Administratie (2924)

Vineri, 26 ianuarie, la Consiliul Județean Argeș a avut loc semnarea de către președintele CJ Argeș, Dan Manu, directorul ADR Sud Muntenia, Liviu Mușat, și directorul Muzeului Județean Argeș, Cornel Popescu, a contractului de finanțare prin POR 2014 - 2020 privind restaurarea Muzeului Județean Argeș, fosta clădire a Prefecturii.

Valoarea contractului depășește 21 de milioane de lei, iar durata de implementare este de 44 de luni. Investiția constă în reabilitarea și consolidarea clădirii, precum și înlocuirea instalațiilor electrice și termice. Clădirea, fost sediu al Prefecturii județului și monument istoric, își va recăpăta astfel strălucirea de altădată.
Acesta este cel de-al treilea contract cu finanțare europeană semnat până acum, din cele patru ale Consiliului Județean Argeș. Au mai fost semnate contractul privind Galeria de Artă „Rudolf Schweitzer-Cumpăna”, ce va fi restaurată, conservată și digitizată cu fonduri Regio - Programul Operațional Regional 2014-2020, în valoare de peste 4,3 milioane euro și contractul de modernizare a DJ 504, Popești - Izvoru - Recea - Cornățel - Vulpești (până în DN 65A) în valoare de circa 18 milioane euro. Urmează ca în perioada următoare să fie semnat și contratul privind restaurarea Cetății Poenari, în valoare de 10 milioane de lei.
Cu această ocazie, președintele CJ Argeș, Dan Manu, a precizat și faptul că tot pentru Cetatea Poenari va fi amenajată și o nouă cale de acces, lift sau telecabină, din fondurile bugetului județean, iar pentru Muzeul Județean Argeș va fi achiziționat un nou planetariu.

Ca urmare a gerului din ultimele zile, țurțurii formați pe acoperișuri reprezintă un real pericol pentru pietoni, astfel că se impune înlăturarea acestora în timp util, pentru evitarea producerii unor incidente nedorite.
Potrivit reglementărilor legale, dar şi a normelor locale adoptate de Consiliul Local al orașului, în Mioveni responsabilitatea în ceea ce priveşte curăţarea zăpezii şi îndepărtarea gheţii de pe acoperişuri cade în sarcina proprietarilor, fie că vorbim de persoane fizice, fie de agenţi economici sau instituţii.
Neîndeplinirea acestei obligaţii este sancționată cu amendă.
În cazul în care clădirea este foarte înaltă şi se poate ajunge la ţurţuri doar cu o autospecială, cetăţenii pot solicita intervenţia pompierilor sau a echipajelor de la SC S.Ed.C. Mioveni.

În perioada 24 februarie - 9 martie 2018, Primăria oraşului Mioveni va organiza cea de-a doua ediţie a Târgului de Mărţişor – Mioveni 2018.
În urma solicitărilor primite de la comercianţi s-a decis ca târgul să se desfășoare atât pe platoul pieţei agroalimentare Dacia, cât şi pe platoul din centrul civic.
Târgul își propune să aducă în atenția publicului cumpărător și alte categorii de mărțișoare față de cele obișnuite: mărțișorul de oraș, mărțișorul rustic, mărțișorul croșetat sau mărțișorul de tip floral.
Fiecărui participant îi va fi repartizat un amplasament cu suprafaţa de 3 mp, iar taxa de amplasare va fi de 5lei/mp/zi (cf.HCL nr.104).
Cei care doresc să participe sunt rugaţi să completeze fişa de înscriere (care se poate descărca de pe adresa www.emioveni.ro) şi să o depună la Registratura Primăriei Mioveni sau prin fax, la numărul 0248/260.500, până pe data de 16 februarie 2018. Organizatorii îşi rezervă dreptul de a repartiza locurile de comercializare a produselor și de a selecta participanţii. Informaţii suplimentare se pot obține la numărul de telefon 0348/455.444 (interior 111).

La sfârşitul săptămânii trecute, în clădirea multifuncţională din Colibaşi a avut loc cea de-a treia dezbatere cu privire la proiectul de buget al oraşului Mioveni pentru anul 2018. Primarul Ion Georgescu şi viceprimarul Aurel Costache au prezentat proiectele de investiţii şi au ascultat solicitările cetăţenilor.
Pentru anul 2018 orașul Mioveni își propune un buget în valoare de 133.754 mii lei, echivalentul a peste 29 milioane de euro. Bugetul din acest an va fi compus din surse proprii, în valoare de 82.651 mii lei, sume defalcate din TVA, la care se vor adăuga excedentul din 2017, subvenții de la bugetul de stat, sume de la stat pentru învăţământ, sănătate şi asistenţă social. La capitolul cheltuieli din suma totală prevăzută, 85.061 mii lei vor fi destinați investiţiilor pentru un număr de 93 proiecte aflate în lista pentru anul 2018, iar alți 66.032 mii lei vor fi alocați pentru funcţionarea primăriei, a serviciilor publice, pentru sănătate, învăţământ, asistenţă socială, culte, religii, sport etc.
Proiectul de buget va fi aprobat prin vot de Consiliul Local în şedinţă extraordinară care se va desfăşura joi, 8 februarie 2018, de la ora 17:00.

O cititoare din comuna Bradu, Nicoleta Damian, ne-a trimis pe Messenger mai multe fotografii în care ne prezintă condițiile dezastruoase în care circulă brădenii pe o străduță din localitate. Pozele cu pricina ilustrează cum noroiul și gropile împânzesc strada neasfaltată, despre care cititoarea noastră afirmă că e pietruită anual de către localnici.

16 03„Bună ziua! Mă gândeam că poate vă interesează și ce NU face primarul din Bradu. Cei care locuim pe platoul Prundu suntem nevoiți în fiecare an să cumpărăm camioane de piatră pentru a putea ieși cu mașina de pe strada Fragilor. În noiembrie și decembrie domnul primar a asfaltat câteva străzi paralele cu strada Fragilor, asfalt care evident nu va ține. Sunt gropi și noroi peste tot. Adaug câteva poze pentru a vedea cum ne rupem noi mașinile zilnic. Aceste poze sunt făcute azi (n.red. - 30 ianuarie a.c.), imaginați-vă cum a fost acum 2-3 zile. Domnul primar, ca toți politicienii promite că face canalizare, că face drumuri, însă nimic... Plătim taxe și impozite doar...”, spune Nicoleta Damian.

În această primăvară, Primăria Pitești va începe procedurile pentru achiziționarea a cel puțin 40 de autobuze pe gaz. Informația ne-a fost confirmată de către primarul Cornel Ionică. Autobuzele vor fi achiziționate cu fonduri europene și sunt ecologice. Inițial, în toamna lui 2017, oficialii Primăriei Pitești anunțaseră că vor achiziționa autobuze electrice. S-a renunțat însă la această idee din cauză că prețul unui autobuz electric era foarte mare, de aproximativ 400.000 de euro. Prin comparație, un autobuz pe gaz costă în jur de 200.000 de euro.

După cum se știe, Financiar Urban SRL, firma omului de afaceri Gheorghe Văsîi a fost desemnată  câștigătoare prin decizia definitivă și irevocabilă pronunțată de Curtea de Apel Pitești, în urma contestațiilor depuse la instanța de judecată și CNSC de către alți ofertanți la licitația organizată pentru aria de delegare (ridicarea gunoiului) din mai multe zone ale județul Argeș. A devenit, astfel,  singurul operator care are voie sa presteze serviciul de salubrizare, colectare și transport menajer de la populație, în mai multe comune din județul Argeș și nu numai. Doar că unele primării refuză  să plătească facturile emise conform legii și contractului încheiat cu firma de salubrizare desemnată prin licitație, pentru acest serviciu, respectiv FINANCIAR URBAN SRL, motiv pentru care operatorul recurge acum la alte pârghii legale pentru a-și recupera contravaloarea serviciilor prestate.

Primăria Corbi (al cărei primar, Virgil Baciu, a fost cel mai vocal pe acest subiect în ședințele de Colegiu Prefectural), spre exemplu, care de un an nu a mai plătit aceste servicii, deși a beneficiat de ele,  a fost deja executată silit pentru o parte din datorie. Mai exact, magistrații Judecătoriei Curtea de Argeș au admis încuviințarea executării silite împotriva comunei Corbi, drept pentru  care executorul judecătoresc a demarat procedura de executare silită, conform Legii, iar Financiar Urban și-a  recuperat o parte din bani (20.000 lei din peste 100 mii lei datorie).

Restanțe vechi de peste un an

Primaria Corbi, prin primarul Virgil Baciu,  a semnat contract de prestări servicii, colectare și transport gunoi menajer cu operatorul amintit în luna decembrie a anului 2016. Ultima factura plătită a fost în ianuarie 2017. După nenumarate somații și notificări, firma Financiar Urban a apelat la instanța de judecată pentru a-și  recupera debitele din facturile restante, pentru care a plătit TVA și toate celelalte taxe impuse de lege, către stat. În tot acest timp, a prestat în continuare serviciul de salubrizare, colectare și transport gunoi menajer, pe raza comunei Corbi. Edilul era și este  obligat să instituie taxa specială către populație, necesară achitării contravalorii serviciului de salubrizare pentru utilizatorii care beneficiază de acest serviciu, fără contract, în conformitate cu Legea nr. 101/2006 și Legea 51/2006.... dar refuza, așa cum refuza sa plătească un serviciu prestat. Primăria Pietroșani este și ea în executare silită pentru 78 de mii de lei. Și alte primării cu datorii către acest operator urmează să fie executate silit.  

Primăria Giurgiu executată de Girexim pentru un milion de euro

La fel procedează omul de afaceri Gheorghei Văsîi și în județul Giurgiu, mai exact în municipiul cu același nume, unde funcționează ca operator de servicii salubritate  o altă firmă a omului de afaceri: Girexim. Primăria Municipiului Giurgiu a fost executată pentru suma de aproximativ 4.500.000 lei (45 mld lei vechi,  echivalentul la un milion de euro), tot pentru neplata facturilor restante la salubritate.

# Continuă circul de la primăria Ştefăneşti

# Cum comentați acuzele viceprimarului Ion Mihalcea și anume că neînțelegerile de la Ștefănești au început în momentul în care ați devenit consilierul primarului?
- Nu știu dacă omul ăsta merită să vorbesc despre el, ca să nu-i fac reclamă. Dacă ar fi să încep cu o glumă... Sincer, așa a făcut și Hitler găsind țapul ispășitor în evrei și așa au murit 6 milioane de evrei. Este o falsă problemă. El a vrut să deturneze atenția într-o altă parte, când problemele, de fapt, sunt altele și sunt mult mai vechi, dar au mocnit. Eu sunt de două luni și jumătate angajată în Primăria Ștefănești...

„Nu pot să tolerez când viceprimarul Mihalcea și familia sa intră țipând și deschizând ușa cu piciorul”

# Și care sunt aceste probleme de la care susțineți că viceprimarul a vrut să distragă atenția?
- Probleme pe care am văzut și am observat că primarul Ștefăneștiului le-a semnalat în presa locală. Eu pot să le spun pe ale mele. Ce îl deranjează pe dumnealui este că nu înțelege că există oameni pe lume care nu trădează și care sunt fideli fișei postului. Eu sunt consilierul personal al primarului și trebuie să am grijă de imaginea primarului și pe chestiunile de cultură. Nu pot să tolerez când cineva intră țipând și deschizând ușa cu piciorul, cum se întâmplă cu dumnealui și familia domniei sale. Așa se deschide ușa la Ștefănești... Nu se poate să se țină ușa Casei de Cultură închisă, în condițiile în care eu trebuie să-i recomand primarului să facă anumite evenimente pentru cultură. Domnia sa s-a supărat foarte tare în secunda în care noi am dorit să ne donăm salariile, doar ca să facem ceva. Dumnealui credea că ne vom speria, dumnealui nu este obișnuit cu persoane ca mine. Având avantajul că nu locuiesc în Ștefănești, nu am pământuri, interese economice, nu am rude, nu am dosare... Presa a scris tot ce poate scrie și m-a jignit în toate felurile posibile și imposibile, nu am nimic de pierdut... A fost o pregătire solidă pe domeniul acesta... Deci nu are ce să îmi facă. De aici este frica domniei sale, frica că există în sfârșit cineva în primărie care spune că împăratul este gol. Îl deranjează faptul că nu poate să instaureze frica în mine, cum a făcut-o cu ceilalți angajați. Eu sunt subordonată doar omului care m-a angajat și anume Ioana Jenica Dumitru, primar oraș Ștefănești.

„După ce aceste proiecte sunt scrise și ar trebui să fie votate, domnul Mihalcea le rupe”

# Cum e cu proiectele acelea culturale neîndeplinite? Cine are dreptate?
- În niciun caz din vina mea pentru că eu sunt aici de două luni jumătate... Eu nu am picat concursul de la Casa de Cultură, ei au ridicat personalitatea juridică și au întrerupt concursul la jumătatea lui. Dacă acest proiect inițiat de primar cu Centrul Cultural, indiferent cine ar fi fost director se continua, ar fi înghițit 6 miliarde pe an...
# Și care ar fi rolul domnului viceprimar Mihalcea aici?
- Nu este vorba de faptul că au trecut sau nu au trecut anumite proiecte... Domnia sa, după ce aceste proiecte sunt scrise, și ar trebui să fie votate, le rupe. Ele nici nu ajung în Consiliul Local, dacă nu sunt pe placul... A vrut să ne pedepsească și nu a dorit să ne dea niciun ban pentru proiectele pe cultură. Domnia sa consideră că tot ce se întâmplă aici e un fel de casă de cultură a lui, pe care așa o administrează...

„Există niște valuri de presiuni îngrozitoare, există niște valuri de plângeri, amenințări de tot felul din partea domniei sale”

# Ce rol a avut vicele în schimbarea personalității juridice a instituției de cultură?
- Am înțeles că domnia sa le-a explicat anumitor juriști din primărie, deși nu este de specialitate, ce trebuie să facă sau să scrie în acest sens. Nu a fost însoțit de niciun aviz... Totul s-a făcut pe o scrisoare a doamnei Cristina Popa de la Casa de Cultură, prin care spunea dumneaei că există un senator de la USR care s-ar putea să facă o propunere.
# Care sunt neregulile cu terenurile făcute de dl Mihalcea la care făceați referire pe FB?
- Eu, practic, am preluat o chestie din folclorul popular din Ștefănești, eu auzind în fiecare joi problemele oamenilor, cu terenuri, cu concesiuni, din cauza dumnealui... Nu mă refer la ceva anume... Eu sunt consilierul Ioanei (primărița Ioana Dumitru, n.red), doar pe chestiuni de cultură și imagine. Nu mă pricep la astfel de discuții... Vreau să spun că, înainte să fiu consilierul ei, îi sunt și prietenă și nu îmi place când un prieten este umilit. Dl vice Mihalcea este obișnuit să trădeze prieteniile și în politică. Vreau să vă mai spun că în ultimele zile există niște valuri de presiuni îngrozitoare, există niște valuri de plângeri, amenințări de tot felul din partea domniei sale.
# Am înțeles că s-au făcut mai multe plângeri penale în ultima vreme. Cine și împotriva cui le-a făcut?
- Înțeleg că toată familia Mihalcea. Unii s-au dus la poliție și au făcut plângeri, iar ceilalți și-au făcut conturi false de facebook. Totul împotriva doamnei primar, mai ales. Nu au curajul să îi spună dânsei, însă mie îmi spun în față. Împotriva mea se duc și fac plângeri, împotriva ei se fac conturi false. Există niște presiuni fără precedent, iar eu nu vreau altceva decât să-mi fac treaba și să spun cea mai frumoasă poveste despre Ștefănești în anul centenarului, indiferent dacă ar trebui să aduc în continuare bani de acasă.

 

 

În contextul majorării salariului minim pe economie, Consiliul Județean Argeș a procedat din nou la majorări salariale în rândurile funcționarilor. Lista se deschide cu Ionel Voica, secretarul județului care, după aplicarea coeficientului de conducere ajunge la suma de 15.086 lei, brut, fără a lua în calcul și sporurile, însă.  Updatarea s-a produs la nivelul tuturor posturilor de conducere și de execuție din cadrul CJ Argeș.

Taxele și Impozitele la Bascov rămân neschimbate, chiar dacă este de așteptat ca modificările fiscale intrate în vigoare la începutul acestui an, privind reducerea impozitului pe venit, să provoace un dezechilibru bugetar. „O să vedem care va fi influența acestor modificări, în perioada următoare, între 10 și 12 februarie”, spune primarul Gheorghe Stancu (foto), care precizează: „Taxele și impozitele locale vor fi la fel ca și anul trecut. Consider că mai bine colectezi mai puțin de la mai mulți decât mai mult dar de la mai puțini iar oamenii au început deja să vină să plătească, sunt cozi la Serviciul Impozite”.
Pentru că totuși o oarecare influență negativă asupra bugetului local ar putea apărea, administrația comunei Bascov va lua unele măsuri privind urmărirea mai îndeaproape a colectării, trimiterea funcționarilor în teren, la datornici, pentru a recupera sumele datorate statului dar și emiterea de titluri executorii în cazul rau platnicilor.

Pagina 3 din 209