Administratie (2985)

Joi, 11 ianuarie, de la ora 11.00, la Primăria Mioveni va avea loc o întâlnire în care se va propune identificarea nevoilor de formare profesională a elevilor prin învăţământul dual, cifra de școlarizare și implicit sprijinirea acţiunilor de promovare a acestui tip de învăţământ. Întâlnirea este organizată de primăria orașului Mioveni, Asociația Constructorilor de Automobile din România și Inspectoratul Școlar Județean Argeș, în parteneriat cu o serie de importanți agenți economici din zonă. La eveniment vor participa reprezentanți ai guvernului, ai administrației județene și locale, conducerile unităților de învățământ vizate, parlamentari, oameni de afaceri direct interesați de dezvoltarea și implementarea la Mioveni a acestui proiect. Discuțiile vor fi conduse de către doi reprezentanți ai ministerului prin Victor Stelian Fedorca-consilier de stat al premierului Mihai Tudose pe probleme de învățământ și Cornel Bertea Hanganu-consilier în cadrul aparatului propriu de lucru al prim-ministrului.
Lipsa specialiștilor creată în piața forței de muncă, dar și un slab interes al tinerilor față de școlile profesionale au determinat mai multe companii să se implice în sistemul educațional creând aceste școli profesionale în sistem dual, unde au posibilitatea de a-și crește viitorii angajați după propriile preferințe.
Învățământul profesional dual permite accesul gratuit la programe de pregătire tuturor absolvenților de gimnaziu care doresc să urmeze cursurile, până la vârsta de 26 de ani.
Scopul acestui proiect este de a îmbunătăți corelarea dintre oferta învățământului profesional și tehnic și nevoile de dezvoltare socio - economică la nivel județean sau local, prin implicarea materială a agenților econimici în realizarea învățământului dual.

Lucrările de modernizare a sălii multifuncționale a CJ Argeș s-au încheiat, spațiul cu pricina găzduind luni, 8 ianuarie, prima ședință din acest an. Numai că, la prima vedere, doar jumătate din încăpere a fost modernizată, prin înlocuirea parchetului și montarea unui mobilier nou. Practic, au fost înlocuite doar scaunele aleșilor județeni, restul mobilierului rămânând neschimbat. Același lucru s-a întâmplat și cu parchetul, care a fost schimbat doar în jumătate din sală, până în zona unde încep treptele. Modernizarea sălii de conferințe a Consiliului Județean a început la finele anului trecut și a durat circa 30 de zile. Proiectul a inclus înlocuirea parchetului, a reţelei electrice, a echipamentului de sunet şi dotarea sălii cu mobilier nou. Investiția s-a ridicat la suma de aproximativ 100.000 lei.

Pentru al doilea an consecutiv, la Mioveni a fost organizat Târgul de Crăciun, eveniment dedicat exclusiv sărbătorilor de iarnă, copiilor și lui Moș Crăciun. Zeci de mii de vizitatori din toată țara au admirat feeria de lumini și culori din centrul orașului, nu puțini fiind aceia care au spus că luminile de Sărbători de la Mioveni sunt printre cele mai frumoase din țară. Mai mult, la Primăria Mioveni au sosit sute de mesaje de felicitare și apreciere pentru modul superb în care a fost decorat centrul orașului.
Odată cu sfârșitul perioadei dedicate sărbătorilor de iarnă, S.Ed.C. Mioveni va începe demontarea instalațiilor, operațiune care se va face etapizat. Operațiunea de dezinstalare a iluminatului festiv a început luni, 8 ianuarie în cartierele orașului și va continua până pe 15 ianuarie, când se va deconecta și platoul din Centrul Civic Mioveni.
„Mulțumesc tuturor celor care ne-au vizitat și ne-au trimis aprecieri, tuturor celor care ne-au trimis sugestii, celor care au participat la evenimentele organizate în această perioadă, precum și celor care s-au implicat în organizare”, spune Ion Georgescu, primarul de la Mioveni.

Prezent marți la Piteşti, împreună cu ministrul delegat pentru Fonduri Europene, Marius Nica, şi cu secretarul de stat Adrian Gâdea, la semnarea a două contracte de finanţare, vicepremierul Paul Stănescu a făcut câteva referiri la Programul Naţional de Dezvoltare Locală.
„Este un program pe care toată lumea îl apreciază, în care, în prima parte au fost alocaţi 16 miliarde de lei, iar în a doua parte, 30 de miliarde de lei. O sumă foarte importantă pentru dezvoltarea României, repartizaă pe judeţe”, a declarat  vicepremierul Paul Stănescu, care conduce şi Ministerul Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene.
„Încep 6.851 de şantiere în toată ţara, un lucru important, pentru că prin programul de guvernare noi ne-am asumat ca fiecare comunitate din această ţară să beneficieze de toate cele zece măsuri, anume sănătate, educaţie, transporturi, apă şi canal, energie, cultură, culte, sport chiar şi nu în ultimul rând locuinţe”, a mai spus Paul Stănescu.

Senatorul Șerban Valeca a anunțat zilele trecute o inițiativă legislativă foarte utilă pentru comunitățile locale. Este vorba de un proiect legislativ privind urgentarea procedurilor de extindere a rețelelor de gaze. O inițiativă absolut lăudabilă care este apreciată și de Florea Ene, primarul de la Moșoaia, una dintre comunele cele mai dinamice din județ în ceea ce privește investițiile și extinderea rețelei de gaze.
„Este unul dintre puținele proiecte legislative din ultima perioadă care pleacă din nevoile administrațiilor publice locale și la propunerea acestora. E un lucru bun. Am cerut sprijin pe această temă de la toate instituțiile ce m-ar fi putut ajuta. Am avut discuții cu domnul senator Valeca pe această temă și mă bucur că a avut reacție, că a ținut cont de nevoile comunității”, spune primarul Florea Ene.
Primarul de la Moșoaia spune că s-a confruntat cu mari greutăți vizavi de extinderea rețelei de gaze în comună: „În 2017 nu am reușit să implementez nicio extindere de rețea. Comuna este branșată în procent de aproximativ 75% la rețeaua de gaze. Am solicitări de la mulți oameni din comună pentru extinderea rețelei. Ne-am împotmolit la Distrigaz, cu toate procedurile lor. Îmi doresc foarte mult să extind rețeaua de gaze în comună”.

Prima ședință din acest an la care au fost convocați salariații Primăriei Topoloveni a fost una informală. Pe 4 ianuarie, primarul Gheorghiță Boțârcă i-a strâns în jurul său pe toți angajații instituției în sala de ședințe și, într-o atmosferă destinsă, în fața unui pahar de vin și a unui cozonac, au făcut cu toții bilanțul anului trecut, au povestit despre cum au petrecut la trecerea dintre ani, dar și despre țintele de atins în 2018. În ceea ce-l privește, primarul Boțârcă are ambiții mari legate de anul Centenarului, Topoloveniul plănuind să vină cu un proiect propriu, foarte creativ și prin care să fie promovată identitatea locului.

Marți, 9 ianuarie, la Palatul Victoria, în prezența premierului Mihai Tudose, ministrul Sănătății, Florian Bodog, și furnizorii de echipamente au semnat contractele pentru achiziționarea de 14 echipamente de imagistică de tip Computer Tomograf, 24 de echipamente  Rezonanță Magnetică Nucleară și 21 de sisteme informatice PACS (tehnologie medicală de imagistică utilizată pentru stocarea, recuperarea, prezentarea și partajarea imaginilor produse prin radiografie, scanare CT, RMN), în valoare totală de 19,8 milioane de euro.
De două dintre aceste echipamente ultramoderne de imagistică va beneficia și județul Argeș, respectiv de un Computer Tomograf, ce va intra în dotarea Spitalului de Pediatrie, și de un RMN, pentru Spitalul Județean de Urgență Pitești.

 

# Interviu cu prefectul judeţului, Emilian Dragnea

# Care sunt instituţiile cu care aţi colaborat cel mai bine în 2017 şi, punctual, pe ce anume?
- Structurile judeţene ale Ministerului Afacerilor Interne - Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă, Jandarmeria Argeş şi Inspectoratul Judeţean de Poliţie Argeş - sunt printre instituţiile cu care am colaborat cel mai bine în acest an. Împreună am întreprins acţiuni şi am coordonat evenimente, astfel încât să asigurăm un climat de încredere şi siguranţă publică în judeţul Argeş. Acţiunile desfăşurate împreună au vizat aspecte de reglementare, prevenire şi monitorizare şi am perfecţionat un sistem eficient al intervenţiilor aşa încât să se reducă foarte mult efectele situaţiilor de urgenţă înregistrate, iar activitatea socială să fie reluată cât mai repede. De asemenea, am dispus cu succes măsuri privind evenimentele pe plan local, autorităţile publice locale acţionând mult mai coerent şi mai eficient în limitarea efectelor calamităţilor naturale sau ale fenomenelor neprevăzute.
# De la ce instituţii aveaţi aşteptări mai mari raportat la modul în care aţi colaborat în 2017?
- Apreciez activitatea tuturor instituţiilor atât în cadrul colegiului prefectural dar şi modul în care unele servicii publice deconcentrate au perfecţionat relaţia cu cetăţenii. Aici pot să dau câteva exemple: Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Ploieşti - Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Argeş, Direcţia de Sănătate Publică Argeş, Casa de Asigurări de Sănătate a Judeţului Argeş, Casa de Pensii, Direcţia Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor. De asemenea, pot menţiona Direcţia Agricolă şi Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură care au gestionat foarte bine activitatea din mediul rural. Sunt convins că şi anul viitor, aceste instituţii vor fi la fel de implicate şi receptive mai ales în soluţionarea problemelor cu care se confruntă cetăţenii judeţului sau autorităţile publice locale.
„Noi evaluăm fiecare instituție prin ședințele Colegiului prefectural”
# Veţi păstra tradiţia evaluării directorilor de direcţii deconcentrate, aşa cum au făcut-o şi predecesorii dumneavoastră? Când o veţi face şi la ce trebuie să se aştepte domnii directori?
- Printre atribuţiile Instituţiei Prefectului se află şi activitatea de coordonare a instituţiilor publice deconcentrate. Noi evaluăm fiecare instituţie prin şedintele Colegiului prefectural.
# Cum evaluaţi anul care s-a încheiat din punct de vedere al activităţii Instituţiei Prefectului?
- În acest an, am acţionat în permanenţă pentru asigurarea ordinii publice şi a siguranţei cetăţeanului şi pentru respectarea legalității actului administrativ. De asemenea, ne-am ocupat de întărirea capacităţii instituţionale a administraţiei publice locale astfel încât să asigurăm prin toate mijloacele legale încrederea şi siguranţa publică. Spre exemplu, în cadrul Comisiei de siguranţă rutieră la nivelul judeţului Argeş, s-au stabilit o serie de măsuri pentru prevenirea accidentelelor rutiere şi pentru siguranţa pietonilor, cu sprijinul Consiliului Local Piteşti şi a conducerii primăriei: s-au montat semafoare la mai multe treceri de pietoni cu trafic intens, mai ales în apropierea unităţilor de învăţământ, s-au amplasat treceri de pietoni denivelate şi s-au desfiinţat altele care aglomerau cartiere din Piteşti.
Tot în 2017, am continuat aplicarea legilor fondului funciar şi consider că am progresat mult cu soluţionarea dosarelor şi corectarea titlurilor de proprietate.
La nivelul judeţului, au fost implementate cu succes programele PNDL 2, aprobându-se 151 de investiţii care se referă la modernizări de drumuri, construirea unor poduri şi podeţe, construirea unor creşe şi grădiniţe, modernizarea unor unităţi de învăţământ şi, foarte important, construirea spitalului de la Mioveni şi modernizarea Spitalului Judeţean Piteşti.
Prin tot ceea ce facem, suntem obligaţi să oferim cetăţenilor o administraţie eficientă orientată pe problemele cu care ei se confruntă.
# Cum ați gestionat evenimentele importante sau situațiile dificile apărute în 2017?
- Pe parcursul anului 2017, judeţul Argeş a fost tulburat de câteva evenimente nefericite care, din păcate, au curmat vieţi omeneşti. Cel mai elocvent exemplu cu un impact mare emoţional a fost accidentul camionului cu militari de la Dâmbovicioara. Am fost la faţa locului alături de colegii mei de la Situaţii de Urgenţă, Poliţie, Salvamont care au făcut tot ceea ce le-a stat în putinţă pentru salvarea tuturor victimelor  însă, din păcate, trei militari şi-au pierdut atunci viaţa. A fost o situaţie de urgenţă complexă care a durat peste patru ore şi la care au acţionat peste 100 de cadre militare din Argeş şi din Braşov cu aproximativ 30 de autospeciale.
Alte evenimente care au marcat judeţul nostru au fost incidentele provocate de animalele sălbatice, în special urşii şi porcii mistreţi care au provocat pagube însemnate mai ales în localităţile din nordul judeţului, dar şi pierderea a două vieţi omeneşti. Nu în ultimul rând, aş dori să vorbesc despre funeraliile Majestăţii Sale Regele Mihai I, o manifestare de o însemnătate majoră pentru toţi românii. Ceremonia de înhumare care a avut loc la Curtea de Argeş s-a desfăşurat  în bune condiţii datorită profesionalismului personalului din structurile MAI: Jandarmerie, Poliţie şi ISU şi Ambulanţa Argeş.

„Sunt convins că, în anul 2018, dacă situaţia economică va permite, şi colegii mei vor beneficia de majorări salariale”

# Cum aţi reuşit să gestionaţi salariile la nivelul instituţiei dumneavoastră în contextul în care la nivelul primăriilor şi al Consiliului Judeţean au explodat pur şi simplu?
- Toate categoriile profesionale au primit salarii mai mari în 2017. Este adevărat că, la nivelul primăriilor şi al Consiliului Judeţean, acestea s-au mărit mai mult, însă dumnealor beneficiază de autonomie bugetară iar deciziile de a-şi majora veniturile sunt reglementate prin lege. Instituţia Prefectului funcţionează sub autoritatea MAI, care stabileşte nivelul salariilor şi orice modificare a veniturilor este decisă de minister. Sunt convins că, în anul 2018, dacă situaţia economică va permite, şi colegii mei vor beneficia de majorări salariale. În încheiere, doresc să urez tuturor argeşenilor sănătate, putere de muncă şi numai bucurii alături de cei dragi, cu ocazia Sărbătorii Naşterii Domnului! La mulţi ani!

Miercuri, 20 decembrie, președintele Consiliului Județean Argeș, Dan Manu, și vicepreședintele Ion Mînzînă au participat la inaugurarea Unității de Asistență Medico-Socială Domnești.

După ce în anul 2011 spitalul de la Domnești a fost închis în urma unei decizii de guvern, decizie care a avut drept rezultat închiderea mai multor unități medicale din județ, spitalul de la Domnești a fost preluat de Consiliul Județean  Argeș.
Clădirile au fost reparate și modernizate, iar unitatea a fost transformată în unitate de asistență medico-socială. Valoarea investiției s-a ridicat la 1.600.000 de lei. Lucrările au constat în amenajarea și extinderea corpurilor C2 și C3 și construcția unui corp de legătură.
De asemenea, au fost schimbate rețelele de alimentare cu apă și canalizare, energie electrică și au fost înlocuite conductele la instalația termică. A fost reabilitat drumul din incinta spitalului, aleile pietonale, trotuarele din jurul construcțiilor corpurilor de clădire, spațiile verzi.
A fost montată o stație nouă de epurare și un sistem de detecție, semnalizare și alarmare în caz de incendiu.
18 01Tot mobilierul din saloane este nou, ca și instalațiile sanitare. Cele 20 de saloane sunt dotate cu un număr total de 38 de paturi, 27 de mese, 90 de scaune, 38 de noptiere, 42 de dulapuri, 41 de veioze, oglinzi, birouri. Fiecare salon este prevăzut cu grup sanitar propriu.
Există un club pentru recreere, sală de mese și bucătărie, iar spălătoria a fost reabilitată și dotată cu mașină de spălat rufe cu uscător și uscător de rufe.
Unitatea de Asistență Medico-Socială Domnești va avea doi medici, asistente si îngrijitoare.
Cu această ocazie, președintele CJ Argeș, Dan Manu, a punctat încă o dată importanța acestei unități medico-sociale. Spitalul din Domnești, a fost construit în urmă cu peste 80 de ani, de comunitatea locală care s-a strâns în jurul doctorului Papahagi. Președintele Manu a reamintit faptul că aici familia medicilor Floarea și-au dedicat întreaga viață acestei unități medicale care deservea zona de nord a văilor Râului Doamnei și Vâlsanului, cu o populație de peste 30.000 de oameni, o zonă întinsă cu acces extrem de dificil.
La Domnești, funcționează și un centru de permanență, pe care președintele CJ Argeș dorește să îl dezvolte, modernizeze și extindă.
Alături de conducerea CJ Argeș, la eveniment au fost prezenți prefectul Emilian Dragnea, primarul comunei Domnești, Gabriel Zăvoianu, primarul comunei Pietroșani, Eugeniu Pătru, precum și managerii spitalelor și unităților medicale aflate în subordinea Consiliului Județean Argeș.

Conducerea Administrației Bazinale de Apă Argeș Vedea (ABAAV) a prezentat într-o conferință de presă obiectivele majore pentru 2018. La conferința de presă au fost prezenți alături de directorul Bogdan Gorunescu, Tatiana Diaconu-director tehnic Resurse Apă și Planuri Management, Dumitru Ciobanu - director tehnic Exploatare Lucrări Hidrotehnice, Octavian Tănăsescu - director economic și Velicu Erămazu - director tehnic Dezvoltare Investiții.
După cum spunea directorul Bogdan Gorunescu, pentru 2018 ABAAV are printre altele în plan două lucrări extrem de importante. Este vorba de regularizarea pârâului Bascov (zona unde au fost inundațiile în 2014) și regularizarea râului Argeș. Pentru regularizarea pârâului Bascov, suma prevăzută pentru 2018 este de 3,5 milioane lei.
O altă lucrare importantă va fi legată de decolmatarea lacului Prundu.
Și tot în 2018 se va finaliza lucrarea privind punerea în siguranță a barajului Golești.

Pagina 9 din 214