Administratie (2924)

Tribunalul Argeș a respins,  recent, contestația depusă de IRIDEX Group Plastic SRL, cu privire la decizia municipalității piteștene de atribuire către firma Pop Industry, a contractului pentru montatea unor platforme de gunoi îngropate. Primarul Piteștiului Cornel Ionică consideră decizia instanței drept o bătălie câștigată, deși hotărârea nu este definitivă. Până în 2020, în Pitești vor fi 700 de platforme de gunoi îngropate.
„Cei de la IRIDEX i-au contestat pe cei de pe primul loc,  pe procedură de proiectare, nu de  execuție, de aprovizionare, pentru că acolo au fost foarte aproape, și unii, și alții, ca și preț. Sunt contestatari, nu zic de profesie, dar peste tot pe unde au fost și n-au câștigat, au contestat. N-am avut ce face, a trebuit să ne supunem legilor și am așteptat rezultatul de la instanță. Instanța s-a pronunțat, ne-a dat câștig de cauză,  nefavorabil lor, dar nu este hotărâre definitivă. Au dreptul să facă contestație.  Ce vreau să vă spun este că până acum, serviciul este mult mai ieftin decât ne-am închipuit noi”, a declarat, vineri, pentru Jurnal de Argeș, Cornel Ionică, primarul Piteștiului.

Dan Voiculescu are legături cu firma contestatară

Tocmai acest preț mic este motivul contestației care va fi judecată și în apel.
Mai exact Iridex, firma condusă de Corneliu Pascu, fost senator de Buzău, în spatele căreia presa a relatat în mai multe rânduri că s-ar afla, de fapt,  Dan Voiculescu, a cerut și va cere și la apel  anularea actului administrativ și reluarea licitației, pe motiv că „oferta Pop Industry este nefondată și inacceptabilă, are un preț neobișnuit de scăzut , situându-se la un procent de 58, 63% din bugetul estimat de autoritatea contractantă. (…) ”. Contestatarul arată că nici măcar cheltuielile cu obținerea avizelor și organizarea șantierului nu sunt cuprinse în cifrele din documentația cu care a fost câștigată licitația și vrea reluarea procedurilor.

Poziția firmei câștigătoare

De cealaltă parte, reprezentanții Pop Industry, câștigătoarea licitației, firmă care a făcut o cerere de intervenție în interesul Municipiului Pitești, arată că „valoarea de 5.961.964,92 lei este suficientă pentru executarea integrală a lucrărilor, cu respectarea tuturor punctelor din documentația de atribuire, a prevederilor legale și acoperirea tuturor costrurilor necesare îndeplinirii acestui contract”, explică directorul general Pop Industry, Cornel Popescu în cererea de intervenție formulată în favoarea Municipiului Pitești.
Interesant este că acestă contestație a ajuns direct în instanță și nu la Consiliul Național de Soluționare a Contestrațiilor, cum se întâmplă de obicei.
Încă de la depunerea contestației IRIDEX, Primăria Pitești a atras atenția a asupra poziției contestatarului.
„Vă rugăm să aveți în vedere  numărul impresionant de contestații pe care grupul de firme Iridex l-a făcut și îl face în continuare!”
Rămâne de văzut ce soluție va da Tribunalul Argeș și dacă municipalitatea va relua sau nu licitația.

„Cornel Ionică: Până în 2020 trebuie să amplasăm 700 de tomberoane îngropate”

19 ionicaReamintim că în primăvarea acestui an, Primăria Pitești a lansat procedura de licitație privind atribuirea contractului de lucrări „Furnizare și montarea de containere îngropate pentru colectarea deșeurilor menajere - 150 de bucăți. Valoarea estimată a contractului a fost de 10,16 milioane lei, fără TVA. Iridex Group a venit cu o oferă de 7,012 mil lei, iar Pop industry, cu 5,96 milioane lei, ofertă cu care a și fost declarată câștigătoare.
„Cei care au câștigat licitația vor monta 150 de astfel de pubele în anumite zone. Sunt locuri determinate, puse în proiect, avizate. În bugetul pe anul viitor, ne gândim să prindem peste 300-400. Anul viitor, vom băga peste 300-400. Până în 2020 trebuie să băgăm 700”, a mai declarat, pentru Jurnal de Argeș, primarul Cornel Ionică.

Curtea de Conturi a efectuat în luna septembrie a acestui an un audit financiar la Primăria Câmpulung, în scopul verificării contului de execuţie bugetară aferent anului 2016. Constatările, ca şi în anul anterior, au fost că sunt cazuri în care banii câmpulungenilor sunt aruncaţi aiurea pe lucrări neefectuate sau pe lucruri fără folos. Nu în ultimul rând, sunt probleme cu recuperarea creanţelor.

Inspectorii de la Curtea de Conturi au descoperit la Primăria Câmpulung o „gaură” de 179.000 de lei apărută din cauza erorilor şi abaterilor de la legalitate. Este adevărat, mult sub suma aferentă anului 2015, atunci când problemele au fost evaluate la aproape un milion de lei, dar în raport se vorbeşte şi de recuperarea a aproape 17 milioane de lei. Pe scurt, neregulile descoperite au fost următoarele:

Sunt taxe şi impozite, dar nu se încasează

Probabil că rezerva bugetară imensă care exista în 2016 a făcut ca interesul pentru încasarea dărilor să fie redus, altfel nu se explică faptul că, spre exemplu, nu au fost stabilite, evidenţiate şi urmărite la încasare taxele datorate pentru eliberarea autorizaţiilor sanitare de funcţionare, deşi fusese stabilit cuantumul acestora de Consiliul Local. Valoarea estimativă a deficienţei a fost stabilită de inspectorii de la Curtea de Conturi la 1.736 lei. Iar aceştia au concluzionat că s-a ajuns la această situaţie din cauza insuficientei preocupări a persoanelor cu atribuţii în domeniul colectării impozitelor şi taxelor, dar şi din cauza funcţionării necorespunzătoare a controlului intern. Aceleaşi cauze au stat şi la baza faptului că nu s-au parcurs toate etapele executării silite, astfel că, la final de an 2016, trebuia să se recupereze suma de 16.982.295 lei, aferentă unui număr de 7.148 debitori. În plus, a apărut şi ideea subdimensionării personalului în comparaţie cu numărul de contribuabili.

Patrimoniu neinventariat, lucrări plătite fără a fi executate

Potrivit raportului Curţii de Conturi, în 2016 nu au fost cuprinse în operaţiunea de inventariere generală a patrimoniului imobilizările corporale în curs de execuţie, raportate în balanţa de verificare la nivelul sumei de 17.140.699 lei, pe baza stadiilor de execuţie şi în funcţie de documentele justificative care certifică valoarea lucrărilor executate. Cauza: insuficienta preocupare a comisiei care are ca atribuţie pregătirea şi desfăşurarea operaţiunii de inventariere generală a patrimoniului Câmpulungului.
Apoi, s-a plătit nelegal către două firme – Badea SRL şi And Secom Intexim SRL – suma totală de 13.261 lei reprezentând contravaloarea unor lucrări acceptate la plată, dar neefectuate. De vină pentru această situaţie au fost persoanele responsabile cu verificarea realităţii situaţiilor de lucrări acceptate la plată.

Stimulent salarial şi cadouri nelegale

La final de 2016, au fost stabilite şi acordate unui funcţionar public drepturi salariale care au depăşit nivelul prevăzut de lege. E vorba de un consilier juridic nou angajat pentru care s-au efectuat plăţi nelegale în valoare de 4.689 lei, după ce acestuia i s-au delegat anumite atribuţii.
Aici au intervenit funcţionarea defectuoasă a controlului intern şi interpretarea eronată a legislaţiei.
Pe de altă parte, au fost efectuate plăţi nelegale din creditele bugetare în sumă de 43.920 lei, reprezentând valoarea cadourilor acordate fără bază legală cu ocazia sărbătorilor de iarnă unui număr de 1.850 de copii preşcolari şi ai angajaţilor administraţie publice locale.

Controlul intern e ineficient

Verificările celor de la Curtea de Conturi au relevat faptul că sistemul de control intern al unităţii administrativ-teritoriale Câmpulung pare să fie proiectat corespunzător şi pare să funcţioneze bine, dar nu oferă siguranţa că procedurile de control acţionează eficient în practică în toate compartimentele funcţionale şi la toate locurile de muncă.
În cursul misiunii efectuate, echipa de audit s-a confruntat cu dificultăţi localizate la numărul redus de personal şi gradul de calificare al acestuia comparativ cu multitudinea domeniilor care trebuie acoperite, imposibilitatea delimitării stricte a sarcinilor de serviciu, experienţa şi expertiza persoanelor cu funcţii de conducere, precum şi insuficienta cunoaştere şi aplicare corectă a legilor şi reglementărilor specifice activităţii unităţii administrative teritoriale auditate de către personalul de specialitate.

Măsurile sunt aceleaşi: să se ia măsuri!

Ca de fiecare dată, inspectorii au făcut şi recomandări, în linia obişnuită a Curţii de Conturi. Adică, cei de la Câmpulung trebuie să dispună toate măsurile prevăzute de lege ca să... Ca să se rezolve problemele, normal, nu altceva. Iar termenul este finalul lunii ianuarie 2018.

Lucrările la noul spital din Mioveni sunt în grafic, conform planului urmat de constructor, după cum anunță primarul Ion Georgescu. Contractul de finanțare pentru construcția spitalului, în valoare de 20,8 milioane de euro, a fost semnat la mijlocul lunii trecute, la Ministerul Dezvoltării.

„În decembrie 2018 spitalul va intra în perioada de probe, urmând ca în perioada februarie - martie actualele secții din vechiul spital să fie mutate în noul spital, iar din martie-aprilie să fie deschise și următoarele patru noi secții. Primăria răspunde de construcția spitalului iar Consiliul de Admnistrație și managerul răspund de partea medicală. Cu noul spital vom crea 200 de noi locuri de muncă, de la doctori la asistente sau personal care va asigura mentenanța echipemantelor de ultimă generație cu care acest spital va fi dotat”, a declarat edilul orașului Mioveni.
Noul spital, pe lângă spaţiile auxiliare şi birouri, are şapte secţii: Maternitate şi Neonatologie, Ginecologie şi Pediatrie, Neurologie, Medicină internă, Chirurgie, Cardiologie și Bloc operator. Echipamentele și aparatura medicală permit upgradare periodică, ceea va permite ca, la momentul punerii în funcțiune, să poată fi instalată cea mai nouă variantă de soft existentă, la acel moment, pe fiecare dintre aparate. De asemenea, se vor lua și unele măsuri pentru reducerea la maximum a dezvoltării infecţiilor intraspitaliceşti. Personalul va trece prin filtre sanitare de protecție dotate printre altele cu vestiare şi duş. Cei care vor transporta echipament infestat vor circula pe trasee separate de cei care transportă material sterilizat. Toate secţiile vor fi separate prin uşi dotate cu dispozitive de control acces. Tot controlul accesului va fi monitorizat video, iar fiecare secţie va avea propriul filtru. Spitalul va avea și o cameră specială de decontaminare și 11 căi de evacuare, dintre care patru la subsol, două generatoare şi două UPS-uri ce ar asigura funcţionarea pentru 48 de ore în caz de avarie, fără să fie afectată activitatea.

Cel mai modern spital din România

Noul spital de la Mioveni va costa 68 de milioane de euro și va fi dotat cu aparatură de top, de la computer tomograf până la echipament de chirurgie minim invazivă. Viitorul spital este conceput să reziste şi la cutremure de 9,4 grade pe scara Richter. Pe partea de imagistică, rezultatele vor fi comunicate instantaneu pacienţilor. În total, viitorul spital va avea 177 de paturi. Iar fiecare dintre aceste paturi este de ultimă generaţie, având câte 80 de funcţii. Clădirea are și adăpost antiatomic pentru 100 de persoane şi poate funcţiona 48 de ore cu generatoare în caz de necesitate.
Spitalul de la Mioveni va fi cel de-al treilea spital de stat construit în România după Revoluţie și cel mai modern din țara noastră. La începutul lunii septembrie, la Craiova a fost inaugurat Spitalul Filantropia, primul spital de stat construit şi finalizat după 1989, finanţat exclusiv cu bani de la bugetul local. Este o investiţie de peste 33 de milioane de lei.
Datele statistice legate de viitorul spital de la Mioveni sunt impresionante: va avea o suprafaţă desfăşurată de 17.290 mp, 13.000 de tone de beton turnat şi 1.400 de tone de armătură. O atenţie deosebită va fi acordată şi spaţiilor verzi. De jur-împrejurul spitalului, aceste spaţii verzi vor fi întreţinute prin sisteme automatizate, iar un procent important va fi ocupat de vegetaţia terapeutică, aleasă de peisagişti cu experienţă.

Din 30 octombrie, noul consilier personal al primarului Mircia Gutău de la Râmnicu Vâlcea este Tudor Pendiuc, fostul primar al Piteştiului, în prezent profesor la Universitatea „Constantin Brâncoveanu”. Pendiuc îi urmează în schemă lui Anton Mițaru, fostul preşedinte al Consiliului Judeţean Vâlcea, care s-a retras din motive de sănătate. Anunțul numirii lui Tudor Pendiuc în noua funcție a fost confirmat de către mai mulți oficiali din Primăria Râmnicu Vâlcea. În iunie 2016, Mircia Gutău a câștigat al treilea mandat de primar la Râmnicu Vâlcea. Am stat de vorbă cu primarul Mircia Gutău legat de motivația numirii lui Tudor Pendiuc în noua funcție și legat de atribuțiile fostului primar ajuns consilier personal.

„Oricine îl cunoaște în România pe domnul Pendiuc. A fost primar la Pitești nu mai puțin de 24 de ani, a făcut lucruri extraordinar de multe, este un om de la care fiecare avem ce învăța și am am considerat că pentru mine este o onoare să fie consilier personal domnul Pendiuc. Eu i-am făcut propunerea de a deveni consilierul meu personal și a răspuns imediat cu cea mai mare plăcere. A acceptat din prima oferta mea și mi-a spus că e onorat să fie consilierul meu personal”, spune primarul Mircia Gutău legat de motivația alegerii lui Tudor Pendiuc.
Legat de programul pe care îl va avea la Primăria Râmnicu Vâlcea fostul primar al Piteștiului, Mircia Gutău ne-a declarat: „Ca și consilier personal, nu este obligatoriu să lucreze opt ore pe zi, să aibă o condică de prezență. Poate lucra și de acasă. Domnul Pendiuc va avea asigurată și o locuință de serviciu, tot ceea ce are nevoie și sunt convins că va lucra mai mult decât trebuie”.
Ca și atribuții, primarul Mircia Gutău spune că Tudor Pendiuc „deja a venit la lucru, am semnat și contractul de muncă. Contractul este pe toată perioada mandatului meu, atât prevede legea. Domnul Pendiuc a avut deja o întâlnire cu directorii din primărie. Se va ocupa și cu restructurarea societăților din subordinea primăriei, de relații internaționale, de partea economică, vom fructifica toate cunoștințele pe care le are domnul Pendiuc”.
Primarul Mircia Gutău nu ne-a dezvăluit salariul pe care îl va avea fostul primar al Piteștiului. Surse autorizate ne-au precizat că la un oraș precum Râmnicu Vâlcea, cu o populație de aproape 100.000 de locuitori, salariul unui consilier personal al primarului este de aproximativ 6.000 de lei net.
Am încercat să luăm legătura și cu fostul primar al Piteștiului, însă acesta nu ne-a răspuns la telefon.

 

 

Vineri, 10 noiembrie, începând cu ora 17,00, se va desfășura cea de a X-a ediție a Festivalului Toamnei la Bradu. Potrivit primarului Dănuț Stroe, și în acest an locația în care se va desfășura evenimentul va fi Baza Sportivă a localității, respectiv Sala de Sport, acolo unde copiii de la școala generală vor susține un spectacol și vor fi răsplătiți cu dulciuri.
De asemenea, atmosfera de sărbătoare va fi întreținută de interpreta de muzică populară Cristina Voicu și formația ei dar și de un DJ. Tot aici vor fi prezenți producătorii agricoli locali care își vor expune produsele iar  în jurul unui foc de tabără participanții vor putea savura o porție de fasole cu ciolan la ceaun, preparată la fața locului, asezonată cu țuică fiartă oferită de primarul Stroe. 

# Corpul de Control al Ministerului Apelor verifică modul în care s-a scos din fondul forestier naţional terenul pe care s-a realizat Parcul Lunca Argeșului

În ediția anterioară, ziarul nostru vă informa că în urma uneia  dintre cele mai ample sesizări de până acum, sesizare care înregistrează aproape 700 de file,  Corpul de Control al Ministerului Apelor și Pădurilor efectuează verificări la Direcția Silvică Argeș. În principal, sesizarea, și pe cale de consecință verificarea, vizează un schimb de suprafețe având ca scop trecerea terenului pe care s-a amenajat Parcul Lunca Argeșului, de la Direcția Silvică la Primăria Pitești. Situația este cu atât mai complicată cu cât, după cum se știe, investiția din Lunca Argeșului s-a făcut din fonduri europene, sumele ridicându-se la aproximativ 10 milioane euro. Acestei stufoase plângeri i s-au mai adăugat și altele, făcute de angajații direcției, care au avut câte ceva de spus împotriva șefului Armand Chiriloiu și care au profitat de prezența reprezentanților guvernamentali pentru a-și spune oful.

Dincolo de prețiozitatea primei fraze din răspunsul trimis săptămânalului nostru-în care Armand Chiriloiu spune că are o „relație comprehensivă” cu Jurnalul de Argeș-cei de la Direcția Silvică Argeș au trimis punctual răspunsurile la întrebările noastre. „Corpul de Control al Ministerului Apelor şi Pădurilor are ca obiect de cercetare modul de îndeplinire a contractului încheiat de conducerea direcţiei din anul 2012, reprezentată de director ing. Vlădău Daniel cu primăria municipiului Piteşti, precum şi stadiul plantaţiei la obiectivul de investiţii «Instalarea vegetaţiei forestiere pe suprafaţa de 19,5 ha - proprietatea Municipiului Piteşti», suprafaţă oferită în compensare, solicitată la scoaterea definitivă de teren din fondul forestier naţional a suprafeţei de 3,57 ha, unde Municipiul Piteşti a construit parcul, «Lunca Argeşului». Verificarea Corpului de Control al Ministerului Apelor şi Pădurilor este în curs, acestuia asigurându-i-se toate documentele justificative solicitate privind atât înfiinţarea plantaţiei, cât şi de decontare a lucrărilor executate. Tot la solicitarea acestuia s-a deplasat şi o echipă din cadrul Gărzii Forestiere Ploieşti, constatând că plantaţia efectuată pe suprafaţa de 19,5 ha este «realizată corespunzător, puieţii având o dezvoltare normală pentru o cultură silvică înfiinţată în teren neforestier». Au mai fost verificate lucrările executate pe parcursul anilor 2014-2017, acestea corespunzând cu devizele întocmite pentru acest proiect”, a explicat conducerea Direcției Silvice Argeș în răspunsul transmis redacției noastre.
În încheierea documentului, aceeași conducere a ținut să menționeze că relaţiile contractuale între Direcţia Silvică Argeş şi Primăria Municipiului Piteşti se desfăşoară în bune condiţii, fiecare parte respectându-şi clauzele contractuale.

Cornel Ionică: „Nu ştiu cine a avut interes să facă sesizarea. Dintr-un loc plin de mortăciuni a ieşit o bijuterie de parc”

5 IonicaAm vorbit și cu primarul Cornel Ionică legat de apele tulburate de ampla sesizare. „Poți să scrii și 7.000 de pagini. Nu înseamnă că e o problemă. Nu-mi dau seama cine ar avea vreun interes să facă o asemenea sesizare atâta vreme cât nu a existat un interes personal, tot proiectul s-a realizat în interes public și dintr-un loc absolut ingrat, plin de dejecții și imposibil de acesat, cu mortăciuni, cu gunoaie, a ieșit o bijuterie de parc, accesat zi de zi, mai ales pe timp de vară, de mii și mii de oameni. Nu văd nici cea mai mică problemă pentru că atunci când s-a elaborat proiectul s-au primit toate avizele impuse de lege în condiții optime. În compensație cu terenul pe care l-am primit, teren necesar petru aleile care s-au executat în proiectul europen deja executat la Lunca Argeșului, terenul a fost cuantificat într-un proiect deja realizat printr-un alt teren achiziționat de Primăria Piteșt în Comuna Albota, unde s-au făcut plantări de abori și arbuști, în conformitate cu prevederile Codului Silvic și acolo, pe o suprafață de aproape 20 de hectare, a luat deja naștere și este în plină vegetație o frumoasă și tânără pădure (…). Proiectul este în interes public și s-au respectat toate prevederile legale. A fost închis în condițiile optime ale finanțatorului europen care nu iartă nimic. Nu cred că e vreo problemă. Nici nu văd ce a putut să invoce cineva care crede că acolo este ceva ilegal. Nu-mi dau seama și nu cred că există. Mai mult, convingerea mea 100% este că nu sunt probleme și nici nu ne-am dat la o parte privind implementarea acestui proiect cu răspunderile prevăzute din toate punctele de vedere ca și obligații, ca și avize, ca și solicitări. Am răspuns tuturor cu mare deschidere și în ideea realizării acestui foarte frumos proiect”, a declarat, pentru Jurnal de Argeş, primarul municipiului Piteşti, Cornel Ionică.

# „După ce am trecut de la CEZ la Engie, am redus cu 40.000 lei costurile pentru iluminatul public”

CEZ pare să piardă tot mai mult teren, dar și clienți, în județul Argeș, unde o serie de consumatori importanți de energie electrică au renunțat la serviciile companiei amintite. Astfel, Hotelul Victoria, patronat de Emil Enescu, și transportorul de mărfuri Com Divers Auto Ro, patronat de Dan Lazăr, sunt doar două dintre companiile care au luat această decizie și despre care Jurnalul de Argeș a informat la timpul respectiv. Dar nu doar agenți economici au renunțat la serviciile CEZ, ci și instituții publice, un exemplu în acest sens fiind Primăria Micești, care a schimbat furnizorul de energie electrică pentru iluminatul stradal.

Dumitru Voicu, primar Micești: „Cei de la CEZ au încercat să  mă păcălească la negociere”

Legat de această chestiune am discutat cu primarul comunei Micești, Dumitru Voicu, acesta declarând pentru Jurnalul de Argeș că: „Da, am renunțat și eu personal la ei, dar și localitatea de 3 ani pentru energia necesară iluminatului stradal. Au vrut să mă păcălească la prețul pentru iluminatul public și atunci le-am spus: «Nu mai iau de la voi, iau de pe piața liberă că de-aia avem atâția furnizori și avem piață liberă.» Și am luat și acum cu noul furnizor, ENGIE, am contract ca la bancă, din aprilie până în aprilie următor nu se poate modifica nimic.”

Voicu: „Cei de la CEZ au încercat să mă convingă de cât de buni și frumoși sunt ei și cât de răi sunt ceilalți”

„Vă spun un lucru, la CEZ mă ducea iluminatul stradal la peste 900 de milioane de lei vechi, aproape un miliard, și acum am sub juma' de miliard. Vă dați seama ce economie am făcut?  Deci prețul contează. Bineînțeles că atunci când au văzut că plec de la ei, cei de la CEZ au încercat să mă convingă de cât de buni și frumoși sunt ei și cât de răi sunt ceilalți, dar au încercat să mă păcălească și asta a contat cel mai mult”, a mai spus primarul Dumitru Voicu.

Joi, 26 octombrie, președintele Consiliului Județean Argeș, Dan Manu, a semnat la Ministerul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene contractul de finanțare al proiectului „Consolidarea și reabilitarea Spitalului Județean de Urgență Pitești ”.

Este vorba de unul dintre cele nouă proiecte depuse de Consiliul Județean Argeș care au obținut finanțare prin Programul Național de Dezvoltare Locală (PNDL II). Este cel mai mare proiect al Consiliului Județean Argeș, cu o valoare totală de peste 78 de milioane de lei. Principalele lucrări ce vor fi executate în cadrul proiectului sunt:
# consolidarea corpurilor aflate în risc seismic
# reabilitarea tuturor saloanelor și rezervelor și dotarea corespunzătoare a acestora
# refacerea tuturor instalațiilor și finisajelor interioare și exterioare ale clădirii
# eficientizarea energetică a clădirii
Prin realizarea acestor lucrări, clădirea, care acum se în cadrează în clasa de risc seismic II, va trece în clasa de risc seismic III.
Cum prin realizarea acestei investiții numărul paturilor din actuala clădire a spitalului se va reduce cu 120, în paralel, din fonduri proprii, Consiliul Județean Argeș va demara un alt proiect care vizează „Extinderea corpului principal al Spitalului Județean de Urgență Pitești”. Va fi astfel construită o clădire nouă, în suprafață totală de 4.090 metri, parter plus patru etaje. Noua clădire va avea următoarea structură:
# Parter – Secția Chirurgie Plastică, cu Unitate pentru Arși, având 25 de paturi cu dotări și circuite specifice
# Etajul I – Secția de Chirurgie Cardiovasculară, având 25 de paturi (cele 13 ale actualului compartiment de chirurgie vasculară se suplimentează cu 12 paturi pentru chirurgie cardio)
# Etajul II – Bloc operator cu patru săli de operații: 3 aseptice (intervenții cardiovasculare, sală de procedură de electrofiziologie, implantare de defibrilatoare și stimulatoare, sală de intervenții chirurgie plastică) și o sală de  intervenții septice, având circuite separate.
# Etajele III și IV – sunt destinate secției de cardiologie, cu un total de 75 de paturi, dintre care: 15 pentru USTACC, 10 pentru compartimentul de cardiologie intervențională și 50 pentru restul secției.
Parterul va comunica cu Unitatea de Primiri Urgențe, iar etajul al doilea, cu secția ATI.
Valoarea totală estimată a lucrării este de 93 de milioane de lei, din care valoarea estimată a lucrării de construcție este de 69 de milioane de lei, iar valoarea estimată pentru dotări este de 24 de milioane de lei, reprezentând 4 seturi de echipamente complexe specifice dotării sălilor din Blocul Operator, aparat mobil de radiologie, sisteme de filtrare-dezinfectare aer tip HEPA-ULPA.

 

Odată cu publicarea de către Ministerul Sănătăţii din România a Regulamentului de Organizare şi Funcţionare a Unităţilor de Supraveghere şi Tratament Avansat al Pacienţilor Cardiaci Critici (USTACC) din unităţile sanitare cu paturi, în decembrie 2012, au început demersurile pentru înfiinţarea unor astfel de unităţi în spitalele importante din ţară.

În noiembrie 2013 lua fiinţă în Argeş USTACC la Spitalul Judeţean de Urgenţă Piteşti ca spaţiu specializat în tratamentul infarctului miocardic acut (circa 250 de cazuri pe an) şi al altor boli cardiovasculare extrem de grave.
Astfel, proiectul de dezvoltare a USTACC elaborat de medicul coordonator al unităţii, conf. dr. Adrian Tase a devenit operaţional. Acest proiect cuprinde organigrama şi alte aspecte de personal, planul repartizării paturilor şi alte aspecte arhitecturale, necesarul de aparatură medicală şi non-medicală, coordonarea cu secţiile din spital, în special ATI, UPU, cardiologie, etc.
De menţionat că Unitatea de terapie intensivă coronariană din SJUP a fost printre primele create în ţară, iar prin postarea sa pe site-ul spitalului s-a făcut rapid cunoscută.
În februarie 2014, USTACC SJUP a fost afiliată la nivel ştiinţific grupului de lucru „Cardiologie de urgenţă” al Societăţii Române de Cardiologie, ca şi grupului de lucru „Acute Cardiac Care” al Societăţii Europene de Cardiologie.
Ca unitate de terapie intensivă, USTACC a constituit o platformă esenţială pentru înfiinţarea în toamna anului 2014 a laboratorului de angiografie, între cele două structuri existând în continuare relaţii strânse.
USTACC a fost acreditată ca unitate de terapie intensivă de gradul II în cadrul Spitalului Judeţean de Urgenţă Piteşti în vara anului 2016.
Cel mai recent progres, datorat finanțării din partea Consiliului Județean Argeș, este renovarea unor saloane şi dotarea cu paturi noi de terapie intensivă, inclusiv infrastructura specifică.
Dezvoltarea acestei unităţi va continua, fiind în concordanţă cu creşterea incidenţei infarctului miocardic acut, tromboembolismului pulmonar acut, aritmiilor care duc la stop cardiac, şi altor boli cardiace extrem de grave.

Miercuri, 01 Noiembrie 2017 21:44

Primăria Câmpulung are viceprimar ofiţer

Scris de

Spre deosebire de ceea ce mulţi susţin legat de dezinteresul lui Liviu Ţâroiu faţă de rigurozitate şi profesionalism în administraţia locală câmpulungeană, recent a apărut dovada faptului că primarul vrea să dea milităria jos din pod. La festivităţile dedicate Zilei Armatei, secundul lui Ţâroiu a apărut în uniformă de ofiţer al Armatei Române. Viceprimarul Mărgărin Blidaru (foto stânga) a purtat o uniformă a Regimentului 70 Infanterie Muscel, cel care a dus luptele de la Rucăr-Mateiaş şi din Dobrogea în Primul Război Mondial. Cu grad de căpitan, Blidaru l-a avut alături pe directorul Muzeului Municipal Câmpulung, Alexandru Oprea, în grad de locotenent. Oprea nu este la prima prezenţă în uniformă, el fiind un animator pătimaş al activităţilor organizate de instituţia pe care o conduce.

Pagina 9 din 209