Francezii ne-o spun în faţă: România riscă să nu mai fie principalul producător al mărcii Dacia

0 4.999

Vânzările de Dacia vor creşte în următorii ani, de la 720.000, la peste un milion de maşini anual, dar francezii mai au nevoie de o capacitate suplimentară de cel puţin 300.000 de unităţi. Uzina de la Mioveni este luată în calcul de Renault pentru a majora capacitatea de producţie pentru Dacia, în condiţiile în care an de an cresc vânzările mărcii, iar uzinele actuale se apropie de capacitatea maximă.

„Ţinta noastră este să trecem de un milion de uni­tăţi în următorii ani, dar, pentru a face asta, tre­buie să creştem capacitatea. Acum Piteştiul lu­crea­ză la capacitate maximă, de aproape 350.000 de unităţi, Tanger lucrează la capacitate maximă tot la circa 350.000 de unităţi, şi de asemenea uzina Somaca din Casablanca este, tot la capacitate maximă, de circa 60.000, trebuie să creştem undeva capacitatea, deoarece anul acesta ajungem la peste 700.000 de maşini Dacia“, a declarat Marc Suss (foto), program director global access, vicepreşedinte în cadrul Groupe Renault.
Creşterea vânzărilor de Dacia vine şi în contextul în care la finalul anului trecut marca a venit cu cea de-a doua generaţie a SUV-ului Duster, iar producţia acestuia a urcat la peste 118.000 de unităţi în primele şase luni ale acestui an, în creştere cu 11% faţă de perioada similară a anului trecut.

Producția Dacia nu poate crește fără o autostradă pe Valea Oltului

Este pentru prima dată când un oficial de la Renault discută deschis despre posibilitatea de a ma­jora capacitatea de producţie de la Mioveni. Ulti­mele creşteri în capacitatea uzinei au avut loc în perioada 2009 – 2010, atunci când Sandero repre­zen­ta mai bine de jumătate din producţie, iar uzina urma să introducă prima generaţie a SUV-ului Duster. „România are o şansă ca Renault să majoreze producţia locală. Avem în România toate diviziile gru­pului, inclusiv Renault Technologie Roumanie, şi este ţara-mamă a mărcii Dacia şi avem reţeaua de furnizori. Dar pentru acest lucru este foarte importantă competitivitatea“, a explicat Marc Suss.
Vicepreşedintele Grupului Renault nu a avansat detalii despre o posibilă investiţie, însă, având în vedere capacitatea necesară, de peste 300.000 de maşini, se poate lua în discuţie o investiţie de cel puţin un miliard de euro. În România principala problemă a uzinei Dacia o reprezintă infrastructura, iar lipsa unei autostrăzi pe Valea Oltului îngreunează atât livrarea maşinilor la export, cât şi livrarea pieselor către uzină. Mai mult, trenurile de marfă circulă cu o viteză medie de numai 15 km/h. Pe de altă parte, cel mai probabil până în 2020 va exista o auto­stradă fără întreruperi de la Sibiu până la graniţă şi sunt în derulare investiţii în infrastructura feroviară. Dar cel mai probabil lucrările la auto­strada Piteşti-Sibiu nu vor demara până în 2020. Spre exemplu, în 2015 autorităţile declarau că în 2020-2021 autostrada va fi gata, cu toate că este de departe cel mai complex proiect ce va fi realizat în România.
„Decizia cu privire la unde va fi această capacitate adiţională care să ne permită depăşirea pragului de 1 milion de maşini Dacia nu a fost luată încă, dar anumiţi paşi au fost făcuţi deja“, a subliniat Marc Suss. Așadar, Guvernul României are pe masă în acest moment decizia francezilor de la Renault de a majora capacitatea de producţie a uzinei de la Mioveni, de la circa 350.000 în prezent, la 400.000 sau chiar 450.000 de unităţi în anii următori. „Am discutat cu Guvernul României creşterea producţiei la Mioveni şi i-am transmis că avem nevoie de infrastructură pentru a face acest lucru. De asemenea, discutăm despre ajutoare de stat. Ei au spus că înţeleg problema şi vor lua măsurile necesare. Totul va depinde de aceste măsuri”, a subliniat oficialul Grupului Renault.
Florin Silvestru

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata