Administratie (2985)

# Oamenii au cerut demisia vicelui Mihalcea și alegeri anticipate

Cum era de așteptat, dezbaterea de luni seara, de la Ştefănești, pe marginea bugetului pentru anul în curs, a fost una cu scântei. Un puhoi de lume le-a sărit edililor în cap (cât pe ce s-o facă la propriu) pentru cea mai acută criză a orașului, transportul public, și pentru alte zeci de probleme, de la câinii maidanezi, la iluminatul incert şi străzile pline de noroi sau inundate la fiecare ploaie, la asfaltările orientate în zone alese pe criterii de rudenie sau banii rămaşi necheltuiţi în condiţiile unor nevoi stringente, lăsate tot nerezolvate. Una peste alta, oamenii au cerut capul vicelui Ion Mihalcea, căruia i s-au reproșat mai toate nerealizările comunei, ridicate - oficial, la rang de oraş. Nici primăriţa Jenica Dumitru n-a scăpat de furia mulţimii, cum n-au scăpat nici consilierii locali veniţi ca spectatori în tribunele circului din Casa de Cultură Ştefăneşti. Una peste alta, oamenii au cerut inclusiv demisii și alegeri anticipate.

3 stefanesti02Minţiţi de câteva zile că problema transportului public e ca şi rezolvată, localnicii care fac naveta la Piteşti, puşi luni să se descurce fără autobuze și forţaţi să-şi trimită copiii, pe jos, la şcolile din municipiul reşedinţă de judeţ, au cerut socoteală primarului şi viceprimarului pentru criza la care aceștia au recunoscut, în sfârşit, că nu au rezolvare.
„În 2015 am fost avertizaţi că o să rămânem fără transport. În 2016, am fost avertizați iar. UE spune că transportul între localiăţi se poate face în cadrul unei zone metropolitane. Piteştiul a accesat un proiect pe fonduri europene de 60 milioane de euro prin care să se cumpere autobuze electrice, astfel încât prin aprobarea Primăriei Piteşti, Bradu şi Albota să se constituie această zonă metropolitană. De ce n-am fost și noi de acord cu această zonă metropolitană?”,  l-a întrebat pe viceprimar Florin Păun, președintele clubului sportiv din Ștefănești.

„Stă în puterea noastră să-l dăm jos”

Vorbitorul a făcut referire la nepotismul practicat de viceprimar în administrația locală. „Aţi dat cu pumnul în masă şi aţi zis: «Nu sunt de acord cu zona metropolitană (...).»  Nu  vreau să dau nume, dar cel care conduce Consiliul Local, conduce tot ce înseamnă decizii şi proiecte”, a mai spus Păun Florin. A fost doar una dintre intervențiile care s-au lăsat cu huiduieli la adresa vicelui. Sala a strigat de mai multe ori „Demisia!” iar oamenii au cerut alegeri anticipate.
„Stă în puterea noastră să-l dăm jos”, „Lumea asta nu vă huiduie degeaba. Plecaţi din primărie!”, s-a mai auzit în sală. Vicele Ion Mihalcea a replicat că cei care sar la gâtul lui au fost „instruiţi, în ultimele zile, să mintă”, cu aluzie la primăriță, și că acuzațiile ce i se aduc nu sunt fondate.

„Doi consilieri sunt ilegal plătiți”

Referiri s-au făcut însă nu doar la viceprimar, ci și la primărița Jenica Dumitru, precum și la întreg Consiliul Local pe care oamenii îl consideră ca fiind în ilegalitate.
„Legea spune că numărul de consilieri locali se stabileşte în funcţie de numărul de locuitori. Noi ar fi trebuit să avem 15 consilieri locali, dar avem 17. Altfel spus, doi consilieri sunt ilegal plătiți din banii noștri. Deci suntem furaţi. Nici rapoartele de activitate nu le-au făcut”, li s-a reproșat aleșilor locali.

„Asfaltările şi gazele, pe strada viceprimarului”

Nici preoții veniți în sală n-au putut scoate dracii din spiritele încinse până în pragul bătăii și au fost trimiși de oameni, înapoi, la biserică. Circ a fost și la prezentarea celorlalte puncte din buget, taxate sistematic de mulțime.
„Anul ăsta, colectarea apelor  «fluviale» (ca să-l citez pe viceprimar), se va face doar la fiica dlui vice, iar asfaltare şi gazele, tot pe strada viceprimarului!”, a mai spus o altă voce din mulţime. Gunoaie peste tot, câini fără stăpân, iluminat nocturn mai mult inexistent şi alocări absurde. Cam asta li s-a reproşat edililor de la Ştefăneşti, ultima referire făcând trimitere la o prevedere bugetară de 5 miliarde de lei vechi pentru o nacelă.
N-au lipsit nici reproşurile referitoare la ignorarea educaţiei.
„Sunt mama unui copil de excepţie. Am adus o sacoşă de diplome la română şi matematică, la concursuri judeţene şi naţionale, nu la olimpiade pe şcoală. Toate oraşele îi premiază elevii de excepţie, numai aici, nu. Nu sunt sute de mii de elevi în oraş, ca să nu putem să-i premiem”, a mai spus o femeie.
Soluția la problema ridicată de femeie a fost simplă: „S-o aplaudăm pe mămica celui mai eminent copil din Ștefăneşti”. O pată de culoare a reprezentat-o și consiliera personală și de imagine a primăriței, inconfundabila Lavinia Năstase, care a împărțit bomboane franțuzești ziariștilor, doar, doar și-or mai îndulci tonul la adresa șefei sale.

# Primărița se ceartă cu vicele și oamenii de la ADP nu și-au primit salariile # Lavinia Năstase, consiliera de imagine a primăriței, a pus și ea gaz pe foc, persiflându-i pe greviști cu întrebarea: „Eu ce să vă dau, mărțișoare..?”

4 02Criza de la Ștefănești a lovit ca un bumerang și în buzunarul angajaților. Luni 12 februarie, începând cu ora 8.30 dimineața, salariații ADP Ștefănești s-au adunat în fața Primăriei, supărați că nu și-au luat salariile pe care trebuiau să le primească încă de săptămâna trecută.

Când am ajuns noi, oamenii tocmai ieșiseră din biroul primăriței, însă tot nelămuriți și cu mâinile goale, ba chiar și fără o promisiune fermă că își vor primi în zilele următoare banii pentru munca lor.  „Am fost în birou la doamna primar. Dânsa spune că nu se dă salariile pentru că nu a aprobat Consiliul Local bugetul. La alții, de exemplu, la Pitești, s-au dat salariile, aici e altceva... e răzbunare. Dar răzbunarea lor pică pe noi, că avem și noi credite, avem bănci de plătit. Nu ne-a dat sporul de praf de vreo șapte-opt luni, muncim la gunoaie, luăm pisici, câini, cai morți...”, spun aproape în cor muncitorii de la ADP. „Diseară, după amiază, are o ședință și dacă se aprobă niște bani în bugetul ăsta luăm... dacă nu, nu luăm nici săptămâna asta”, ne spun și ei ce au înțeles de la primăriță.

„E o râcă între doamna primar și domnul vice și acum nu ne dă nouă salariul”

„Vrem să știm și noi motivul, din ce cauză nu ne dă banii!”,  ne spune o altă femeie. Răspunsul îl primește de la o alta: „Nu aprobă vicili (Mihalcea, n.red.) și cu consilierii, din câte s-a vorbit acolo, la doamna primăriță. Secretara și-a făcut salariu de 100 și ceva de milioane și la noi nu s-a votat, noi avem minimul pe economie. Și stăm în mizerie și frig. Ne ducem la coasă până ninge, apoi ieșim la deszăpezit. Și la ora 12 noaptea și la unu noaptea. Nici în pauza de masă, nu ne lasă”, răspunde cineva.
Altcineva din grupul protestatarilor pune punctul pe „i”: „E o râcă între ei, între doamna primar și domnul vice și acum nu ne dă nouă salariul”. Iar o altă femeie strigă: „Avem și noi copii! M-am împrumutat de cinci milioane să iau mâncare în casă”.
Șeful ADP Ștefănești, Haralambie Scarlat, confirmă spusele subalternilor: „Oamenii nu își primesc salariile, nu știm de ce, sunt niște chestii... Oamenii sunt nemulțumiți că au rate, au copii, unii au și câte cinci copii, le trebuie salariul. Suntem serviciu în subordinea Primăriei și sunt 17 salariați, plus trei paznici, toți în aceeași situație.”

Jurista susține că salariile nu s-au dat fiindcă au fost calculate greșit de cei de la... contabilitate

Dornici să aflăm, totuși, din ce cauză nu își primesc salariile oamenii de la ADP (ca de altfel toți angajați primăriei, neplătiți de două luni) și când se va rezolva această problemă, am intrat și noi la doamna primar. Care încă de la intrarea în birou ne lasă perplecși: „Ce grevă? Care salariați? Tocmai am vorbit cu ei. Tocmai li s-a spus că nu li s-au tăiat salariile. Au mai primit ceva în plus chiar. Să vină jurista, că nu mi-am terminat nici mapa”, încearcă să scape din strânsoare primărița Jenica Dumitru. Tot ea ne mai spune că salariații ADP nu au făcut nicio solicitare de grevă. Și că singura solicitare de protest pe care a primit-o și a aprobat-o a fost a unui cetățean care vroia, timp de o săptămână, să protesteze, între orele 8,00 și 10,00, împotriva PSD-ului. Vroia chiar să scrie pe o pancartă: „ Jos ciuma roșie!” Însă până luni nu se prezentase. Cu alte cuvinte, făcuse grevă la propria grevă. Sau probabil că omul a renunțat să mai protesteze împotriva „Ciumei roșii” văzând ce probleme își face singură „Ciuma roșie” la Ștefănești.
Revenind la oile noastre, de la jurista Carmen Neșu, chemată în birou la doamna primar, aflăm  că... salariile au fost calculate greșit. „Legat de buget, aici este o procedură a sectorului Contabilitate, termenul a fost depășit deoarece salariile au fost greșit calculate, din cauza asta nu are legătură bugetul. Doar cu faptul că s-au depășit termenele instituite de lege”.

Primăriţa vine cu altă variantă, că nu s-au dat din cauză neaprobării bugetului

4 03În final, primărița cedează nervos și își contrazice jurista, spunându-ne  că, de fapt, salariile se vor da tot în urma aprobării bugetului, lucru ce se va întâmpla vineri 16 februarie. Deși tot ea, doamna primăriță, ne lămurise că bugetul nu ar avea, în principiu, vreo treabă cu salariile, acum  revine spectaculos cu o altă variantă, a treia: „Salariile erau foarte mari, am dispus o reducere a salariilor  cu 15%, mai puțin a angajaților de la ADP. Își vor primi salariile imediat după aprobarea bugetului pentru că și salariile și achizițiile sunt prinse în planul bugetului. Trebuie aprobat, după care trebuie dispoziții noi cu salariul real și concret și legal, după care se vor da în plată”.

Consiliera de imagine a primăriţei dă vina pe viceprimar şi pe contabila şefă

4 LaviniaPe holul Primăriei s-au încins și mai mult spiritele pentru că a ieșit să stea de vorbă cu oamenii consilierul de imagine al primăriței, Lavinia Năstase. Aceasta nu s-a încurcat în nuanțe și le-a spus direct angajaților de la ADP că de vină sunt viceprimarul Mihalcea și contabila șefă (nepoata vicelui, n.red.) care lipsește de la serviciu. „Eu sunt consilier pe probleme de cultură. Ce să vă dau?... mărțișoare?”, i-a (ne)lămurit și mai mult Lavinia Năstase. Oamenii, care voiau doar drepturile lor bănești, rămân săracii în continuare pe hol în așteptarea liderului sindical, care vine de la Câmpulung. Sau a bugetului. Sau a unei dispoziții pe care să o semneze cineva.... de la conducerea orașului. A unui oraș  care pare copia fidelă după Las Fierbinți.

S-a abătut urgia asupra transportatorilor care operau fără licențe pe raza Ștefăneștiului. Vineri, 9 și luni, 12 februarie, în cadrul unei acțiuni de verificare a transportului public de persoane pe drumurile publice, Serviciul Rutier Argeș a aplicat amenzi în valoare de 48.000 de lei unui număr de 4 societăți comerciale care desfășurau activități de transport persoane pe raza orașului Ștefănești. Conform IPJ Argeș, au fost în același timp indisponibilizate, pentru șase luni, un număr de 4 mașini, fiindu-le ridicate plăcuțele și certificatele de înmatriculare. Sancțiunile și măsurile luate de polițiști au venit în urma constatărilor privind absența documentelor prevăzute de lege pentru efectuarea acestui tip de activitate, printre care lipsa licenței de transport sau a licenței de traseu. Marți, 13 februarie, Poliția Orașului Ștefănești a efectuat din nou controale în zona IMEP. S-au aplicat și de această dată 13 sancțiuni pentru contravenții la regimul de transport public persoane, dar și la legislația circulației pe drumurile publice a autoturismelor personale. Valoarea totală a amenzilor a fost de 2.945 lei, fiind reținute  patru certificate de înmatriculare, precum și 1 permis de conducere.  
Niciun maxi taxi nu a mai circulat, până spre după amiază, pe ruta Pitești-Ștefănești-Sat și Pitești-Golești, mașinile fiind oprite pentru câteva ore în Autogara Sud Pitești.

Se știa de acum o lună că transportul va fi blocat, însă documentul a fost ascuns

20 transportMai trebuie precizat că, potrivit unui raport al Compartimentului de Specialitate din cadrul Primăriei Ștefănești, semnat de către inspectorul Claudia Mincă, emis încă din data de 16 ianuarie 2018, se cunoaștea despre blocajul în care avea să intre transportul local și că mașinile transprtatorilor nu vor mai putea intra în Pitești. Însă nu s-a făcut absolut nimic și respectivul document a fost ascuns într-un sertar.
„În urma prezentării și analizei studiului de oportunitate anexat la prezentul raport al compartimentului de specialitate, solicit Consiliului Local Ștefănești emiterea unei hotărâri prin care să aprobe modalitatea de gestiune a serviciului de transport local”, se arată în respectivul document. Însă, în luna ianuarie, Consiliul Local al orașului Ștefănești nu a fost convocat, prima ședință a Legislativului din acest an fiind programată abia pentru vineri, 16 februarie.

Fostul deputat argeşean Theodor Nicolescu a fost condamnat la 9 ani și patru luni de închisoare, alături de fostul șef al ANI, Horia Georgescu, condamnat și el la patru ani de închisoare cu executare, în dosarul în care DNA i-a pus sub acuzare pentru că au aprobat despăgubiri pentru imobile supraevaluate la Autoritatea Națională pentru Restituirea Proprietăților (ANRP). Sentinţa a fost dată de Curtea de Apel Bucureşti şi nu este definitivă, putând fi atacată cu apel la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.
În acelaşi dosar, Remus Virgil Baciu a fost condamnat la 6 ani şi 4 luni de închisoare, Marko Attila Gabor - 5 ani de închisoare, Ingrid Mocanu - 4 ani de închisoare, Mihnea Remus Iuoraş - 4 ani şi 6 luni de închisoare,iar fosta şefă ANRP, Ingrid Zaarour, a fost condamnată la 2 ani şi 6 luni de închisoare cu suspendare.

# Egalitate doar pentru căţei

Anul trecut, „generalul” Dumitru Tudosoiu a cerut Ministerului Educației suma de 3,5 miliarde lei vechi pentru a renova interiorul clădirii ce adăpostește Inspectoratul Școlar Județean Argeș. Numai că a primit doar un miliard lei vechi, bani care i-au ajuns să zugrăvească și să schimbe ușile doar pe holurile de la primele două etaje. Și, desigur, să își înlocuiască și cabina de duș din propriul birou! Deoarece banii alocați de Minister au fost insuficienți, inspectorii școlari au fost nevoiți să își renoveze birourile pe banii lor.

Tudosoiu a cerut 3,5 miliarde, Ministerul i-a dat mai puțin de o treime pentru renovarea Inspectoratului

Inspectorul școlar general Dumitru Tudosoiu susține că a cerut reabilitarea interioară a sediului ISJ Argeș în urmă cu trei ani, motivând că clădirea este improprie ca spațiu de funcționare al unei instituții importante, fiind vorba de un fost cămin, reabilitat în anul 1996. Potrivit „generalului” Tudosoiu, înainte de reabilitarea din 1996, biroul său era o cameră cu patru paturi, iar baia era la capătul holului. „Noroc că am moștenit de la predecesorii mei o baie, dar cabina de duș era ruginită, plină de nămol, de pământ, WC-ul cu crăpătură pe el. Normal că am schimbat WC-ul, am luat și o altă cabină de duș. Peste plăcile de beton, clădirea asta a fost reabilitată cu humă pe pereți și apoi, cu aspiratorul, a fost dată culoare, că așa se făcea acum 22 de ani. Am găsit clădirea cojită și era mozaic pe jos. Am rugat administratorul ISJ-ului să își facă măsurătorile din cadastru și să se intereseze cât ar costa reabilitarea. Colegii mei au apreciat că investiția necesară ar fi undeva în jurul sumei de 3,5 miliarde lei vechi. Eu am solicitat Ministerului acești bani pentru ISJ, din care ei mi-au aprobat doar 100.000 lei, cu TVA. Mi-au spus: trebuie să dăm și la alte ISJ-uri, și la Palatul Copiilor vor ceva... Casa Corpului Didactic în anul ăla a avut nevoie de centrală... Am scos lucrarea pe SEAP: avem suma de 100.000 lei și vrem să punem gresie, să schimbăm ușile, să dăm glet, să dăm vopsea lavabilă. Toaletele le-am schimbat din primul an în care am venit pe funcția de inspector general, atunci am scos WC-urile turcești. Au fost trei constructori care au venit și au depus caiet de sarcini. Toți mi-au zis că ce vreau eu să fac pe toată suprafața nu se poate, pentru că nu îmi ajung banii. Trebuia trei miliarde și jumătate, nu un miliard. Și-atunci am renovat parțial. Am făcut parterul – bucata de la intrare, casa scării toată până sus, la ultimul etaj și etajul unu și etajul doi, că sunt cele mai circulate. Mi-a rămas doar holul de la parter și holul de la etajul trei. Am făcut o nouă solicitare scrisă la Minister, să îmi dea bani, măcar 100.000 lei, să fac și parterul și etajul trei”, ne-a povestit Dumitru Tudosoiu. Care s-a eschivat totuși să ne precizeze numele firmei care a realizat lucrările de reabilitare, sub pretextul că nu își mai amintește.

O parte din inspectori și-au cumpărat și mobilă de birou

Cât despre inspectorii școlari de specialitate din cadrul ISJ Argeș, aceștia au fost nevoiți să își îmbunătățească condițiile de la locul muncă pe banii lor. Adică să dea cu vopsea lavabilă pe pereți, să refacă parchetul, iar în unele cazuri, să cumpere inclusiv mobilă de birou. Informația ne-a fost confirmată chiar de șeful ISJ Argeș, Dumitru Tudosoiu. „Colegii mei din banii lor și-au cumpărat vopsea lavabilă, materiale necesare pentru reparații și și-au făcut ei birourile, ceea ce este extraordinar. Au rașchetat parchetul, au venit cu meseriași, ca să îmbunătățim. Sunt birouri care sunt făcute pe banii lor. Nu au făcut chiar toți, doar unde s-a putut. Unii au dat doar cu lavabilă, alții au zis: dacă tot fac asta, dau și patru milioane jumate la o firmă de mobilă, schimb și eu biroul”, ne-a mai declarat „generalul” Tudosoiu.
Suntem curioși ce se va întâmpla în vara anului viitor, când mandatele actualilor inspectori școlari se vor încheia. Oare vor părăsi Inspectoratul Școlar cu tot cu mobila pe care s-au văzut nevoiți să o cumpere din fonduri proprii?

Miercuri, 14 Februarie 2018 20:08

Policlinica Mioveni, una dintre cele mai moderne din judeţ

Scris de

Pentru administrația locală din Mioveni, accesul cetățenilor la servicii medicale de calitate și diversificate reprezintă o prioritate.

Locuitorii orașului, dar şi cei din zonele limitrofe beneficiază la Policlinica Mioveni de următoarele specializări: ecografie, medicină internă, stomatologie, medicină de familie, laborator de analize medicale, cabinet de tehnică dentară, audiometrie, dermatologie, pediatrie, planificare familială, ORL şi psihologie, kinetoterapie, fizioterapie. Printre cabinetele deschise funcţionează şi unul în domeniul ortezării, protezării şi recuperării medicale.
Investiţia de modernizare a imobilului a fost susţinută cu fonduri de la bugetul local a fost inaugurată în anul 2015, iar aici au fost amenajate 17 cabinete medicale, 5 locuri de parcare interioare pentru ambulanţe şi laboratoare pentru analize. De asemenea, s-a extins prin construire nivelul I al clădirii (cu 5 cabinete pe etaj şi 2 băi) şi a fost realizată mansardarea imobilului. Aici s-au amenajat încă 12 cabinete, 2 magazii şi 5 grupuri sanitare.
Totodată, în incinta Policlinicii Mioveni îşi desfăşoară activitatea şi Substaţia Mioveni a Serviciul Judeţean de Ambulanţă Argeş, unde există 6 ambulanţe, 4 de intervenţie şi 2 folosite pentru transportul pacienţilor dializaţi.

Miercuri, 14 Februarie 2018 17:31

Spitalul Judeţean are computer tomograf

Scris de

Începând de marți 13 februarie, Spitalul de Pediatrie Pitești a fost dotat cu un computer tomograf performant și cu un sistem informatic PACS (tehnologie medicală de imagistică utilizată pentru stocarea, recuperarea, prezentarea şi partajarea imaginilor produse prin radiografie, scanare CT, RMN etc.), echipamentele medicale atât de necesare în salvarea și diagnosticarea micuților pacienți argeșeni.
Contractul privind dotarea Spitalului de Pediatrie Pitești cu aceste echipamente ultramoderne de imagistică a fost semnat de Ministerul Sănătății în urmă cu o lună, județul Argeș urmând, de asemenea, să mai primescă și un RMN cu un sistem informatics PACS pentru Spitalul Județean de Urgență Pitești.
Conform calendarului de instalare, în următoarele 45 de zile, pentru a asigura cele mai bune condiții de funcționare, se vor efectua lucrări de amenajare a spațiului pentru instalarea echipamentului de imagistică și probe tehnologice specifice, solicitate de furnizor.
Computerul tomograf care a intrat în dotarea Spitalului de Pediatrie Pitești a fost achiziționat de Ministerul Sănătății în cadrul Proiectului privind reforma sistemului sanitar – Îmbunătățirea calității și eficienței sistemului sanitar, finanțat prin Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare.

 

# Piteșteanul Constantin Enoiu acuză societatea de termoficare a Piteștiului de furt la căldură, prin declararea unor temperaturi mult mai scăzute față de Stația Meteo Pitești # Pentru o transparență totală, piteșteanul a solicitat și înlocuirea aparatului de măsurare a energiei termice consumate cu unul achiziționat din banii săi # Fără a avea o justificare temeinică, Termo Calor Confort i-a respins cererea, amplificând și mai mult suspiciunile de furt

Piteșteanul Constantin Enoiu acuză furnizorul de energie termică al Piteștiului, Termo Calor Confort, de furt la căldură. După ce în octombrie 2017 - o lună călduroasă, în care a beneficiat de energie termică doar cinci sau șase ore în câteva nopți - a plătit o factură uriașă, piteșteanului i-a venit ideea să compare temperatura exterioară medie pentru octombrie 2017 declarată de Termoficare, cu cea de la Stația Meteo Pitești. Așa a descoperit că între temperatura indicată de Termo Calor și cea de la Stația Meteo Pitești există o diferență de 5 grade Celsius. Ba mai mult, refuzul nejustificat al conducerii Termo Calor de a înlocui aparatul de măsurare a energiei termice, montat în subsolul blocului în care locuiește, cu unul achiziționat din banii săi a sporit și mai mult suspiciunile piteșteanului.

Diferență de 5 grade Celsius între temperatura din documentele Termoficării și cea de la Stația Meteo Pitești

Demersurile lui Constantin Enoiu pentru a demonstra că facturile la căldură sunt exagerat de umflate în lunile mai călduroase de toamnă și iarnă au avut ca punct de plecare numeroasele adrese emise de reprezentanții Termo Calor Confort, în care aceștia se contrazic singuri. Într-o primă adresă, emisă după ce Constantin Enoiu a cerut să i se precizeze care au fost temperaturile medii exterioare pentru lunile octombrie 2016 și 2017, conducerea Termo Calor Confort i-a răspuns că: „Centrala termică la care este arondat blocul dumneavoastră (CT 507) produce și distribuie agent termic către consumatorul final în funcție de o diagramă de reglaj calitativ a agentului termic secundar încălzire, în funcție de variația temperaturii exterioare. Temperatura medie lunară a CT 507 a fost de 8,91 grade Celsius în octombrie 2016 și 6,85 grade Celsius în octombrie 2017”. După ce a cerut și Stației Meteo Pitești să îi comunice temperatura medie lunară înregistrată în aceeași lună, octombrie 2017, și i s-a răspuns că aceasta a fost de 11,1 grade Celsius, Constantin Enoiu a revenit cu o nouă adresă către Termo Calor în care a cerut lămuriri despre diferența de aproape 5 grade Celsius. „Cele prezentate de către societatea noastră reprezintă o medie lunară a diferenței dintre temperatura de tur și retur a agentului termic în centrala CT 507”, au bătut câmpii reprezentanții societății de termoficare.

A cerut înlocuirea aparatului de măsurare a energiei termice, dar Termoficarea s-a opus

După acest schimb de adrese, Constantin Enoiu a mers personal în audiență la directorul Termo Calor, dl Iulian Richițeanu, să reclame neregulile descoperite în facturarea energiei termice pentru blocul în care locuiește. După întrevederea cu directorul Termoficării, piteșteanului i se răspunde, tot printr-o adresă oficială, că aspectele pe care le-a semnalat nu se justifică. Conducerea Termocalor mai specifică și că aparatele de măsură de la subsolul blocului au fost verificate metrologic. Pentru o totală transparență și pentru a elimina suspiciunile legate de furtul de căldură, Constantin Enoiu cere înlocuirea buclei de măsurare a energiei termice din subsolul blocului în care domiciliază, cu un echipament cumpărat pe banii lui. Numai că, Termo Calor refuză să dea curs solicitării sale, invocând termenii contractuali. Astfel, piteșteanul transmite o nouă adresă către conducerea Termo Calor, cerând completarea contractului de furnizare a serviciilor cu o anexă potrivit căreia consumatorii să aibă posibilitatea de a opta pentru montarea propriei aparaturi de înregistrare a consumului de energie. Achiziționată, bineînțeles din magazine de specialitate și verificată metrologic, iar montarea și sigilarea urmând să fie făcută de către specialiștii Termo Calor. Termoficarea îi răspunde însă că nu se justifică solicitarea sa deoarece: „1. Achiziționarea și montarea grupurilor de măsurare a energiei termice în vederea contorizării la nivel de branșament termic într-un SACET revin autorităților administrației publice locale. 2. Gestionarea, întreținerea, repararea, verificarea metrologică și înlocuirea grupurilor de măsurare a energiei termice în cazul condominiilor intră în responsabilitatea operatorului serviciului. 3. Bucla de măsurare pe care solicitați să o înlocuiți este în termenul de verificare metrologică valabil”. Piteșteanul mai e atenționat că utilizatorul are dreptul de a solicita, în cazuri justificate, verificarea metrologică a aparatului de măsurare a energiei termice, dar în cazul în care această verificare se face în interiorul termenului de valabilitate a verificării metrologice și sesizarea se dovedește a fi neîntemeiată, va suporta din buzunarul propriu cheltuielile de verificare, demontare și montare a echipamentului.

Constantin Enoiu: „M-am dus să vorbesc cu directorul Richițeanu și se făcea că se uită în calculator”

18 03Constantin Enoiu e hotărât să facă plângere la Oficiului pentru Protecția Consumatorilor în ceea ce privește neregulile depistate în emiterea facturilor la energia termică de către societatea de termoficare a Piteștiului. „În funcție de răspunsul primit de la OPC voi vedea ce fac în continuare, ori în civil, ori în penal. Verificarea metrologică a aparatului s-a făcut, dar nu în prezența unui reprezentant al Asociației de Proprietari, așa cum e normal și legal, pentru că sunt două părți contractuale. Eu nu am încredere în verificarea celor de la Termo Calor. S-au încurcat în minciuni, ba că e temperatura medie, ba că e diferența dintre temperatura de intrare și cea de ieșire. Au refuzat să facă socoteala, să îmi spună cum au ajuns la suma asta fabuloasă, de peste 150 de lei, în condițiile în care în octombrie 2017 era vară la noi, s-a mers la mânecă scurtă și puteau să nu dea căldură. Au dat căldură doar cinci-șase ore în câteva nopți, cât să dezmorțească puțin caloriferele”, susține Constantin Enoiu.
Acesta, subliniem, a mers în audiență la directorul Termo Calor, Iulian Richițeanu, căruia i-a cerut să justifice cum s-a ajuns la uriașa sumă înscrisă pe factură. „S-au încurcat în minciuni și au refuzat să îmi pună la dispoziție datele cerute, deși totul ar trebui să fie transparent. Dl director a zis: «N-am eu timp de așa ceva, dacă îți place bine, dacă nu, dă-mă în judecată!». Un răspuns specific de director din perioada totalitară, nu democrație. M-am dus să vorbesc cu el și se făcea că se uită în calculator, în perioada de audiențe. E inadmisibil așa ceva! Nu știau cum s-o dea la întors să iasă ca ei, iar refuzul lor de a-mi pune la dispoziție datele cerute, deși nu e nimic secretizat, îmi dovedește că au ceva de ascuns”, mai spune Constantin Enoiu, revoltat că Termo Calor nu vrea să accepte montarea unui aparat de măsurare a energiei termice achiziționat din banii săi, deși legea nu interzice acest lucru.
„Legea nu interzice să se pună aparatul utilizatorului. Deci ce nu e interzis e permis. Mi-a răspuns dl director Richițeanu: «Poți să pui zece că nu le iau în considerare. Legea spune să îl iau în considerare pe al meu». Așa mi-a răspuns dl director Richițeanu, care habar n-are cum se face un calcul, e total paralel. Practic îi vorbeam limbi străine, deși trebuia să fie specialist în așa ceva. Îi ceream ceva concret și el mi-a spus: «N-am eu timp de așa ceva, dă-mă în judecată!» «Păi pierzi, omule, și pierzi față de tot orașul că nu m-ai furat numai pe mine cu temperaturile astea și cu șmecheriile astea!» «Și ce dacă!» Deci, practic ne sfidează”, e de părere Constantin Enoiu.

Săptămâna trecută, la Ministerul Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice și Fondurilor Europene s-a semnat contractul de finanțare pentru construirea unei creșe în comuna Bradu. Potrivit primarului localității, Dan Stroe (foto), valoarea totală a investiției este de 2.476.890 lei, iar proiectul se va derula în cadrul Programului Național de Dezvoltare Locală 2.
Deși inițial se dorea amplasată în incinta Şcolii «Ion Creangă» din Bradu de Jos, creșa va fi construită totuși pe amplasamentul vechiului Cămin Cultural din Geamăna. În jur de 50 de copii din Bradu şi din alte localităţi limitrofe vor beneficia de serviciile creşei.

Câteva asfaltări - inclusiv cea cu stâlpul în drum, nişte amenajări pentru parcările auto, garduri la şcoli şi montarea unui hidrant reprezintă, în mare, realizările anului trecut pentru administraţia locală din Câmpulung. Dar, ca să fie lista lungă, primarul Liviu Ţâroiu a inclus în raportul de activitate şi rezultatul activităţilor de rutină în Primărie şi instituţiile subordonate Consiliului Local, precum numărul de certificate de urbanism eliberate şi plăţile efectuate către asistenţi personali ai persoanelor cu handicap.
Pentru 2017 propunerea de cheltuieli cu investiţiile a fost de circa treizeci de milioane de lei, finalul de an având ca rezultat utilizarea unui sfert din suma totală. Este adevărat că s-a reuşit întocmirea documentaţiilor pentru investiţii care pot fi demarate în următoarea perioadă şi au fost atrase fonduri prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală 1 şi 2. Cu toate acestea, în lista de investiţii pe 2018 nu se evidenţiază decât reabilitarea Pieţei Primăriei, în rest există o înşiruire de cheltuieli propuse a fi efectuate tot pentru documentaţii tehnice şi întocmirea de proiecte.

Pagina 6 din 214