care pare abandonat. Din câte am auzit, ar aparține unei bănci, în urma executării unui datornic, dar nu știm despre cine ar fi vorba ca să ne adresăm direct! Nici nu are importanță. Autoritățile locale sunt datoare să-i avertizeze pe proprietari că terenul nu se lasă așa. Dacă n-o fac, ele ar trebui sancţionate!”, a declarat, pentru Jurnal de Argeș, unul dintre propriearii din zonă.
Potrivit legii, sunt considerate neîngrijite, „clădirile aflate în stare avansată de degradare, stare de paragină, insalubre, faţade nereparate, necurăţate, netencuite, nezugrăvite, geamuri sparte sau alte situaţii de asemenea natură”. Terenurile neîngrijite sunt cele „lăsate în stare de paragină, acoperite de buruieni, părăsite, abandonate, insalubre, prin neefectuarea curăţeniei în curţi, neîntreţinerea și nerepararea împrejmuirilor sau alte situaţii de asemenea natură”, iar autorităţile locale au pârghiile necesare pentru a-i sancţiona pe proprietarii în cauză dacă nu iau măsuri de igienizare a acestor spaţii.

# Declară Sevastian Pupăză Roşu, primarul comunei Stolnici

Sevastian Pupăză Roșu, primarul comunei Stolnici ne-a declarat că taxele și impozitele locale nu se vor mări la Stolnici în anul 2018: „În urma hotărârii Consiliului Local în ceea ce privește stabilirea taxelor și impozitelor locale pentru anul 2018 s-a stabilit ca acestea să nu fie majorate și să rămână ca anul anterior. Deci, nu survine nicio modificare în ceea ce privește taxele și impozitele care se vor încasa de la populație, atât persoanele fizice, cât și persoanele juridice. De reținut că în perioada care s-a scurs și care va urma fiecare cetățean, fiecare gospodărie va primi într-un pliculeț declarații care vor fi întocmite pe propria răspundere în ceea ce privește terenurile deținute în intravilan și extravilan pentru completarea registrului agricol și o declarație pentru construcțiile deținute. Aceste declarații care se vor întocmi pe propria răspundere vor fi aduse la Primăria Stolnici până la data de 31 martie, iar acest lucru este necesar pentru completarea bazei de informații a sistemului electronic pentru a putea vedea cât mai bine starea de fapt în comună și se vor încasa taxe și impozite conform declarației și conform realității din teren”.

 

În prima săptămână a acestui an, 2.139 de contribuabili şi-au achitat impozitele și taxele aferentele anului în curs, la ghișeele Primăriei Mioveni. Dintre aceștia 1.995 au fost persoane fizice, 114 persoane juridice şi 30 plătitori online. Plata se face mai simplu online, utilizând cardul bancar, accesând site-ul www.ghiseul.ro, secţiunea „Plata fără autentificare” şi selectând „Primăria oraşului Mioveni” din lista de instituţii. Plata taxelor și a impozitelor, dar şi a amenzilor folosind cardul bancar prin Sistemul Național Electronic de Plată Online (SNEP) este disponibilă 7 zile din 7. Cetățenii nu plătesc comision pentru tranzacțiile efectuate online! Amintim că persoanele fizice şi juridice din orașul Mioveni beneficiază de bonificaţie la plata integrală şi cu anticipaţie până pe data de 31 martie 2018 a tuturor obligaţiilor datorate bugetului local. Reducerea la impozitul pentru clădiri, terenuri şi mijloace de transport este de 10% pentru persoanele fizice și de 5% pentru persoanele juridice. Informaţii suplimentare se pot obține la numărul de telefon 0348/455.666 sau pe e-mail, la adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..

În perioada 24 februarie - 9 martie 2018, Primăria oraşului Mioveni va organiza cea de-a doua ediţie a Târgului de Mărţişor - Mioveni 2018.

Târgul, care se va desfășura pe Platoul Pieţei Agroalimenare Dacia, își propune să aducă în atenția publicului cumpărător și alte categorii de mărțișoare față de cele obișnuite: mărțișorul de oraș, mărțișorul rustic, mărțișorul croșetat sau mărțișorul de tip floral. Fiecărui participant îi va fi repartizat un amplasament cu suprafaţa de 3 mp, iar taxa de amplasare va fi de 5 lei/mp/zi (cf.HCL nr.104). Cei care doresc să participe sunt rugaţi să completeze fişa de înscriere (ce se poate descărca de pe adresa www. emioveni.ro) şi să o depună la Registratura Primăriei Mioveni sau prin fax, la numărul 0248/260.500, până pe data de 16 februarie 2018. Organizatorii îşi rezervă dreptul de a repartiza locurile de comercializare a produselor și de a selecta participanţii.
Participanţii sunt aşteptaţi vineri, 23 februarie 2017, începând de la ora 9, pentru repartizarea locurilor de comercializare a produselor. Informaţii suplimentare se pot obține la numărul de telefon 0348/455.444 (interior 111).

Joi, 18 Ianuarie 2018 13:33

Investiţii importante în comuna Oarja

Scris de

Contract important de asfaltare în comuna Oarja. Primăria anunță că a fost semnat un contract de maxim interes pentru comună. Mai exact, a fost parafat contractul pentru asfaltarea străzii Valea Găinii. Ţinând cont însă că suntem într-o lună de iarnă, asfaltarea va începe imediat ce vremea o va permite. De asemenea, Primăria Oarja beneficiază de investiții importante și pe PNDL. Programul Naţional de Dezvoltare Locală, coordonat de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, stabileşte cadrul legal pentru implementarea unor proiecte de importanţă naţională, care susţin dezvoltarea regională prin realizarea unor lucrări de alimentări cu apă, canalizări, infrastructură rutieră, grădinițe, școli și unități sanitare. Așadar, în ceea ce privește Unitatea Administrativ Teritorială Oarja, în perioada următoare se va investi în rețeaua de alimentare cu apă, proiect ce se ridică la suma de 7.319.440 lei.
De asemenea, o altă investiție semnificativă în localitatea Oarja este podul din beton armat de peste pârâul Neajlov, investiție de 483.565 lei.

Într-o conferinţă de presă organizată la sediul instituţiei, directoarea Casei Judeţene de Pensii Argeş, Aida Enache, a adus la cunoştinţa argeşenilor  modificările la sistemul public de pensii. Astfel, începând cu data de 6 ianuarie 2018, câştigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat este de 4.162 lei în timp ce  salariul minim brut pe economie a fost stabilit la valoarea de 1.900 lei. În perioada 1 ianuarie - 1 iulie 2018 valoarea punctului de pensie este de 1.000 lei. Tot în aceeaşi perioadă, cuantumul indemnizaţiei pentru însoţitor în cazul pensionarilor de invaliditate încadraţi în gradul I de invaliditate este de 800 lei (80% din valoarea unui punct de pensie), iar indemnizaţia socială pentru pensionari este de 520 lei în cazul pensionarilor al căror cuantum al pensiei se situează sub acest nivel, după cum a menţionat Aida Enache.
De asemenea, începând cu data de 01.01.2018, cotele de contribuții de asigurări sociale se modifică după cum urmeaza: 25% datorată de către persoanele fizice care au calitatea de angajaţi sau pentru care există obligaţia plăţii contribuţiei de asigurări sociale; 4% datorată în cazul condiţiilor deosebite de muncă, de către persoanele fizice şi juridice care au calitatea de angajatori sau sunt asimilate acestora şi 8% datorată în cazul condiţiilor speciale de muncă,  de către persoanele fizice şi juridice care au calitatea de angajatori sau sunt asimilate acestora. Începând cu data de 1 ianuarie 2018, se reduce impozitul pe venitul din pensii la 10%. Venitul impozabil lunar din pensii se stabileşte prin deducerea din venitul din pensie a sumei neimpozabile lunare de 2.000 lei, persoanele cu handicap grav sau accentuat fiind scutite de la plata impozitului pe venitul din pensii.

Completarea pensiei se poate face prin încheierea contractelor de asigurare socială

Demn de reţinut este şi că începând cu data de 01.01.2018, Contractele de asigurare socială care pot fi încheiate la casele teritoriale de pensii, se încheie doar pentru obţinerea pensiei pentru limită de vârstă şi, după caz, în vederea completării venitului asigurat utilizat la calculul acestei categorii de pensie.
Venitul la care se poate asigura o persoană cu contract de asigurare nu poate fi mai mic decât suma reprezentând 35% din căştigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat, respectiv 1.457 lei. La venitul asigurat se aplică contribuţia de asigurări sociale de 25%, cuantumul rezultat fiind suma pe care aceştia o vor plăti lunar. De exemplu, o persoana care se asigură la venitul minim prevăzut de lege, 1.457 lei, va plăti o contribuţie de asigurări sociale de 364 lei. O altă noutate în domeniul pensiilor este că au fost eliminate unele îngrădiri cu privire la cumulul pensiei anticipate/anticipate parţial, pensiei de invaliditate gradul I şi gradul II cu venituri realizate din activităţi dependente.
Astfel, persoanele care beneficiază de pensie anticipată/anticipată parţială şi pensie de invaliditate gradul I şi gradul II pot cumula pensia cu venituri realizate din activităţi dependente indiferent de nivelul acestora, venituri provenite din drepturile de autor, contracte şi convenţii civile etc. În schimb, tot beneficiarii pensiei anticipate/anticipate parţiale, invaliditate gradul I şi II nu pot cumula pensia cu venituri realizate în baza unui contract individual de muncă, raport de serviciu sau din funcţii elective. În Argeş, numărul pensionarilor cu pensii sub 2.000 lei este de  143.981, dintr-un total de circa 160.000 pensionari, 21.978 fiind beneficiari indemnizaţie socială.

 

Pagina 8 din 214